Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Benzyna+LPG czy Diesel? -

13 Maj 2013 17:00 13326 17
  • #1 13 Maj 2013 17:00
    1161599
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 13 Maj 2013 23:59
    xlorgex
    Poziom 10  

    Biorąc pod uwagę wymienione modele zrezygnowałbym z diesli.
    Są to auta kilkunastoletnie i diesle mogą zimą nie dać rady. Również niezbyt dynamiczne, ale za to mało palą.

    Wolałbym benz.+LPG.
    Trzeba tylko pamiętać o tym, żeby kupić auto z dobrą sekwencyjną instalacją. Przy zakupie sprawdzić jak działa na niskich i wysokich obrotach. Nie kupować auta z instalacją "do wyregulowania", bo później się okazuje, że ciągle coś nie gra.

    1
  • #3 14 Maj 2013 14:01
    bartman24
    Poziom 11  

    Ja osobiście odradzam diesla, ale to temat prowokacyjny. Zaraz wybuchnie awantura co jest lepsze czy diesel czy benzyna.
    Osobiście polecam benzyne ze względu na niższe koszty eksploatacji.
    Stanowczo odradzam Renault w szczególności silniki IDE! Problemy z kartami - kluczami samochodu to chleb powszechny. Podobnie jak elektryka w tych samochodach w wersji diesel.

    1
  • #4 14 Maj 2013 14:05
    1161599
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 14 Maj 2013 17:43
    bartman24
    Poziom 11  

    Przepraszam za przeoczenie. Oczywiście chodziło mi o II generacje laguny. Mówiąc o silnikach benzynowych oczywiście uwzględniam dodatkowe koszta jakie niesie za sobą instalacja gazowa. A jest ich nie wiele bo tylko dodatkowe filtry (2 - instalacja sekwencyjna) Czy też jak to mówią wymiana świec + przewody bo dobrze jest je wymieniać częściej niż normalnie na benzynie.

    Powiem tak
    Jeżeli sam sobie serwisujesz samochód to bezwględnie benzyna + gaz. Jeżeli mechanik to kwestia dochodzi tylko gaziarza (robocizna). Części (filtry czy też świece itp) są śmiesznie tanie.
    Czego nie można powiedzieć np o turbinach w dieslach czy niedajboże pompowtryski.
    A i świece żarowe do tanich nie należą.
    Mowa oczywiście o częściach nowych, nieużywanych. Z używanymi różnie to bywa.

    Dobra instalacja (czyt. założona przez dobrego gazownika) + dobry silnik benzynowy = bezawaryjne użytkowanie na długie lata. Oszczędności widać od razu. I nie wierz w bajki typu wielka utrata mocy silnika przy jeździe na gazie itp. Nie przy sekwencji. No chyba że zagazujesz silnik 1.4 to inna historia.

    Ja miałem przyjemność jeździć sporą ilością różnych samochodów i powiem Ci, że nie miałem żadnych problemów z instalacjami. Dodam tylko, że zawsze wszystko wymieniane na czas zgodnie z licznikiem km. Nie ważne czy dobre czy nie dobre - do wymiany.

    0
  • #6 14 Maj 2013 17:59
    1161599
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 15 Maj 2013 23:01
    Jap
    Poziom 28  

    Zaraz na mnie naskoczą - ale od kilkunastu lat jeżdżę VW/AUDI 1,9TDI i taki silnik polecam- supertanie części zamienne i jak kupować to obecnie wersję 1,9TDI pompowtryskiwacze 130 koni i skrzynię 6 biegów. nie ma różnic między 2,0TDI a silnik niezawodny. Osobiście mam w swoim klekocie 300kkm i 0 problemów od 5 lat. Olej 5W40 wymieniany raz na 15tys km - bez żadnych dolewek. Konsumpcja 6 do 6,8l/100km (max mi wciągnął na autostradzie przy średniej 160km/h). Pomimo nalotu 300kkm 220km/h nie jest problemem.
    Zawiecha jak się posypie to wymieniasz TYLKO na LEMFORDER i obalasz mit o słabym zawieszeniu. Ludzie kupują jakieś gówno i wypisują na forach, że minusem Audi A4 czy Passata B5 to zawieszenie. Ja mam ORYGINALNE wahacze dolne, górne wymieniałem 100 tys km temu - a jeżdżę przez Wałbrzych 2 razy dziennie (największe dziury na Dolnym Śląsku).
    Budę masz ocynkowaną więc 0 rudy - no chyba, że bryka była bita. Wnętrze A4 dzieli przepaść pomiędzy Oplem, czy Laguną - wsiądź, pomacaj a poczujesz o co chodzi. Materiały w Audi całkiem z innej półki.

    Opla Vectrę B też miałem - nigdy więcej diesla w tym aucie. Bardzo słaba pompa, silnik bez jakiejkolwiek dynamiki ale oszczędny (poniżej 6l/100km). Ogólnie auto dość awaryjne - od centralnych zamków po wyświetlacze i inne duperele. Jak masz smykałkę, to dość tanio i sprytnie idzie je naprawiać ale wkurza sam fakt, że trzeba to robić. Łączniki stabilizatorów będziesz wymieniał raz na pół roku. Finalnie naprawiałem je częściej niż Fiata 126p.

