Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekaźnik - dobór urządzenia

13 Maj 2013 17:31 1383 7
  • Poziom 7  
    Witam,

Zaznaczam od razu, że jestem początkującym elektronikiem :)

Chciałbym zrealizować następującą rzecz:
    Za pomocą sygnału napięciowego 48V chciałbym otworzyć przepływ prądu w danym obwodzie, na początek może to być włączenie zwykłej żarówki. Chciałbym aby prąd w obwodzie płynął dopóki napięcie sterujące nie zostanie wyłączone.
    Czyli w skrócie:
    istnieje napięcie sterujące - płynie prąd 230V
    brak napięcia sterującego - brak prądu

Mogę to zrealizować takim stycznikiem monostabilnym: "Przekaźnik funkcyjny Zamel monostabilny 1-modułowy 230V/zielone LED typ:MOM-01-20"

?

Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Specjalista elektryk
    Przecież ten przekaźnik (MOM) włącza się jedynie wciskaniem przycisku na przekaźniku.
    Tobie potrzebny jest zwykły przekaźnik załączany podaniem napięcia na cewkę, popatrz (też Zamel) na PEM-01/048.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 39  
    khazzir napisał:
    Mogę to zrealizować takim stycznikiem monostabilnym: "Przekaźnik funkcyjny Zamel monostabilny 1-modułowy 230V/zielone LED typ:MOM-01-20"
    Jakim to sposobem ? Przecież to jest przekaźnik na 230V !
  • Poziom 7  
    @ Lzep: no i o to chyb chodzi. Przekaźnik dostaje sygnał 48V i otwiera obwód 230V. Sygnał 48V znika i przekaźnik zamyka obwód 230V i prąd nie płynie.
    mar_cik już skorygował mój dobór przekaźnika, rzeczywiście ten przeze mnie zaproponowany nie nada się ale ten PEM-01/048 chyba już tak?
  • Poziom 38  
    khazzir napisał:
    rzeczywiście ten przeze mnie zaproponowany nie nada się ale ten PEM-01/048 chyba już tak?

Tak.
  • Poziom 33  
    khazzir napisał: