Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2.0 tddi 90km - falujące obroty biegu jałowego podczas toczenia się

12 Maj 2013 23:02 5388 10
  • Poziom 9  
    Witam, to jest mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość. Mój problem polega na tym, ze gdy jadąc obojetnie na jakim biegu i wrzucam na luz i się "toczę", to w zakresie prędkości z 50 do 15 km/h nastepuje falowanie obrotów w zakresie 800-1100rpm(na postoju oraz powyzej tej prędkości falowanie nie występuje i auto trzyma obroty ok.850) ). Auto jezdzi normalnie, spalanie ok7 litrów, nie kopci, pali od strzała, wymienione wszystkie filtry, napięcie ładowania 14,3v. brak błędów. problem pojawił sie po przejechaniu dystansu 1400km, wczesniej brak jakichkolwiek oznak usterki. Wykluczam złe paliwo, tankowany na różnych stacjach i problem nadal występuje. dziwi mnie fakt, że auto faluje tylko na luzie, bez dodawania gazu i w podanym zakresie prędkości. Co to może byc koledzy? czy jest jakiś układ odpowiedzialny za sterowanie obrotami jałowymi podczas jazdy na luzie? autko to Mondeo mk3 tddi 90 koni, 2001 rok, przebieg 205tys.


    Dzisiaj miałem troche czasu wiec zabrałem sie za szukanie przyczyny, i mam pewien trop, po wcisnieciu sprzegła falowanie ustaje, mysle ze to nie wina skrzyni, bo po wyjeciu czujnika sprzegła i zwarciu styków falowanie ustaje, czujnik sprawny( dwumasa wymieniona 10 tys temu). O co tutaj chodzi? mam auto bez tempomatu.

    Po odłączeniu czujnika predkości vss obroty silnika również nie faluja, a co wazniejsze czujnik sprzegla został załozony i działa poprawnie nawet podczas toczenia(lecz przy odpietym czujniku predkości), postaram sie wymienic ten czujnik, moze pomoze... Ufff ależ prowadze monolog :D

    ps wszystkie połączenia i wtyczki sprawdzone,
  • Poziom 9  
    Panowie nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie powyższego problemu?
  • Poziom 25  
    Monotonnie zaprawdę powiadam a diagnostyka komputerowa co wykazała?
  • Poziom 9  
    Dzięki za zainteresowanie,no właśnie diagnostyka nie wykazała zadnych błędów, dzisiaj przeczyściłem wtyczkę od komputera, lecz brak poprawy,odłączenie ABS, oraz wentylatorów chłodnicy równiez nic nie zmienia.
    odłączenie wtyczki z czujnika od prędkościomierza przy skrzyni powoduje ustanie objawów, i to mnie właśnie dziwi, bo prędkościomierz wskazuje poprawnie...
    czy jest w ogóle sens wymieniać czujnik prędkości?
  • Poziom 15  
    No i jak kolego poradziles sobie z tym problemem bo u mnie jest podobny objaw ale wyskoczył blad na vag-u ze uszkodzony czujnik sprzegla.
  • Poziom 34  
    Spoko,masz forda i wyskoczył ci bład na vagu.
    A w temacie to prosze nieskupiac sie na bledach tylko na parametrach.
  • Poziom 15  
    A kto powiedział, że mam forda?? A Ty jak nie potrafisz pomóc to lepiej nie pisz nic bo temat od maja nie ruszony i nie było to zapytanie do Ciebie tylko do Autora tego postu
  • Poziom 36  
    fronek22 napisał:
    A kto powiedział, że mam forda?? A Ty jak nie potrafisz pomóc to lepiej nie pisz nic bo temat od maja nie ruszony i nie było to zapytanie do Ciebie tylko do Autora tego postu


    Bo temat dotyczy FORDA !

    Sam już lepij nic nie pisz albo czytaj TEMAT postu !
  • Poziom 15  
    Po 1 nie napisałem, że mam inny samochód niż ford - w ogóle o marce nie wspomniałem
    po 2 zapytałem się tylko czy rozwiązał swój problem ponieważ ta wiadomość była by mi pomocna.
    po 3 na ten temat nikt nawet Ty mu nie odpowiedział dopiero odezwałeś się nie wiadomo po co po to chyba aby ponabijać sobie postów,
    po 4 jak nie masz w tym temacie czegoś sensownego do dodania zamilcz bo Twoje wypowiedzi nic nowego do tematu nie wnoszą.
    Po 5 zapytanie mogę zadać bo jak nie wiesz po to jest forum
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jokerro napisał:
    Spoko,masz forda i wyskoczył ci bład na vagu.

    fronek22 napisał:
    A kto powiedział, że mam forda??

    fronek22 napisał:
    Po 1 nie napisałem, że mam inny samochód niż ford - w ogóle o marce nie wspomniałem

    3.1.15. Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    fronek22 napisał:
    po 2 zapytałem się tylko czy rozwiązał swój problem ponieważ ta wiadomość była by mi pomocna.
    Tak... taka informacja na pewno pomoże Ci w rozwiązaniu swojego problemu.
    fronek22 napisał:
    po 3 na ten temat nikt nawet Ty mu nie odpowiedział dopiero odezwałeś się nie wiadomo po co po to chyba aby ponabijać sobie postów,
    po 4 jak nie masz w tym temacie czegoś sensownego do dodania zamilcz bo Twoje wypowiedzi nic nowego do tematu nie wnoszą.
    Kolega pełni funkcję Moderatora ? Bo nie kojarzę ?
    fronek22 napisał:
    Po 5 zapytanie mogę zadać bo jak nie wiesz po to jest forum
    Oczywiście że Kolega może zadać pytanie, tylko pytanie to należy zadać zgodnie z obowiązującym regulaminem.

    Za powyższe otrzymuje Kolega ostrzeżenie.

    Moderowany przez Futrzaczek:

    Odblokowano na prośbę Autora tematu.

  • Poziom 9  
    witam panowie, jako ze akumulator tej zimy wyzionął ducha( a i juz w tamtym roku nie było rewelacji, ale wystarczył obrót wału aby odpalił w mróz) postanowiłem wymienic akumulator na nowy, i jeżdżąc od pół roku falowania brak nie wiem co to ma wspólnego z falowaniem, ale juz nie wystepuje( napewno nie pomogło odpiecie klemy, bo to juz robłem wcześniej)
    także temat do zamkniecia