Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 - piszczy podczas skręcania, wspomaganie - pasek

13 Maj 2013 11:30 27909 8
  • Poziom 13  
    Witam.
    Mam problem z Audi a4 b5 2001r. silnik AJM 115KM.
    Tydzień temu, jechałem autostradą tak około 1h z prędkością około 160.
    Na przystanku zorientowałem się, że gdy kręcę kierownicą okropnie piszczy pod maska, aż taki świergot dający mocno po uszach.
    1. Sprawdziłem płyn wspomagania był na max.
    2. Po powrocie do domu wypłukałem układ wspomagania, zielonym mineralnym, i gdy odzyskał ładny kolor, zalałem na nowo.

    Efekt taki, że raz piszczy, raz nie piszczy. Czasem piszczy od razu na zimnym, czasem dopiero gdy sinik osiągnie temp. 60st. Raz piszczy gdy jadę i skręcam na krzyżówce, a nie piszczy przy maksymalnym obciążeniu - gdy kręcę na postoju lub gdy dobiję kierownicą do końca i trzymam (cisza).
    Niestety trudno zlokalizować skąd to słychać.
    Jak już zaczyna piszczeć to wydaje się że z okolicy pompy wspomagania (ale może się sugeruję, że to przy ruchu kierownicy).
    Pasek ładny, nie trzęsie nim, nie ma luzu, automatyczny napinacz wymieniany razem z rozrządem 40tyś. temu.
    Zaczęło to się dziać dopiero po tej (ostrzejszej)jeździe na autostradzie.

    Co powinienem sprawdzić, ewentualnie co może być przyczyną?
    Z góry dziękuję za sugestie.
  • Poziom 34  
    Ściąg pasek i sprawdź łożysko na pompie.
  • Poziom 25  
    Zakładając, że pasek i naciągacz jest w porządku to powodem usterki może być pompa wspomagania lub maglownica.
    Uszkodzenie pompy wspomagania można bardzo łatwo określić, porównując jej pracę na niskich i wysokich obrotach silnika na postoju. Jeśli jest różnica (przy niskich obrotach słabe wspomaganie, przy wyższych wyrażnie lepsze) to wina jest po stronie pompy.
    Jeżeli wspomaganie jest słabe i nie ma różnicy przy różnych obrotach zazwyczaj zużyta jest komora maglownicy.
  • Poziom 13  
    Jeśli nie ma dziwnych drgań i nie piszczy w danym momencie to:
    1. wspomaganie chodzi leciutko i bez zarzutów zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Nawet przy trzymaniu maglownicy na końcowym skręcie - nie ma drgań, nic.

    Jeśli jednak już zacznie piszczeć i drgać dziwnie w komorze silnika (jest też to odczuwalne w aucie) to wspomaganie chodzi nadal lekko ale piszczy okropnie wszystko. Tak głośno, ze nie da się zweryfikować, z jakiego urządzenia to idzie (alternator, wspomaganie itd.).
    Jeśli zwiększę obroty powyżej 2 tyś. to piski znikają!

    Jeśli była by to pompa wspomagania, lub magiel, to chyba by hałasowało ciągle, a nie raz na ciepły, raz na zimny, raz przy niskich obrotach, a innym razem w ogóle?
    Paski contineti wymienione razem z rozrządem i pompą wody - amortyzator napinacza był wtedy sprawdzany.
  • Poziom 25  
    Sprawdz jeszcze koło pasowe alternatora (posiada sprzęgiełko jednokierunkowe), ewentualnie łożysko alternatora.
    Często uszkadza się koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań. Jest tam guma która się wyrabia i z czasem traci swą elastyczność (drgania przenoszą się poprzez pasek na kierownicę).
    Z opisu wynika, że do wspomagania nie ma się co czepiać. Wina raczej jest po stronie napędu osprzętu przez pasek wielorowkowy (drgania) oraz osprzętu (pisk).
  • Poziom 25  
    1. Do wymiany pasek
    2. Sprawdzić łożyska alternatora
  • Admin grupy Samochody
    Sprzęgło alternatora zaciera się.
  • Poziom 25  
    Wiem że alternator ma mało wspólnego ze wspomaganiem ale życie weryfikuje takie przypadki. Luźny pasek przy suchym, uszkodzonym łożysku alternatora daje właśnie taki efekt. Oczywiście łożysko pompy wspomagania też jest do weryfikacji ale to już chyba normalne.
  • Poziom 13  
    usterka usunięta - tak jak niektórzy sugerowali - sprzęgiełko alternatora.
    Dziękuję wszystkim za dyskusję.