Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 1.8 125koni APT - Klepie łańcuch rozrządu

12 Maj 2013 15:59 13281 32
  • Poziom 7  
    Witam, Rok temu zakupiłem passata i jak się nagrzał to po dodaniu gazu klekotał łańcuch. raz na jakiś czas jak mi się podczas jazdy silnik przydusił to przestawało na jakąś chwile klepać. No ale od 3tygodni już mi klepie praktycznie cały czas na wolnych obrotach. Po podłączeniu pod VAG wyskoczył mi tylko błąd czujnika kolektora dolotowego ten p.1516 czy to może mieć jakieś znaczenie??? nie wiem czy to ma znaczenie ale może też być przyczyną czujnik temperatury??? niby mi wskaźnik pokazuje ale jak przejade z 20km to silnik jest nagrzany i cały czas coś tam w nim cyka. Proszę o pomoc. Mam passka 1.8 125koni APT. pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Kolego nie wiem skąd taka informacja, ale twój silnik ma pasek rozrządu, a hałas z silnika spowodowany jest usterką mechniczą - głowica, popychacze itp.
    Błąd wskazuje na problem z zaciąganiem przez silnik powietrza.
  • Poziom 15  
    T5 napisał:
    Łańcuch też tam jest.Jak hałasuje to do wymiany z napinaczem.

    Prawda,jak masz ponad 300 tys najechane to możliwe.Inna przyczyna to ciśnienie oleju-tam lubiły zapychać się smoki,padały pompy olejowe.
  • Poziom 7  
    klepie tylko wtedy jak temperatura dojdzie do 90stopni.Jak jest schłodzony to nic się nie dzieje,Jestem pewnien że ma łańcuch bo juz rozbierałem pokrywe. A co do przebiegu to ma dopiero nakręcone 153tys i tez jestem przebiegu na 100%pewien. Jeżeli chodzi o smoga to było czyszczone. Było troche syfu ale nic nie dało. może trzeba wymienić popme oleju??? w sumie jest tak że jak się silnik nagrzeje to wtedy klepie.HELP
  • Poziom 15  
    Pomiar ciśnienia oleju na gorąco-temp.płynu 90 st ,temp.oleju 90-100 st.pomiar na wolnych i podwyższonych obrotach -ok.2000 obr.
  • Poziom 7  
    kolego rozumiem że mam zrobić pomiar ciśnienia oleju?? a jeżeli będzie słabe ciśnienie to co należy zrobić??wymienić pompe oleju??? może jakiś czujnik ze fest grzeje silnik??a wskazówka jest zepsuta. W sumie dzisiaj jechałem i w pewnym momencie się sama i szybko podniosła do góry. Tylko jakby coś siedziało to czy komputer by wychwycił zepsucie??? mi tylko błąd czujnika kolektora dolotowego wykazał
  • Poziom 39  
    To znaczy ze silnik złom. Remont generalny(nieopłacalny) lub drugi silnik, ale ciężko o taki w dobrym stanie.
  • Poziom 7  
    decybel91 sądząc po twoich komentarzach i nie znajomości tego typu silniku lepiej się nie wypowiadaj.Skoro nawet nie wiedziałeś że w tym silniku jest łańcuch.
  • Poziom 14  
    Jeżeli "Prezes" wie lepiej to nie przeszkadzajmy mu w naprawie auta ;)
  • Poziom 15  
    Przy sprawnym termostacie te silniki zagrzewają się szybko do 90 st i ani ani więcej .jeśli masz wahania temp powyżej 90 st to coś nie halo z ukł chłodzenia.W kwestii ciśnienia oleju producent podaje lakoniczne 2 atmosfery przy 2000 obr Uważam że jest to niezbędne minimum dla rozgrzanego oleju.Masz nieduży przebieg ale silnik mógł być eksploatowany w systemie long live co mogło nie posłużyć-mianowicie jego wnętrze jest zaszlamione.
  • Poziom 7  
    Kolego właśnie wróciłem od mechanika i sprawdzane było ciśnienie oleju.Otóż na rozg. silniku i na wolnych obrotach miał 2bary a na 2000tys obr miał około 5barów. Więc mi sie wydaje że jest ok. Odnośnie temperatury to jest tak że wskaźnik raz spada do zera a raz roźnie max do 90st.
  • Poziom 39  
    Wymień napinacz z łańcuchem
  • Poziom 26  
    Tylko wymieniaj z blokadami by nie było później problemu z głowicą.
  • Poziom 12  
    PrezesDamian napisał:
    Witam, Rok temu zakupiłem passata i jak się nagrzał to po dodaniu gazu klekotał łańcuch. raz na jakiś czas jak mi się podczas jazdy silnik przydusił to przestawało na jakąś chwile klepać. No ale od 3tygodni już mi klepie praktycznie cały czas na wolnych obrotach.

