Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wydmuchuje uszczelkę z pod filtra oleju Vw SHARAN 1.9 TDI 110km AFN

LeszekKK820 13 May 2013 10:37 8034 12
  • #1
    LeszekKK820
    Level 9  
    Witam. Zacznę od początku. Jakieś 3 m-ce temu kupiłem VW SHARANA 1.9 TDI 110km.AFN. Wszystko ładnie chodziło, aż pewnego dnia wydmuchało mi uszczelkę z pod filtra oleju (dodam że wyciek był jak z hydrantu) w przeciągu paru minut 3 litry oleju ubyło. Pomyślałem że może ktoś nie dokręcił filtra tak jak powinien. Ale zaraz po tym zdarzeniu wymieniłem olej na ELF COMPETITION 10W40 i nowy filtr FILTRON z uszczelką. Dwa dni temu miałem powtórkę z rozrywki. Od jednego zdarzenia do drugiego zrobiłem ok 1500km, jak i za pierwszym razem tak i za drugim stało się to na zimnym silniku. Jaka może być przyczyna? Czytałem że prawdopodobnie zaworek w pompie ojeju się zacina, inni piszą że odma(chociaż według mnie odma nie ma nic do tego. Za wszystkie odpowiedzi i rady dziękuję. Pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    jerry1960
    Level 35  
    Zaworek jest prawdopodobny,zanim zmienisz zmierz ciśnienie oleju manometrem .Filtry Filtrona to nie jest dobry zamiennik.
  • #3
    LeszekKK820
    Level 9  
    A czy zbyt duże ciśnienie może powodować stukot szklanek? Bo jedna mi się odzywa.jak i na ciepłym tak i na zimnym silniku.Tyle ze na ciepłym słyszalna jest bardziej.

    Dodano po 2 [godziny] 34 [minuty]:

    Stukot szklanki wykryty.Po sciągnieciu pokrywy zaworów okazało sie że jedna szklanka jest wytarta na ok 3-4mm.Więc wymiana rozrządu + szklanki.A ktoś się wypowie na temat ciśnienia oleju?
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    A dodatkowo wyjęcie i wyczyszczenie pompy oleju z opiłków po tej szklance, bo to one zablokowały zawór przelewowy
  • #5
    LeszekKK820
    Level 9  
    Pompa jest już zamówiona nowa.jutro jadę na wymianę.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Pompa jest już zamówiona nowa.jutro jadę na wymianę.Zobaczymy co będzie

    Dodano po 5 [minuty]:

    A czy jeżeli wałek rozrządu w miejscu tej jednej szklanki ma lekko wytarte boki muszę go zmieniać? Po ilu km szklanka się wytrzeć jak go nie zmienię?
  • #6
    Daro122
    Level 31  
    Do twojej awarii przyczyniły się opiłki metalu , jeżeli chcesz w kółko dokonywać napraw to nie wymieniaj wałka i popychacza . Myślę że taki temat powinien trafić do kosza .
  • #7
    LeszekKK820
    Level 9  
    Człowieku zaraz chcesz wysyłać tematy do kosza.Widzę że zachowujesz się jak wszech wiedzący.Ale nie zapominaj że ludzie po to właśnie wymyślili forum aby się dowiedzieć co i jak jeżeli czegoś nie wiedzą.Więc okaż trochę wyrozumiałości tak?
  • Helpful post
    #8
    carrot
    Moderator of Cars
    Wałek bezwzględnie do wymiany, stary natychmiast zniszczy wymieniony popychacz
  • #9
    LeszekKK820
    Level 9  
    Ok.Na rozrząd muszę poczekać jeszcze ze dwa tygodnie.A dzisiaj jadę na wymianę pompy oleju.I odrazu muszę znaleźć mechanika z z manometrem.

    Dodano po 10 [minuty]:

    A szklanki pewnie jest lepiej wymienić odrazu wszystkie co?Nie tylko tą jedną?
  • #10
    Daro122
    Level 31  
    Bez urazy kolego LeszekKK820 szanuję każdego , ale jak wkładasz ręce do silnika to trzeba włączyć też myślenie , pozwala to ograniczać koszty do niezbędnego minimum.
  • #11
    LeszekKK820
    Level 9  
    Sami dobrze wiemy jacy są mechanicy Daro122 Więc zanim oddam samochód do zrobienia wolę mieć pewność co wymienić żeby było dobrze.A nie że mechanik mi powie PANIE TEGO PAN NIE WYMIENIAJ BO NIE TRZEBA.Więc według mnie lepiej się upewnić :)
  • #12
    LeszekKK820
    Level 9  
    Pompa wymieniona teraz mierzenie ciśnienia.Stara pompa była tak zajechana że się zacinała sama w sobie była zajechana.Ciężko chodziła.Te dwie zębatki ocierały o brzegi korpusu nawet po rozebraniu pompy.A nowa chodziła cicho i płynnie.I co najlepsze po wymianie pompy samochód dużo ciszej chodzi :))))))))Jeszcze rozrząd i bedzie ok.Chyba.Jeszcze jedno pytanie: czy dopuszczalny jest jakikolwiek luz na panewkach??

    Dodano po 17 [minuty]:

    no i oczywiście mocy troszkę mi przybyło
  • #13
    LeszekKK820
    Level 9  
    Witam po długiej nieobecności.Otóż po wymianie pompy miałem jeszcze trochę przebojów z moim AFN-em.Otóż przy 2100-2400 migała mi czerwona kontrolka oleju z brzęczkiem.Poczytałem trochę.Jedni pisali że olej+filtr inni że niebieski czujnik ciśnienia jeszcze inni że biały czujnik.Więc wymieniłem olej Lotos Semisyntetic + filtr MANNA,zero rezultatu.Później wymieniłem czujnik ciśnienia oleju (niebieski w głowicy ) dalej nic.Sprawdziłem drożność kanałów olejowych w głowicy (były ok ).Dodam że ciśnienie było w normie.I na koniec został mi biały czujnik ciśnienia oleju (ten przy filtrze oleju) niby sprawny ale okazało sie że się wieszał.I po wymianie śmiga jak talala.Dziękuje wszystkim za pomoc i porady.Temat uważam za zamknięty.