    Miałem okazję pojeździć starszymi autami z LPG do max 1800ccm. Ogólnie - TRAGEDIA. 0 przyśpieszenia etc. Dopiero Audi 1,8Turbo z LPG jako tako jechało. 1,8 bez turbiny... bida z nędzą.

    Co do Laguny II - nie była ona zwana królową lawet???

    0
  • #8 16 Maj 2013 10:47
    1161599
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 16 Maj 2013 21:31
    Jap
    Poziom 28  

    Wiesz, Vectra w ogóle jest wykonana podobnie jak Ford z jakichś takich dziwnych materiałów. Mało przyjemne. Aczkolwiek pomimo napraw raz na jakieś 2 tyg darzę ją sentymentem. Bardzo fajne zawieszenie przy jeździe na wprost - i dość wygodne na naszych dziurawych drogach. Niestety w ciasnych zakrętach śmierć w oczach...
    Zawiecha stalowa więc części są tanie - ale mało trwałe. Jak wymieniasz sam to pół biedy, jak musisz za to płacić to koszty spore. Ja miałem 8 letnią vectrę i było przy niej trochę zabawy pomimo, iż ściągnąłem ją w stanie praktycznie idealnym z niemiec. Posypała się cała zawiecha na naszych dziurach, padały świece żarowe po 80PLN/szt (do VW Bosch stoi za jakieś 20PLN), ciągle modliłem się aby pompa nie padła bo koszt wymiany to 1/3 wartości samochodu. Po kolei sypały się centralne zamki, wyświetlacz. Aż w końcu zaczął GNIĆ BAK PALIWA!!!
    Jeżdżę wieloma samochodami firmowymi i na prawdę takie Audi czy Pasek z 1,9TDI 130qucy nie oferują dużo mniej niż np. nowiuśka Skoda Octavia. Komfort, przyśpieszenie nie wiele odbiega od nowych konstrukcji. No może poza tym, że powyżej 160km/h nowe bryki są dużo cichsze wewnątrz.

    0
  • #10 16 Maj 2013 22:32
    1161599
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 17 Maj 2013 23:47
    m3ch4t
    Poziom 8  

    Ja jeżdżę na gazie, bo nie wyobrażam sobie dolewania uszlachetniaczy na zimę oraz czarnego dymu z rury przy wyprzedzaniu:)

    0
  • #12 20 Maj 2013 12:11
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Ja bym się zainteresował jeszcze peugeotem 406 z silnikami 1,8, 2,0 16V. Bardzo trwałe i oszczędne jednostki i świetnie spisują sie z gazem. Buda w ocynku , dobre wyciszenie i komfort i nie sa bardziej awaryjne niż audi A4, a 50% tańsze.

    1
  • #13 20 Maj 2013 12:42
    1161599
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 20 Maj 2013 22:54
    m3ch4t
    Poziom 8  

    W takim Peugeocie zawieszenie aby nie delikatniejsze, niż w Audicy, no i czy nie droższe w utrzymaniu, jak np ktoś ma hopla na punkcie jego stuków?

    0
  • #15 21 Maj 2013 07:45
    wedsew
    Poziom 15  

    m3ch4t napisał:
    W takim Peugeocie zawieszenie aby nie delikatniejsze, niż w Audicy, no i czy nie droższe w utrzymaniu, jak np ktoś ma hopla na punkcie jego stuków?

    Jest dokładnie na odwrót. Zawieszenie Peugeota jest trwalsze i tańsze niż w Audi.

    0
  • #16 23 Maj 2013 18:33
    m3ch4t
    Poziom 8  

    Do francuzów części zazwyczaj są niewspólmiernie drogawe jak na to, co oferują. A no i 406 ma z tyłu wielowahacz, o którym nikt nie powie że jest bezproblemowy i tani w utrzymaniu. No, ale nie o zawieszeniu miała być dyskusja..;P

    0
  • #17 23 Maj 2013 21:13
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Najlepiej jak z tyłu jest resor...Tanio i "wygodnie".
    406 chodzi w klasie średniej to i rozwiązania sa adekwatne do klasy wozu.
    W xantii też wszyscy boją sie hydrozawieszenia, które przy minimum wiedzy i prawidłowej eksploatacji generuje często mniej problemów i kosztów jak w klasycznych .
    No, ale nie o zawieszeniu miała być dyskusja...

    0
  • #18 23 Maj 2013 23:19
    m3ch4t
    Poziom 8  

    No to wracając do tematu nie wyobrażam sobie by moje auto mogło czasem przykopcić czarnym dymem, ale to już tylko moja opinia natury estetycznej..

    Dodano po 3 [minuty]:

    Powtarzam się... Konkluzja miała być taka, że diesel jest jakby mniej "estetyczny" niż LPG.

    0