Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e34 m50b20 - M50b20 odcina paliwo

13 Maj 2013 18:33 4506 20
  • Poziom 8  
    Witam wciąż borykam się z problemem z silnikiem. Jak jeździ to jeździ jak ten chochlik co się tam chowa gdzieś się uaktywni silnik nie ma mocy nie jeździ strzela w kolektor ostatnio nawet już nie wkręca się i chodzi na wolnych obrotach góra do tysiąca z gazem w podłodze.Wygląda to tak jak by silnik nie dostawał w ogóle paliwa.Zdeterminowany przegrzebałem wszystko i wydaje się być w porządku.Dotarłem do tego jak z czytywać kody błędów błyskowo.
    Oto co mi wyszło: kod 1222
    Lambda Control 1- This code is stored when the DME detects excessive
    deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer
    than 10 seconds. Possible causes: Fuel tank ran empty,
    Incorrect Fuel Pressure, Injector valve defective or coked,
    Engine Temperature Sensor defective, Secondary air leak,
    Fuel evaporation control system defective, Air Flow Meter
    defective and/or the combustion is being disturbed by
    mechanical failure (Spark plugs,, compression,
    intake/exhaust valves, ...etc.)
    Paliwo w baku mam pompa paliwa sprawdzana i zmieniana na nową ciśnienie paliwa mierzone kilka razy jest ok.Wtryski sprawdzałem nie leją troszkę stukają ale jak by podawały za mało paliwa. Czujnik temperatury po odłączeniu komputer przełącza się w tryb awaryjny i silnik chodzi tak jak chodzi bez zmiany tak jak na podłączonym.Lewe powietrze wydaje się być wszystko szczelne.Zawór filtra węglowego chodzi wiec to nie to po za tym jeśli by nie chodził raczej nie wywoływał by takiego problemu.Przepływomierz sprawdzałem go i po zgaszeniu silnika następuje rozgrzanie drutu w celu jego czyszczenia wiec przepływka chyba jest sprawna.Silnik jest zdrowy świece zmieniane wiec to tez odpada. Mam założony gaz i na gazie chodzi wzorowo.
    Jakieś sugestie?
  • Poziom 8  
    Nikt nie pomoże?
  • Poziom 32  
    Ile wynosi ciśnienie paliwa?
  • Poziom 8  
    Około 3,5 bara na wolnych obrotach.Na wysokich spada do około 3. To na pewno nie jest wina ciśnienia paliwa.Wyglda to tak jak by czasy otwarcia wtrysiwaczy były bardzo krótkie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zawsze tak było, czy zrobiło się samo po założeniu gazu? Możliwe, że w skutek złego montażu lub usterki, masz rozjechane mapy.
  • Poziom 8  
    Kupując ten samochód miał już gaz więc nie wiem tego odkąd to sie dzieje.W tym problem że usterka jest sporadyczna.Raz chodzi bez zarzutu czasem ma wyraźnie mniej mocy a czasem ledwo trzyma obroty i po dodaniu gazu ma maxa nie przekracza tysiąca obrotów.Wyglada to jak loteria podchodze pali za 2 godziny podchodze nie pali itp.
  • Poziom 12  
    Odłącz przepływomierz (na zgaszonym silniku) i sprawdź czy są jakieś zmiany. Nie pamiętam, czy ten silnik ma już egr? Bo egr zacięty w pozycji otwartej daje czasem właśnie takie objawy.
  • Poziom 8  
    Ten silnik nie posiada egr. Co do przepływki to ja odpinałem co prawda na zapalonym silniku i silnik nie reaguje gdy to się dzieje gdy nie z czego co pamiętam to też praktycznie bez zmian.Przepływka chyba jest ok ponieważ po zgaszeniu auta następuje czyszczenie "gorącego druta" wie chyba jest z nią ok.Zauważyłem jeszcze jeden objaw gdy to się dzieje ekonomizer w licznikach pokazuje niskie wartości bliskie zera.Myślę że to jest powiązane z tą usterką a raczej świadczy to o tym że w 100% jest za mało paliwa i raczej jest to na poziome komputera i czujników.Przeglądając wszystko albo komputer z jakiejś przyczyny ustala bardzo małe czasy otwarcia wtrysków lub tylko tego nie jestem pewien może gdzieś jest problem z zasilaniem wtryskiwaczy lub ich masą co powoduje sporadyczny spadek napięcia i złe ich działanie tylko nie wiem czy dobrze myślę.Przydał by mi się jakiś schemat elektryczny silnika żebym mógł dokładnie posprawdzać wiązkę.
  • Poziom 32  
    Spróbuj porównać napięcia na przepływomierzu i potencjometrze przepustnicy w sytuacji gdy działa i nie chce jechać. Jeden z tych elementów pewnie padł.
  • Poziom 12  
    Tak jak pisałem, odepnij przepływkę na zgaszonym, i dopiero odpal. A to że nie silnik nie zareagował na odpięcie przepływomierza na odpalonym, może świadczyć właśnie o jego uszkodzeniu.
