Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A 95 1.6i LPG, kręci, nie pali, iskra jest

15 Maj 2013 22:25 1917 1
  • Poziom 2  
    Witam
    Z góry przepraszam za niefachowość ale gdybym był fachowcem to bym naprawił.
    MOŻE.
    Ale do brzegu:

    Mam już dość eksperymentowania.
    Zatankowałem 10L, razem w baku pewnie z 16L było, zrobiłem może 6km i nagle się zadławił podjeżdżając pod lekką górę. Od tamtej pory stoi i kwitnie pod oknami. Już 6 tygodni. Nie mam kiedy ale jak mam chwilę to grzebię.

    - Nie chciał kręcić - wyjąłem rozrusznik, wyczyściłem, styki poczyszczone, AKU naładowany, kręci.
    - Iskrę sprawdzaliśmy na jednej świecy ale była.
    - Pompa sprawdzona, wymieniona na dużo nowszą bo w starej były dziury w koszyku i możliwe, że zassał syf z dna zbiornika i podał dalej.
    - Filtr sprawdzony, przepłukany, świetnie podaje - ma rok może.
    - bezpieczniki dobre.
    - były cyrki z pompą, sprawdzony przekaźnik, spięty na krótko pompuje.
    - Głowica wymieniona w zeszłym roku. Dzisiaj wymieniona uszczelka pod pokrywą wału rozrządu (?) to coś gdzie się wlewa olej do silnika.
    - "mechanik" pytał "od czego ten przewód się majta za silnikiem". Okazało się, że to od czujnika położenia czegoś tam (?) Z tyłu, głęboko, za kołem takim zębatym pod paskiem rozrządu.

    Wczoraj zdjąłem głowicę z monowtryskiem, przeczyszczone. Na dnie wlotu "mgiełki" widać, że stoi tam paliwo - pompa podaje, wtrysk "psika" a świeczki nie palą mieszanki - bo może jest zalane wszystko i strzela w tłoki nie powietrzem z benzyną a na mokro.

    Zdjęcia zaraz po demontażu więc brudno :
    Vectra A 95 1.6i LPG, kręci, nie pali, iskra jest - tu widać w środku paliwo.
    Vectra A 95 1.6i LPG, kręci, nie pali, iskra jest Tu od spodu.

    Vectra A 95 1.6i LPG, kręci, nie pali, iskra jest Od czego jest ten elektrozawór?

    Vectra A 95 1.6i LPG, kręci, nie pali, iskra jest

    A tu kontrolki sobie świecą jak na choince. Na starcie pojawia się jeszcze CHECK ENGINE ale gaśnie i zapala się poduszka. Nie mam tego przekaźnika czy tam łącznika pod fotelem pasażera z przodu.

    Błędy? Jedyne co pokazywał po podłączeniu AKU i zakręceniu to niskie napięcie na pompie, chyba 29 było.

    Jak padł to jeszcze udało się zakręcić silnikiem z dwa razy ale jakiś biały dym wylatał z rury, pedał gazu w podłogę i ledwie 2tys obrotów. Zalany silnik?

    Ostatnio się zastanawiałem, czy dystrybutor nie mógł być wpięty pod ON zamiast PB i zalałem ropy ale zlałem trochę paliwa z baku, wylałem na czymś i się zapala radośnie więc .. czarny dym tylko leciał wysoko nad ogniem.. Bo już chciałem zlewać paliwo, płukać zbiornik z "ropy"...

    Sterownik LAMBDA SYSTEM A05 czy V05 zmieniony bo na płytce były ślady przegrzania, pod opornikiem i scalakiem były bąble - przegrzane.

    Co jeszcze sprawdzić?
    Wszystko się zaczęło w mrozy lutowe- przestał gadać na LPG. Sądziłem, że mi płyn chłodniczy zamarzł w parowniku więc odpuściłem przełączanie na LPG plus przepłukałem całą instalację gorącą wodą - przy okazji grzebania przy -17C (bo jak został przy ulicy tak został przykryty śniegiem więc grzebałem na mrozie - popękały przewody chłodziwa idące do parownika - jakby zmurszałe albo właśnie z zamrożoną wodą z pozostałościami borygo. Przewody chłodziwa wymienione.

    Nie wiem. Może ktoś ma jakiś pomysł? Chyba, że garnki, ciśnienie, sprężanie. Świece też wymienione, przewody do świec nie...

    Mam sentyment do samochodu, wszyscy się krzywią, "sprzedaj na złom, kup sobie inny" - ja dopowiadam do zdania słowo "złom".

    Może ktoś coś zasugeruje bo nie wiem co dalej.

    Idę sprawdzić iskrę na każdej świecy.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Jak miałeś biały ndym to wymień paliwo. Zapach dymu jest inny podobny do zapachu parafiny - sprawdż bo może darmo szukasz. Miałem taki samochód i też mam sentyment bo nigdy poważnie się nie zepsuł. zjadła go korozja a jeżdził kapitalnie i prosty w eksploatacji.Pozdrawiam.