Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane phII 1.9 dci - Głośna praca silnika na jałowych obrotach.

neoswat 15 Maj 2013 13:33 8142 11
  • #1 15 Maj 2013 13:33
    neoswat
    Poziom 14  

    Witam!

    Mam problem z jedną meganką - na jałowych obrotach (i to nie zawsze, ale czasami!) silnik chodzi tak, jakbym do bloku przyczepił płat blachy i by falował stwarzając bardzo nieprzyjemny dla ucha dźwięk. Po dodaniu gazu i przy jeździe problem już nie występuje.
    Napinacz paska był już dwa razy wymieniany. Z moich spostrzeżeń to pasek od alternatora idący w dół na jałowych obrotach bardzo skacze i moim domysłom padł tłumik drgań skrętnych(?) lub coś podobnego o ile w ogóle coś takiego jest w tym silniku w kole pasowym na wale napędowym.
    Wiem, że w silnikach VW jest coś takiego i to powoduje niwelowanie skoków paska w najdłuższych miejscach... Alternator był niedawno regenerowany w zaprzyjaźnionym zakładzie i po zdjęciu paska zarówno altek jak i pompa wspomagania (która też była już podmieniana) chodzi gładko... Pompa wody podobno (bo ja we własnej osobie tego nie sprawdzałem) przy bardzo bardzo wolniutkich obrotach jakoś popiskuje czy mruczy... ale kręcąc szybciej też jest bezgłośna.
    Prócz jeszcze dwóch rolek na pasku nie ma nic więcej... Nie licząc sprężarki klimatyzacji, ale jest ciągle nie włączona, bo sama klimatyzacja nie ma czegoś tam i nie działa... Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Jazda gdziekolwiek tym samochodem przyciąga wzrok ludzi jakby jechało się nie wiadomo jakim złomem...
    Czy ten tłumik drgań skrętnych występuje w tym modelu?

    Od razu dziękuję za wszystkie odpowiedzi, Pozdrawiam!

    0 11
  • #2 15 Maj 2013 13:43
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Ściągnij pasek i zobacz czy bez niego też występuje ten dźwięk - będziesz wiedział wtedy czy to któraś z rolek czy zupełnie w innym kierunku trzeba szukać.

    0
  • #3 15 Maj 2013 13:49
    neoswat
    Poziom 14  

    Bez paska problem też nie występuje, zapomniałem dodać ;)

    0
  • #4 16 Maj 2013 18:56
    neoswat
    Poziom 14  

    Na prawdę nikt nie wie czy to może być wina koła pasowego i jak ono jest zbudowane?

    0
  • #5 16 Maj 2013 19:34
    diodabg
    Poziom 29  

    neoswat napisał:
    Bez paska problem też nie występuje, zapomniałem dodać ;)


    tak to opisałeś że naprawde nikt nie wie !!

    to znaczy że co bez paska tez chałasuje ? czy po sciągnięciu jest cisza ?

    0
  • #6 16 Maj 2013 19:46
    neoswat
    Poziom 14  

    Problemem jest głośna praca. Bez paska problem nie występuje, czyli się ucisza. Rozumiem, że rozkazuję wam myśleć, ale trochę samozaparcia...

    Moje główne pytanie odnosi się do budowy koła pasowego, którego na razie nie mogę ściągnąć, żeby dojrzeć, czy ma tam element tłumiący czy nie i tego od was chciałbym się dowiedzieć.

    0
  • #7 16 Maj 2013 20:06
    diodabg
    Poziom 29  

    neoswat napisał:
    Rozumiem, że rozkazuję wam myśleć, ale trochę samozaparcia...


    kolego może sam się 'samozaprzyj' i jeśli pytasz o pomoc to opisz to rzetelnie !

    te koła są na magnesie i się nie naprawia jak chałasuje to jest do wymiany...

    i jeśli ktoś grzebał przy alternatorze to pewnie uszkodził koło w alternatorze ...

    0
  • #8 16 Maj 2013 22:02
    neoswat
    Poziom 14  

    Opisałem tak rzetelnie jak potrafiłem :P

    Koła na megnesie - chodzi o jakiś rodzaj sprzęgła magnetycznego?

    Uszkodził koło alternatora - wygląda w porządku, co może z nim być nie tak?

    0
  • #9 16 Maj 2013 23:27
    diodabg
    Poziom 29  

    nowsze auta maja tyle pułapek ze większość mechaników zamiast naprawiać przez niewiedze może popsuć... np wolno kręcić paskiem tylko i wyłącznie srubą na kole zamachowym... dlaczego ? bo pózniej dzieją sie właśnie takie rzeczy...
    w zeszłym tygodniu miałem scenica dci zeskakiwał pasek kilku mechaników wymieniało rolki napinacz i to po kilka razy a okazało się koło alternatora.
    klient wkur... pojechał do mechaniorów a mega mechanicy oporni na wiedze nie uwierzyli że to była przyczyna...

    w twoim przypadku trzeba oczywiście sprawdzić wszystkie koła a przez internet nikt ci nie doradzi jak to sprawdzić. podjedz do kogoś kto się zna i ci sprawdzi gdzie jest problem...

    0
  • #10 18 Maj 2013 08:43
    neoswat
    Poziom 14  

    Czyli wiedza w Polsce jest przekazywana genetycznie, że nikt nie może opisać jak sprawdzić każde koło?

    Nie istnieją żadne poradniki dla mechaników lub opisy w internecie?

    Interesuje mnie skąd wiedzą to Ci, którzy się tym zajmują...

    Cokolwiek będę wiedział po wizycie u kogoś jaśnie oświeconego napiszę o co chodziło. Pozdrawiam

    0
  • #11 18 Maj 2013 09:23
    diodabg
    Poziom 29  

    neoswat napisał:
    Czyli wiedza w Polsce jest przekazywana genetycznie, że nikt nie może opisać jak sprawdzić każde koło?

    Nie istnieją żadne poradniki dla mechaników lub opisy w internecie?

    Interesuje mnie skąd wiedzą to Ci, którzy się tym zajmują...

    Cokolwiek będę wiedział po wizycie u kogoś jaśnie oświeconego napiszę o co chodziło. Pozdrawiam


    Raczej " jaśnie doświadczonego" ;)

    Życie to nie matrix i nikt ci przez neta nie załaduje pliku do dyńki i będziesz wiedział wszystko...

    Kiedy idziesz do lekarza to tylko raz ? bo następne podobne objawy diagnozujesz sam ?

    po za tym miałeś lub mechanik alternator w ręku i nie załapał że jest inne ? wychodzi że jest oporny na wiedze i ciężko mu pomóc przez neta...
    Przyswajanie wiedzy jest dziedziczone genetycznie :)

    Również pozdrawiam

    0
  • #12 19 Cze 2013 17:41
    neoswat
    Poziom 14  

    Rozwiązaniem było wymienienie sprzęgła alternatora.

    0
  Szukaj w 5mln produktów