Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen c3 1.4i - Nie rozgrzny silnik nie wchodzi na obroty, dusi się strzela

mercedesik 13 May 2013 10:31 5865 6
  • #1
    mercedesik
    Level 26  
    Witam Pacjent 1.4i magneti marelli na zimnym silniku nie da rady ruszyc silnik dusi sie strzela w kolektor, po rozgrzaniu tak od ok 60' c można normalnie jechac.
    W aucie jest lpg(sekwencja) i na gazie wszystko ok jest możliwośc startu z gazu i silnik normalnie wkręca sie na obroty z obciążeniem.
    Ciśnienie paliwa 3.5 bar ok.
    Wtryski czyste rozpylają ok.
    Temperatura cieczy ok czyli realna.

    A i sonda widzi cały czas mieszankę ubogą na benzynie (na gazie ok ),
    czyli za mało paliwa do powietrza.

    Niestety pomysły mi się skończyły ;-[
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Rozjechane mapy benzyny?
    Miałem ostatnio podobny przypadek w 307 - jak jeździł na LPG to nie chciał na PB, jak jeździł na PB to problemy z LPG.
    PB palił więcej niż LPG.
  • #3
    mercedesik
    Level 26  
    Robiłem kasowanie wartości ale nie pomaga.
    Jedynie jak pod czujnik temp. podstawie rezystor że widzi temp niższą o 15'c to zaczyna normalnie jechac.
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Zapytałeś prawidłowo w pierwszym poście , w trzecim jesteś na dobrej drodze.
    Ta temperatura niższa o 15*C , to jest w stosunku do temp. chłodziwa? Masz czym podglądnąć czas wtrysku?
    Podstaw inny czujnik , myślę ,że to jego wina.
  • #5
    mercedesik
    Level 26  
    Tak mam czym podglądnąc (cdif).
    Temperatura jest prawidłowa rano zimny ok 16'c i po rozgrzaniu 90' czasem 95'.
    Problem jest na zimnym silniku nie rozgrzanym tak jakby za mała dawka paliwa była wtryskiwana.
  • Helpful post
    #6
    emeryt2
    Level 42  
    Oporność czujnika , książkowo , przy 10*C ma wynosić około 3,7 - 3,888 kOhm.
  • #7
    mercedesik
    Level 26  
    CZujnik ok w sumie to poradziłem.
    CDIF po przez silnik 1.4 niby robił kasowanie adaptacji ale w w sumie nie, połączyłem sie przez silnik 1.1 i tam podczas kasowania adaptacji ruszyło wszystko i teraz autko śmiga.


    Gdy się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.(cdif)