Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AVR ATTiny25 - Lampka RGB, pierwsze zderzenie z Tiny25

hary94 12 Maj 2013 19:11 2295 14
  • #1 12 Maj 2013 19:11
    hary94
    Poziom 9  

Witam

Jestem początkującym w dziedzinie programowania AVR w C, jednak postanowiłem zrobić lampke RGB. Zasada działania prosta, a jednak...

Od początku: Wciskamy przycisk PB4 zapala się kolejny kolor, wciskamy PB5, zapala się poprzedni kolor. TAkie jest założenie... Obecnie gdy wciskam PB4 nie dzieje sie nic a gdy PB5 to dioda gaśnie na moment.
    Nie wiem już gdzie mam tym razem spojrzeć, czy to Tiny, czy timery, czy może coś sprzętowo, a może blahostka w programie.

Proszę o podpowiedzi, zamieszczam program poniżej.

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

PS. Korzystałem z różnych zasobów sieci jednak po którymś dniu już wymiękam. Zdaję sobie sprawę, że wiele rzeczy robie niepoprawnie i własnie oczekuję cierpliwych, tematycznych wypowiedzi.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

EDIT: Poprawiłem zmienną kolor. Bardzo dziękuję jednak sytuacja identyczna.

0 14
  • #2 12 Maj 2013 19:44
    Krauser
    Poziom 26  

Jak kolor jest typu uint8_t - liczba 8 bitowa bez znaku to nie zadziała sprawdzenie warunku if (kolor<0)
    albo kolor zmień na int8_t albo warunek na if(kolor==255)

0
  • #3 12 Maj 2013 21:00
    ZbeeGin
    Poziom 38  

Układ Tiny ma na tyle wyjść sprzętowych PWM z liczników by sterować diodą RGB, zatem czym prędzej zrezygnuj z programowej generacji tego przebiegu.

Pętla czytania klawiszy nie ma żadnego opóźnienia byś mógł reagować na zmiany kolorów. Obecnie efekt jest taki, że naciskasz klawisz i kolor wychodzi losowo bo tak szybko się zmienia.

0
  • #4 15 Maj 2013 10:48
    hary94
    Poziom 9  

Dobrze. Dziękuję za odpowiedzi. Korzystam z PWM, na razie dwóch, ale już mam pewien problem...
    Mianowicie przy tym kodzie: