Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skaczące napięcie i brak ładowania aku

Ammianus 14 May 2013 15:15 2187 7
  • #1
    Ammianus
    Level 9  
    Drodzy forumowicze,

    Kupiłem chiński silnik do motoroweru o poj. 125cc, zamontowany, wszystko ładnie działa, pierdzi, jeździ, zrywa asfalt.
    Problemem jest natomiast kwestia ładowania aku - a raczej jego brak. W pierwszej kolejności wymieniłem regulator, ale to nie rozwiązało w żaden sposób problemu.
    Gdy sprawdzam miernikiem napięcie przy zapalonym silniku - dzieją się cuda - wskazania skaczą od góry do dołu w bardzo szybkim tempie. Co więcej - gdy dotknę miernikiem obudowy silnika (samą masą) sytuacja wygląda tak samo. Instalacja jest ok - na poprzednim silniku wszystko grało.
    Wymieniany był iskrownik, cewki, stator, regulator (chociaż nie jestem pewny, czy regulator jest do 125cc - chłopina w sklepie zapewniał, że będzie pasował).
    Co może być jeszcze przyczyną? Jakieś tajemnicze przebicia? Zwarcie?
  • #2
    mieczyg
    Level 14  
    A magneto (koło magnesowe) było wymieniane?
  • #3
    Ammianus
    Level 9  
    Tak.

    Jeszcze pojawia się pomysł wyjęcia cewek i zamontowania tych ze starego silnika.
    Tylko pytanie, czy cewki mogą powodować takie cuda z napięciem?
  • Helpful post
    #4
    jack63
    Level 43  
    Masz ładowanie?. Nie masz ładowania? Czy może masz problem z miernikiem i nie wiesz????
    Jakim miernikiem mierzysz?
    Czy podłączyłeś KABLEM masę silnika z masą regulatora i minusem AKU ???
    A temat "skaczących napięć" był już wielokrotnie omawiany. Użyj szukaj.
  • #5
    Ammianus
    Level 9  
    jack63 wrote:
    Masz ładowanie?. Nie masz ładowania? Czy może masz problem z miernikiem i nie wiesz????

    Ładowania nie ma, miernik jest sprawny

    jack63 wrote:
    Jakim miernikiem mierzysz?

    Mierzyłem elektronicznym i analogowym - odczyty są podobne - skaczące poza skalę i spadające do zera w ułamku sekundy.

    jack63 wrote:

    Czy podłączyłeś KABLEM masę silnika z masą regulatora i minusem AKU ???
    A temat "skaczących napięć" był już wielokrotnie omawiany. Użyj szukaj.

    Sprawdzę jeszcze raz połączenie.
    Poszukam jeszcze raz podobnych tematów.
    Dziękuję za odpowiedź i informację.

    Z poważaniem,
    Łukasz
  • Helpful post
    #6
    jack63
    Level 43  
    Czy aku jest sprawny?
    Czy połączenia są OK?
    Gdzie mierzysz napięcie? Jaki dokładnie to był miernik?
    Jeżeli aku i połączenia są OK nie ma możliwości skoków napięcia. Aku działa jak gigantyczny kondensator a przez to tłumik drgań. O ile zwarcie w regulatorze może "spuścić" napięcie do zera (ale coś się będzie palić!) o tyle żadna prądnica nie nie da tyle energii aby napięcie na aku ostro skoczyło.
    Przy niesprawnym (nie wytłumionym) układzie zapłonowym lub ew. problemach z masą proste mierniki szaleją. Jak "zgubić" ten efekt pisałem wielokrotnie. Poszukaj.
  • #7
    Ammianus
    Level 9  
    No więc sprawa się wyjaśniła.

    Silnik miał cewki do crossów - ot, tyle żeby silnik pyrkał. Bez aku napięcie oscylowało od 2,5-2,7V
    Wymienione zostały cewki i zasilanie póki co działa.
    Dziękuję wszystkim za pomoc!

    Łukasz
  • #8
    Ammianus
    Level 9  
    Po wymianie cewek sytuacja jednak się nie zmieniła.

    Powróciłem do starych cewek, wymieniłem regulator na 4-pinowy od 125cc. Światła ciągną z prądnicy, ale aku nadal nie ma ładowania. Macie może jeszcze jakieś pomysły?