    Przyczynę sam już podałeś, przy tak wyciągniętym łańcuchu silnik pracuje tak, jakby miał rozrząd przestawiony o 1 ząbek.
  • Poziom 15  
    Ja mam podobny silnik tylko uturbiony/150 KM/ i 300 tys nalatane a napinacz z łańcuchem ok.dlatego jestem ostrożny z diagnozą.Może tylko olej nie dociera w odpowiedniej ilości do napinacza?
  • Poziom 12  
    PrezesDamian napisał:
    Po podłączeniu pod VAG wyskoczył mi tylko błąd czujnika kolektora dolotowego ten p.1516 czy to może mieć jakieś znaczenie???

    Klekot nie jest od tego, ten błąd to zaworek N156 (zawór zmiany długości kolektora dolotowego.
    bolero napisał:
    Może tylko olej nie dociera w odpowiedniej ilości do napinacza?
    PrezesDamian napisał:
    na rozg. silniku i na wolnych obrotach miał 2bary a na 2000tys obr miał około 5barów

    Przy takim ciśnieniu to raczej dociera, więc pompa oleju powinna być ok, smok wyczyszczony, więc zostaje tylko napinacz.
  • Poziom 15  
    Ciśnienie dociera do napinacza lub nie-zwróć uwagę w którym miejscu mierzy się w tym silniku ciśnienie-na głównej magistrali przy filtrze,a do głowicy jeszcze daleko.
  • Poziom 7  
    podłączyłem kompa pod samochód i jak już się nagrzał to wyskoczył błąd 17746.p1338 po sprawdzeniu na necie wyszło mi że to czujnik wałka rozrządu. Czy jest możliwe że to jest przyczyna??? bo w sumie jak się nagrzeje to mi rozrząd klepie.
  • Poziom 15  
    Czyli lużny łańcuch spowodował błąd synchronizacji -wałek rozrządu na którym jest czujnik nie ma synchronizacji z czujnikiem na wale korbowym.Zdejmij pokrywę zaworów i oceń stan łańcucha fizycznie-powinien być napięty bardzo mocno.
  • Poziom 7  
    kolego łańcuch jest bardzo mocno napięty. on jak chodzi to po chwili zaczyna klepać. To mówisz że czujnika nie ma co wymieniać???
  • Poziom 15  
    Czujnik przynajmniej wymaga przeczyszczenia,przeglądu i pomiaru okablowania bo jeden z błędów mówi o przerwie,zwarciu.Co do napinacza to bez wyjęcia się nie obejdzie,może kanał olejowy jest niedrożny.Nowy 350-400 zł.Łańcuch bym zostawił.
  • Poziom 7  
    dzięki kolego. Już sobie wydrukowałem to co napisałeś i jade do mechanika.dzięki bardzo i pozdrawiam
  • Poziom 7  
    a mam takie pytanko. czy może mi łańcuch klepać przez uszkodzoną sondę??bo wiem że mam ją uszkodzoną i czy może mieć to coś wspólnego?? gdzie też wyczytałem że jest gdzieś koło nadkola jakiś filter węglowy czy coś takiego i że też może przez to klepać. wie ktoś coś na ten temat???plis o szybką odpowiedź.
  • Admin grupy Samochody
    PrezesDamian napisał:
    a mam takie pytanko. czy może mi łańcuch klepać przez uszkodzoną sondę??bo wiem że mam ją uszkodzoną i czy może mieć to coś wspólnego?? gdzie też wyczytałem że jest gdzieś koło nadkola jakiś filter węglowy czy coś takiego i że też może przez to klepać. wie ktoś coś na ten temat???plis o szybką odpowiedź.
    Twoja wiara w garbate aniołki przeraża.Jak łańcuch klepie to go wymień albo zacznij się przyzwyczajać
  • Poziom 15  
    Kolego,filtr węglowy wydaje dzwięki typu cykanie -tak pracuje elektrozawór .Poza tym pracuje on tylko w pewnych stanach pracy silnika.
  • Poziom 30  
    wymieniałem w tym tygodniu w takim passacie łańcuch przy przebiegu 90k km był błąd brak synchronizacji rozrządu...

    T5 napisał:
    andrend napisał:
    Tylko wymieniaj z blokadami by nie było później problemu z głowicą.
    A z jakimi blokadami? :D


    blokady zakłada się na wałki rozrządu od tylu :D
  • Poziom 16  
    Nie ma od tyłu nacięcia na zadnych blokad.Są strzłki na panewkach wałka rozrządu i nacięcia na wałkach , trzeba je zgrać .Pierwsze co należy sprawdzić to smok pompy oleju i drożność jego , można wymienić w serwisie koszt 70 zł .Przy przypchanym smoku za mało oleju i może dzwonić .W pracy mamy superby z tymi silnikami dwie się z tego powodu zatarły na amen. kierowca pojechał do serwisu coś przeczuwał , olej był - oni tester podpieli ach małe cisnienie oleju wymienili czujnik i ok . kierowca gazu i 30 km kaput..Także najpierw ciśnienie , potem sprawdzenie popychaczy i łańcuch plus napinacz.