Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV - 2.0 dobry wybór ?

18kowal18 14 Maj 2013 18:32 37461 16
  • #2 14 Maj 2013 18:41
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Widzę, że ten rocznik ma standardowy przebieg 180tys........................

    2
  • #3 14 Maj 2013 19:35
    ajwan
    Poziom 2  

    Cirrostrato, większość aut na allegro ma przebieg nie większy niż 199000 :)

    18kowal18, golf z takim silnikiem to dobry wybór (nie bez powodu golf kosztuje tyle co bmw czy merc z tego samego roku)... auto proste, trwałe, pozbawione finezji ale ni brzydkie. Decydując się na benzyniaka, masz szansę znaleźć coś w całkiem dobrym stanie. Dobrze że chcesz 2,0 a nie 1,4 które jest strasznie wolne a w trasie połyka ogromne ilości paliwa. 2,0 dobrze współpracuje z gazem :)

    Części jest masa, ceny na pewno nie będą wysokie.

    Wnętrze (wszystkie pogumowane plastiki) będą obdrapane, to standard w volkswagenach i innych skodach.

    Polecam poczytać co pisze "Auto Świat", "Motor" na co zwrócić uwagę.

    Jak się nie napalisz na jakiegoś odpicowanego trupa i kupisz zadbany egzemplarz będziesz zadowolony.

    1
  • #4 15 Maj 2013 00:26
    jaaadziuru
    Poziom 12  

    A zastanawiałeś się nad innym silnikiem benzynowym? Przez pewien czas na codzień miałem możliwość jazdy golfem IV 2.0 8V i 1.8 20V Turbo. Obydwa "zagazowane", 2.0- STAG, 1.8- BRC. To może odczute przeze mnie zady i walety :)
    -2.0- dużo większe spalanie oleju ( często opisywany problem na forach)
    - spalanie w mieście tych silników identyczne- przy spokojnej jeździe minimalnie mniej palił 1.8
    -osiągi nieporównywalne- różnica niesamowita, katalogowo 2.0 w sprincie do setki ma 10.5 sekundy. Nie jest źle, ale 1.8 20VT ma 8,5, a to już prawie rewelacyjnie.
    - 1.8 posiada odczuwalnie dłuższe przełożenia w skrzyni, na trasie bardziej komfortowo ponieważ niższe obroty przy takiej samej prędkości.
    Pisze o tym 1.8, ponieważ gdybym to ja miał wybierać skusiłbym się właśnie na niego. Znajdując zadbany egzemplarz będzie na pewno świetnie służył. Pracę turbiny można wstępnie ocenić choćby VAG-iem mierząc ciśnienie doładowania, potem wystarczy dbać i nie będzie problemów. Z tego co wiem dość mało jest w golfach tych 1.8. Ale gdyby się trafił warto pomyśleć. Zdrowe 2.0 będzie mniej czułe na jakość ewentualnej instalacji gazowej i też będzie służyć. Nie wiem jak silniki z Golfa IV ale wcześniejsze wersje 2.0 85KW to silniki bezkolizyjne- w razie zerwania/przeskoczenia paska rozrządu nie uszkodzi zaworów i głowicy, nowy pasek i jazda dalej. Trzeba by doczytać, ale może ten 2.0 to też taki typ silnika-w końcu sam silnik to praktycznie ta sama konstrukcja.

    Najczęstsze usterki wszystkich Golfów nie zależnie od silnika:
    - mikrostyki w zamkach - sprawdź czy działa oświetlenie wnętrza. Jeśli przy otwieraniu po kolei drzwi światło się nie zapala to będzie problem-mogą być problemy z zakluczaniem samochodu, samoczynnie włączającym się alarmem- w serwisie to sporo kosztuje a i na szrotach nieźle wołają. Passat b5 ma te same bolączki
    - często nie działa spryskiwacz tylnej wycieraczki,
    -zobacz czy działa centralny zamek w tylnej klapie i czy po otwarciu klapy działa oświetlenie wnętrza bagażnika, oraz czy przypadkiem nie świeci się światełko w bagażniku po zamknięciu
    - kilka razy słyszałem o zacierających się wycieraczkach z przodu
    Powodzenia w polowaniu :)

    1
  • #6 15 Maj 2013 23:05
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Skoro pytasz, czy dobry wybór, to odpowiem, ze golfa bym nie kupił.
    Kupiłbym za ta sama kasę auto 3 lata młodsze niz ten golf, o klasę wyższe, z nowoczesniejszym mocniejszym silnikiem i lepiej wyposażone w standardzie. Kupiłbym auto bardziej komfortowe , lepiej wyciszone i oszczedniejsze w eksploatacji i bezpieczniejsze.
    W golfie przepłacasz za "markę" (samochód dla ludu to jakaś super marka?) w nieuzasadniony sposób wg starej opinii sprzed 20 lat.
    Zapewniam Cie, że sa takie auta, a zobaczysz je jeśli zdejmiesz klapki z oczu i spojrzysz obiektywnie na inne marki.

    1
  • #7 15 Maj 2013 23:23
    djmars1
    Poziom 15  

    Ten silnik to ogólnie porażka do jazdy na co dzień mały nie bierze a szybko nie jeździ.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Moja propozycja to:

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-...&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine

    Dodano po 2 [minuty]:

    Cena na złotówki to 6300zł plus opłaty max 1200zł plus wyjazd 400zł tablice 400zł paliwo 600zł. SUMA TO MAX 9000zł a w polsce chcesz dać 12000tys zł plus opłaty to daje 13200zł
    Wiesz 4000zł to dla mnie dużo zaoszczędzić i mieś pewny przebieg z niemiec.

