Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B - Airbag bład 34

15 Maj 2013 17:28 5970 31
  • Poziom 34  
    W aucie uszkodzony sterownik,wymiana na inny uzywany taki sam i jest blad 34.Na starym sensorze wszystkie opornosci podzuszek byly ok(pozatym inne usterki swiadczace o uszkodzeniu sterownika np 55),na tym niewidzi poduszki pasazera.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Kolego niejestem fejsikarzem z pod bloku jak moze sobie myslisz(bez obrazy)
    Niezaprzeczam ze ktos sie bawił przedemna,wiem tylko ze klient przyjechal z tym problemem i ja mam to zrobic.Niewazne jakim sprzetem podchodziłem,w kazdym razie 4 sprzety i kazdy pokazuje to samo.
    Na starym sensorze w parametrach były widziane opornosci ze tak powiem 3,2,3,3 ohmy.
    Ta dwojka to jest wlasnie ta poduszka na ktorej mam obecnie 0 ohm na tym nowym sensorze.

    Podaje pelna numeracje sensorka.
    90 569 340 BQ,5WK4 175
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    masz na mysli dlugi wtyk sensora i pozniej zwieracz we wtyczce przy samym jasku?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Stary sensor i nowy(uzywany)to tzw dziewice bo sa orginalne nity wiec niebyly grzebane.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Wiem oco chodzi,niemusiales az zdjec wklejac,sprawdzilem i jezyczek podnosi te blaszki i niema zwarcia az do jaska czyli jest ok.
    Przed jaskiem odpinam przewod nad schowkiem,symuluje poduszke i dalej widzi wartos 0.
    Zapinam stary sensor,klikam polaczenie i w parametrach widze opor wiec wskazuje na to ze cos jest nie tak z sensorem wewnatrz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Tez watpie,aczkolwiek pochodzenie nieznane i jest rzucane tymi sensorami tam czesto,ale zastanawiam sie czy go otwierac bo jest zaplombowany przez sprzedawce i moze pojade go wymienie na inny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    15tj pin 5,31 tj 7 i 12 diag-niemoge sie cos polaczyc z tym sterem na stole
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Skąd Ci się 31 dostało? Chyba, że opisałeś niechlujnie.
    5= +12V
    7= masa
    12= diagnoza.
    Ma się łączyć, jak jest inaczej, wymieniaj i nie wnikaj.
  • Poziom 34  
    czyli opisalem tak jak kolega wyzej.31 to masa na pin siodmy.
    Na aucie podiagnozuje bez problemu.Z nowosci to.!!!
    Po odpieciu airbaga pasazera kasuje normalnie usterki i wszystko jest OK.Dziwne ale prawdziwe i juz zbaraniałem teraz calkiem oco to lata.
    W parametrach mam nadal 0 czy to podpiety czy odpiety jasiek.A na odpietym bledow zero.Oszalec idzie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wymień go, pewnie ktoś mielił wsad, możliwe, że jest bez poduszki pasażera. Nie masz pewności, że zadziała w krytycznej sytuacji. Bierzesz na siebie odpowiedzialność?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Możesz zrobić jeszcze test, dając masę na obudowę, jedyne co przychodzi mi do głowy, że w aucie działa. Możesz też zapiąć się z kontrolką (tą na deskę), żeby widać było czy w ogóle wstaje.
  • Poziom 34  
    Wlasnie niemoge wziasc takiej odpowiedzialnosci.
    I tak mi sie wydaje ze ten nowy sensor jest bez opcji poduszki pasazera.
    Jak myslicie od czego tj zalezne?Od wsadu w motce czy ogolnie od sensora.
    Sprzet do czytania takich prockow mam i zamiana wsadow to dla mnie pikus ze tak pwiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jurek, święta prawda i najprawdziwsza, pod jednym wszakże warunkiem, nikt nie modyfikował wsadu, wtedy są podobne jaja. Jak podłączysz poduchę, której nie powinien widzieć, wali bykami o jej usterce. Tak samo jeśli ktoś rezystory wewnątrz wlutował.
    Powiedziałem, taki sterownik na złom, kupić drugi, pewny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Motronic napisał:
    Ale cienko to widzę, bo skąd wsad bez poduchy pasażera do V-B?


    Modyfikowany od Astry F.
    Problemem w takich wypadkach, nie jest podmiana wsadu, problemem jest ingerencja we wsad i jego nieumiejętne modyfikacje, na dokładkę, czym popadnie.
    Dlatego, jestem całkowitym przeciwnikiem ingerencji w sterownik. Używka kosztuje grosze...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Pawel wawa napisał:
    Używka kosztuje grosze...


    wiem bo dalem 50 zeta,tylko traf na taka sama opcje,ciezka sprawa.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Temat dobiegł konca.
    Stary sensor miał 4 konfiguracje BPD, BPP, FAD, FAP,nowy miał trzy i stad problem z ta jedna podzuszka.
    Odczytałem eeprom przez obd i zobaczylem dziwne krzaki we wsadzie.
    Zabrałem sensora na stoł,prog,odczyt,sprzatanie i po zawodach.
    Wsad niewygladał na crascha,mam kilkanasice wsadow do porownania pod taki sensor i ten moj wygladał calkiem inaczej.Miał zapisy w takich adresach gdzie przy zadnym craschu niezapisze w ten sposob..
    Dziekuje wszystkim za udział w temacie.
    Kolezko Motronic,podejrzewam ze ty niepowiedziales tak nigdy klientowi ze sie nieznasz i niezrobisz.Takie gadki niesa na dzisiejszy czas.Bez obrazy prosze ale jak wspomnialem wyzej niejest blokowcem z fejsem za dwie dychy.Tez prowadze dzialalnosc tak jak i ty i ja cie szanuje bo mi duzo pomogles,ale niema co strugac gwaizdora.Nieodrazu krakow zbudowali i niekazdy wie wszystko,czasem proste tematy poloza cie na lopatki tak samo jak i mnie.DZIEKUJE ZA POMOC.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Tematz ktorym nigdy niewalczyłem,ogolnie mało MB robie,w moich stronach ludzie maja zaufanie do innych marek-tak jest sronami.
  • Poziom 10  
    Witam,chciałem zapytać o możliwość diagnozy poduszek samochód Vectra B 97r,próbowałem użyć KTS300 załadowałem program dla opla wg listy powinien go obsługiwać,na multiplekserze złącze 12 znajduję tylko abs i też nie do końca chce się z nim łączyć,czasem tester blokuje się i wyświetla internal error 30,dodam ze na pinie 7 łączy sie z silnikiem i pokazuję błędy ale tylko w postaci kodu bez opisu dodam że to pierwszy opel pod jakiego był podłączony,do tej pory ze starszymi mercedesami i vw radził sobie bez problemów.Czy może wyrazić swoją opinie ktoś kto miał styczność z tym starym boschem i komunikacją z oplem?
    Dodam ze kontrolka świeci po demontażu kierownicy przez klienta na podłączonym aku.
  • Poziom 34  
    Ten sprzet i inne z serii kts cienko wypadaja na oplu,podłacz cos innego dedykowanego do opla i pojdzie.
  • Użytkownik usunął konto