Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF105 460km 08r - brak mocy

bedam 15 Maj 2013 12:14 3831 7
  • #1 15 Maj 2013 12:14
    bedam
    Poziom 2  

    Witam, jeżdżę tym dafem 2 rok.Z początku było ok moc i spalanie ok 29/100. Od roku walczę bo moc zniknęła i pali 40 l i więcej. Podam co było robione i sprawdzone.
    1. podstawa filtra nowa
    2. turbina nowa
    3. adblue odłączone(auto bez ogranicznika mocy)
    4. visco działa prawidłowo
    5. interder zaworki ok
    6. testy na serwisie ,komp pod obciążeniem,kilka razy i ok
    7. zawory, sprężanie ok
    8. pompy,wtryski ok
    9. pedał gazu nowy
    Zostało mi tylko sprawdzić czy woda w intercoolerze,tylko nie wiem jak i czy nie oberwał się katalizator wewnątrz.
    Dodam że czasem są chwile kiedy auto ma moc,ale rzadko i szybko ginie.
    Proszę o pomoc bo serwis Gdansk i Olsztyn twierdza że jest ok a drugi nasz daf 430 idzie jak burza ten mój z tylu zostaje.

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.

    0 7
  • #2 15 Maj 2013 20:38
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Zrób test przeciwciśnienia w układzie wydechowym- to ma bardzo duży wpływ na moc i spalanie. Można w tym celu wykorzystać punkt zamontowania dyszy adblue. Ja mam do tego celu nawet starą dysze adblue która zaraz jak wchodzi do katalizatora jest obcięta a na drugim końcu jest specjalny adapter z gwintu dyszy do gwintu ISO do manometra diagnostycznego.
    Wartości maksymalnych przeciwciśnień zależą od silnika jaki jest w samochodzie, i wynoszą odpowiednio:

    MX300
    Exhaust back pressure maximum 0.27 bar

    MX340
    Exhaust back pressure maximum 0.28 bar


    MX375
    Exhaust back pressure maximum 0.30 bar


    Ponadto, masz pewność ze paliwo jest z pewnego źródła?

    Masz może dostęp do Davie ?
    Jezeli tak, to chciałbym wiedzieć jaka jest wielkość jednostkowej dawki paliwa przy maksymalnym obciążeniu w czasie jazdy (z max. ładunkiem)Trzeba do tego testu podłączyć davie i monitorować chwilową wielkość dawki w czasie jazdy przy maksymalnym obciążeniu (mg/cykl).

    0
  • #3 02 Lis 2013 12:39
    bedam
    Poziom 2  

    Paliwo tylko z BP i STATOIL. Wymienilem pompy sekcyjne,pompe wstepna paliwa i dalej kicha.Czasem po podpompowaniu reczna pompka idzie dobrze i potem słabnie.POMOCY!!!!

    1
  • #4 02 Lis 2013 23:17
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    pompka ręczna wkręcona do końca?
    Sprawdzony smok w zbiorniku paliwa?
    Sprawdzone przewody paliwowe z baku do pompki? (szczególnie w miejscu gdzie przechodzą przez rame i wewnątrz złączki typu VOSS zaworek jednokierunkowy jest zablokowany)?

    1
  • #5 04 Lis 2013 10:32
    bedam
    Poziom 2  

    Pompka wkrecona(przestan 20lat jezdze),smok sprawdzony,zbiorniki czysta,zaworki przepustowe ok.Zostaje tylko zawor zwrotny i cos takiego jak zaw reg ciśnienie pal ale komp diagnosty twierdzi ze one sa sprawne,choc ja komputerom nie ufam.

    0
  • #6 11 Kwi 2018 22:24
    traktorzystaBMW
    Poziom 1  

    Krisbrumm , Napisz proszę krok po kroku na czym polega test.
    Mianowicie, które ciśnienia dokładnie należałoby porównać

    0
  • #7 12 Kwi 2018 20:49
    1991keda
    Poziom 14  

    Kolego rozwiązałes problem z dużym spalaniem?
    Mam podobnie a wszystko było sprawdzone w aucie i wymieniane wtryski pompy i dalej tak samo. Jest na forum bardzo dużo tego typu problemów ze spalanie i z mocą że wszystko dobrze a jednak źle chodzi. Może jakiś czujnik uszkodzony chodz pokazuje dobre wartości.

    U mnie jest problem późnego startu turbiny. 1.6 Bara daje dopiero przy 1400obr.

    1
  • #8 24 Kwi 2018 13:28
    hubert04
    Poziom 21  

    Ciśnienie turbiny to sprawa 2-go żednna jakie cisnienie zasilania paliwem?

    0