    1
  • #8 16 Maj 2013 15:25
    my41s
    Poziom 32  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Skoro pytasz, czy dobry wybór, to odpowiem, ze golfa bym nie kupił.
    Kupiłbym za ta sama kasę auto 3 lata młodsze niz ten golf, o klasę wyższe, z nowoczesniejszym mocniejszym silnikiem i lepiej wyposażone w standardzie. Kupiłbym auto bardziej komfortowe , lepiej wyciszone i oszczedniejsze w eksploatacji i bezpieczniejsze.
    W golfie przepłacasz za "markę" (samochód dla ludu to jakaś super marka?) w nieuzasadniony sposób wg starej opinii sprzed 20 lat.
    Zapewniam Cie, że sa takie auta, a zobaczysz je jeśli zdejmiesz klapki z oczu i spojrzysz obiektywnie na inne marki.

    Czyli jednak jest na świecie przynajmniej jedna osoba, która myśli jak ja.

    1
  • #9 16 Maj 2013 17:52
    18kowal18
    Poziom 12  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Skoro pytasz, czy dobry wybór, to odpowiem, ze golfa bym nie kupił.
    Kupiłbym za ta sama kasę auto 3 lata młodsze niz ten golf, o klasę wyższe, z nowoczesniejszym mocniejszym silnikiem i lepiej wyposażone w standardzie. Kupiłbym auto bardziej komfortowe , lepiej wyciszone i oszczedniejsze w eksploatacji i bezpieczniejsze.
    W golfie przepłacasz za "markę" (samochód dla ludu to jakaś super marka?) w nieuzasadniony sposób wg starej opinii sprzed 20 lat.
    Zapewniam Cie, że sa takie auta, a zobaczysz je jeśli zdejmiesz klapki z oczu i spojrzysz obiektywnie na inne marki.



    W takim razie podaj jakieś przykłady aut o których mówisz.

    0
  • #10 16 Maj 2013 22:30
    brax9
    Poziom 2  

    odradzam, ma niby 115km ale nie chce jechać a spalanie 9-11l w mieście na trasie tyle samo no chyba że jedziesz 90-100km, ogólnie jest wytrzymały ale nie polecam tej jednostki

    0
  • #11 17 Maj 2013 10:05
    djmars1
    Poziom 15  

    Tak 2.0 ma 115 koni na te czasy to porażka polecam1.8T 150 Koni

    0
  • #12 19 Maj 2013 10:22
    18kowal18
    Poziom 12  

    I co z tego ze ma malo koni. .. ale silnik jest duzo zywotniejszy i lekszy do gazu.
    Mialem okazje przejechać sie ostatnio vw Vento z silnikiem 2.0 8v i powiem wam ze sie fajnie jechalo, jesli golf 4 będzie jezdzil tak samo to super. A przecież golf jest lżejszy od vento o 100 kg. ..

    2
  • #13 20 Maj 2013 11:25
    matieus
    Poziom 10  

    Bardzo dobry i prosty czyli tani w eksploatacji silnik. Możesz zamontować do niego nawet najprostszą instalację gazową z parownikiem za 1200zł i będzie hulał. Unikaj 1.8 20v bo ma ledwo 10 koni więcej, a jest skomplikowany i kosztowny w eksploatacji [sam rozrząd to wydatek ok 800zł].

    A czy warto dać za trzynastoletniego golfa 12 tysięcy? Osobiście uważam, że nie.
    Za taką kasę można kupić sporo młodszego focusa, astrę czy megane.

    http://allegro.pl/opel-astra-1-6-8v-klima-alu-02-03-piekne-srebro-i3237482247.html
    http://allegro.pl/renault-megane-grandtour-2004r-1-6-16v-benz-gaz-i3252616557.html
    http://allegro.pl/ford-focus-2-0-16v-140km-klima-2001r-wolf-tuning-i3238771698.html
    http://otomoto.pl/ford-focus-1-8-16v-116km-serwis-z-niemiec-C28784962.html
    http://otomoto.pl/ford-focus-C29032938.html
    http://allegro.pl/ford-focus-1-6-16v-3d-czarny-wypas-zadbany-i3237670568.html

    1
  • #14 20 Maj 2013 17:12
    maxers
    Poziom 2  

    trwała moze i jest to jednostka ale za to na obecne czasy dosc stare rozwiazanie (lepszym wyborem bedzie jak juz wyzej wspomiano 1,8T ) różnica w mocy spora, a spalanie wyjdzie prawie takie same

    1
  • #15 20 Maj 2013 23:27
    djmars1
    Poziom 15  

    Do Kolegi Matieus proszę zauważyć że silnik 1.8 20v jest już od 1995roku czyli 18 lat i jakie tam sa nowe rozwiązania i rozrząd kosztuje nie 800zł tylko 300 do 400zł z pompą np.
    http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-passat-20v-1-8-t-2-0-gwarancja-i3199782047.html
    A silnik 2.0 8v to dobry jest ale jego czas już minął. Fajnie to może się jeździć z silnikiem FSI i tam rorząd osztuje 800zł ale to sa już inne rozwiązania.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A tak w ogóle to pisałem już wcześniej o 1.8T 150 Koni a nie 1.8 bez turbo 125

    0
  • #16 21 Maj 2013 12:54
    matieus
    Poziom 10  

    akurat znajomy ostatnio robił rozrząd w 1.8 [rozrząd SKF + pompa HEPU] i zapłacił 800zł z robocizną. Wiadomo, że można taniej, ale ja bym na tym nie oszczędzał.

    1
  • #17 23 Maj 2013 14:04
    djmars1
    Poziom 15  

    To to jest dużo z robocizną za SKF? Myślałem, że normalnie.

    0