  • Poziom 8  
    Tps sprawdzałem i napiecia i oporność i jak sie zmienia w zaleźnosci od położenia.Nie sprawdzałem natomiast kabla sygnałowego są tam 3 "+" który jest masa też jest niesprawdzałem ciągłości kabla od tpsu do kompa bo niewiem który to pin w komputerze. Co do tej przepływki jak tylko usterka sie pojawi sprawdze to.Najchetniej poprosił bym o jakis schemat wiażki silnika to bym pomierzył jeszcze parę rzeczy.
  • Poziom 8  
    Odpalam auto silnik kuleje wiec go zgasiłem odłaczyłem przepływke odpalam chodzi normalnie podłączam znów kuleje.Przegazowałem go troche z trudem bo sie dławił i niechciał wkrecać zszedł na wolne obroty pochodził chwile problem ustał.Zgasiłem pale znów to samo wiec znów zgasiłem odłaczyłem pale jest ok podłaczam jest ok.Wiec to chyba cos z instalacją a przepływka jest ok.Mierzyłem napiecie i jest tak jak powinno byc na pinie nr6 2.3v wraz z dodawaniem gazu wartość płynnie rośnie.Potrzebował bym schemat żeby posprawdzac wiązke bo mysle ze to w niej tkwi problem jeśli nie widac to jednak przepływomierz.
  • Poziom 43  
    Ludzie jaki egr,jaki gorący drut??????? Dzizus w E34?? Ciśnienie paliwa nie może spadać po dodaniu gazu a ma rosnąć o wartość różnicy podciśnienia w kolektorze a ciśnienia atm na WOT.
  • Poziom 8  
    Kolego egru nie ma a przepływomierz jest z tak zwanym gorącym drutem jest to nowszy silnik w e34 były też starsze silniki z przepływomierzami kalpkowymi radze poczytać trochę.Wbrew pozorom to takie marki jak BMW czy Mercedes zawsze na swoje lata były zaawansowane technicznie i wyprzedzały technologią inne maki jak i wyposażeniem.Co do ciśnienia paliwa niezaleznie od obrotów ma byc ono utrzymywane na stałym poziomie w bmw tak jest i tak byc powinno ciśnienie nie powinno spaść poniżej 3 barów.
  • Poziom 43  
    Czytać internetowe fora/strony a naprawiać tak ze 20 lat to różnica kolego.
  • Poziom 22  
    Jak pisze andrzej20001 ciśnienie sprawdzane przy nie pracującym silniku ma wynosić 3 bary,po odpaleniu ma spaść o wartość podciśnienia w kolektorze ssącym czyli będzie około 2,4-2,5 bara.Przy gwałtownym otwarciu przepustnicy ma wzrosnąć chwilowo do 3 barów po czym znowu spaść.
  • Poziom 8  
    Każdy rególator ciśnienia paliwa kalibrowany jest tak aby utrzymywać zadane cisnienie na niepracujacym silniku jak i na pracujacym.Ma utrzymywać cisnienie w zadanych granicach przedewszystkim niemoze w przypadku BMW spaść poniżej 3 barów.Ponieważ BMW ma silnik 6 cylindrowy ma duze zapotrzebowanie na paliwo w efekcie czego pompa musi być bardzo wydajna w moi przypadku pompa zalożona jest z troche większą wydajnością przez co na niskich obrotach cisnienie nieznacznie wzrasta.Przy powolnym dodawaniu gazu ciśnienie nie powinno mieć dużych wachań.Przy nagłym dodaniu gazu z powodu budowy rególatora cisnienie na ułamek sekundy wzrośnie potem wróci do wartosci nominalnej.Przy nagłym odjęciu gazu na wysokich obrotach cisnienie spada.Polecam dowiedzieć sie troche o procesach zacodzących w silniku i o samym rególatorze jest to proste pudełeczno z membraną i spreżyna w środku mechanizm działania jest dośc prosty.Naprawiać ze 20 lat ok ma sie dosciwdczenie w takim przypadku pozdrawaim klijentów :D Dlatego ja wole grzebać sam.

    Nauka dla potomnych tak powinno to działać: http://www.youtube.com/watch?v=Bsf52fmkT2g
  • Poziom 8  
    U mnie dolot jest szczelny przewód jest podłączony a silnik w nienagannym stanie pod względem mechanicznym.
  • Poziom 43  
    Człowieku poziom twojej wiedzy o budowie i działaniu układów wtryskowych pokazuje dłuuugą drogę do samodzielnej i skutecznej naprawy..Naprawiaj ,naprawiaj potem napisz jak tam efekty.Z mojej strony end.
  • Poziom 8  
    O to sie niemartw poziom wiedzy jest wystarczajacy.Było by prościej gdybym miał komputer ale i bez tego mozna sobie poradzić.