Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.6 16V - Odpalanie zimnego silnika po 2-3 sekundach, czujnik położ

gezzini 16 Maj 2013 09:44 5016 3
  • #1 16 Maj 2013 09:44
    gezzini
    Poziom 11  

    Witam,

    mam problem z porannym odpalaniem silnika, tj. zimnego, trwa to na rozruszniku 2 do 3 sekund, co wkurza, potem pracuje ok, po godzinie dwóch odpala dobrze, co rano mam taki problem lub ok 8 godzinach stania.

    Towarzyszą mi też problemy z nierówno pracą silnika, minimalne wachania obrótów, czasem falowanie pomiędzy 550-1000 obrotów, tak spokojnie góra, dół, góra przez ok 2 minuty na zimnym., czasem przy zmianie biegu, puszczeniu sprzęgłą i dodaniu gazu to szarpie lub nierówno przyspiesza.

    Sprzęgło ok, świece nowe, paliwo 98 wysokiej jakości, nigdy nic złego w paliwie nie było, typu tanie stacje, listwy zapłonowe DIS różne na test wkładane, rozrusznik po regeneracji kręci dobrze, EGR i inne cuda sprawdzane.

    Podejrzewam, że problemem jest CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO, taki wkładany z tyłu silnika po lewej stronie, przy ścianie grodziowej. Problem powstał, gdy podmieniłem filtra paliwa na nowy, a przy okazji czyściłem przepustnicę, wyjmowałem wtyczki różne i wd40 lekko czyściłem, taki zabieg konserwacyjny i albo, jakieś zwarcie powstało we wtyczce czuj. poł. wał. korb. i muszę wysuszyć wtyczki, albo po prostu sam z siebie ten czujnik spowodował problem. Muszę go wyciągnąć i wyczyścić i sprawdzić oporność, ktoś wie jaka powinna być?

    Proszę o Wasze sugestie, brak błędów na komputerze w ogóle.

  • #2 16 Maj 2013 10:13
    djmars1
    Poziom 15  

    Witam kolege masz racje z CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO to prawda siadały często.

  • #3 16 Maj 2013 11:57
    1078231
    Usunięty  
  • #4 16 Maj 2013 12:16
    gezzini
    Poziom 11  

    Wczoraj zauważyłem, że powoli ale jednak kapie mi z zaworka odpowietrzającego listwę paliwową, przy wyłączonym silniku tuż po jego wyłączeniu, co znaczyłoby, że przez tą nieszczelność tego zaworka, ucieka mi paliwo a do środka do listwy dostaje się powietrze, co przez noc spowoduje trochę tego wycieku, zatem dlatego mi pewnie odpala z rana po 3 sekundach :)

    Dziś wymienię zaworek na wentylek z koła i zobaczymy jutro rano.


    Link

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME