Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.4 tdi 2008r. - Skąd wzbudzany jest alternator?

15 Maj 2013 09:41 5430 16
  • Poziom 21  
    Witam mam pytanie odnośnie wzbudzenia alternatora w VW Polo 2008r. 1.4 tdi, Brak ładowania akumulatora, alternator sprawny sprawdzony, okazuje się że nie ma wzbudzenia, proszę podpowiedzcie mi skąd idzie wzbudzenie ? Czy ze sterownika silnika?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 39  
    Witam
    Alternatory są samowzbudne od siebie,w niektórych kontrolka wstępnie wspomaga wzbudzenie alternatora.Jaki jest problem.
    Moderowany przez carrot:

    Kolego nie pisz bzdur !, alternator nie jest samowzbudny, przynajmniej takowe nie występują w samochodach

  • Poziom 21  
    Możesz rozwinąć stwierdzenie "alternatory są samowzbudne"? i czy napewno w tym vw polo taki jest? Nie ma ładowania w aucie, kiedyś był już w nim ten sam problem nie łączyła kostka lecz teraz kostka sprawdzona i wszystko jest ok.
  • Poziom 39  
    Wirnik ma magnetyzm szczątkowy,plus napięcie z kontrolki ładowania (bywa że się wzbudzi bez działającej kontrolki,lecz nie zawsze),jak również są dodatkowe diody wzbudzenia .To przykład często stosowany ,lecz lecz są inne jeszcze .Nie ma diod wzbudzenia.Działanie kontrolki ładowania jest realizowane w inny sposób .Do kolegi Carota a czym są wzbudzane,napięciem z akumulatora ja w starych KANTACH?
  • Poziom 36  
    nikusert napisał:
    a czym są wzbudzane


    No właśnie , czym ? Kiedy w tablicy wskaźników świeci LED ? LED wzbudza ?
    Był tu temat o fordowskich alternatorach , a Ty dalej herezje...
  • Poziom 39  
    Ale to nie Fordowski.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może by takie samo jak w Szaranie,bo temat przerabiałem.Tam też nie ma żarówki tylko led,wi wiem jak działa.
  • Poziom 21  
    Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm niebieski >do sterownika Bornedtz oraz drugi fioletowo zielony >łączy alternator z sterownikiem silnika, oba przed znalezieniem usterki sprawdziłem a usterkę znalazłem mierząc napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. pozdrawiam,
  • Poziom 39  
    To dobrze że problem rozwiązany.Kolego Carrot to Ty lepiej poczytaj o prądnicach i alternatorach .

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Radzę nieco stonować wypowiedź, nie masz racji Kolego, a od Carrot,a możesz się wiele nauczyć, pewnie zrobił więcej alternatorów niż Ty i ja razem widzieliśmy.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Szczątkowy magnetyzm na wirniku to prawda , lecz nie od niego wzbudza się alternator.
    Wskaźnik ładowania na LED-ie jest równolegle blokowany przez opornik o odpowiedniej wartości , który podaje prąd potrzebny do wzbudzenia . LED lub żarówka zapalana i gaszona jest pośrednio tylko jako wskaźnik - jak we francuzach.
    Ufff .. spociłem się!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Całkiem nie wzbudza,lecz pomaga wzbudzić.Kolego Pawel wawa:
    Nie osądzaj mnie ile alternatorów ,rozruszników naprawiłem w życiu.Nie znasz mnie osobiście.Naprawiam od chwili jak się pojawiły w samochodach.Nie miałem problemu z naprawą,to mogę powiedzieć że wiedzę posiadam .Nie jestem Szczawem co zaczyna naprawiać samochody.
    Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Tak na marginesie kolego nikusert, widziałem alternator samowzbudny w lokomotywie jeżdżącej w kopalni, która ze względów przeciwwybuchowych nie posiada akumulatora. Ma specjalną konstrukcję wirnika, są w nim zamontowane małe magnesy stałe, które zapewniają sem wystarczającą do uruchomienia regulatora napięcia. Ale jak już pisałem, takie rozwiązania nie występują w samochodach
  • Specjalista grupy V.A.G.
    carrot napisał:
    Tak na marginesie kolego nikusert, widziałem alternator samowzbudny w lokomotywie jeżdżącej w kopalni, która ze względów przeciwwybuchowych nie posiada akumulatora. Ma specjalną konstrukcję wirnika, są w nim zamontowane małe magnesy stałe, które zapewniają sem wystarczającą do uruchomienia regulatora napięcia. Ale jak już pisałem, takie rozwiązania nie występują w samochodach

    Podobne rozwiązanie w agregatach prądotwórczych (magnesy na wirniku).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie.Jak sie urwie/upali/wygrzeje główny plus to już nic nie pomoże jedynie alternator z powodu braku odbioru prądu może się uszkodzić.Właśnie te z regulatorem zasilanym +30 tak nie wstają,nima plusa nie ma ładowania.
  • Poziom 39  
    andrzej20001 napisał:
    Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie.
    ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.