Witam wszystkich. Potrzebuję rady jak zrobić instalację do odciągu spalin samochodowych. Ma to być wykorzystane w remizie strażackiej aby odciągać spaliny samochodowe kiedy samochód jest zapalany przed wyjazdem,koniec rury podłączony bezpośrednio do tłumika, nie stać nas na zakup oryginalnego wyciągu. Mam do dyspozycji duży wentylator zdemontowany z instalacji wyciągowej z laboratorium , w zasadzie nigdy nie był podłączony. próbowaliśmy prowizorycznie i wydajność jest OK i teraz trzeba to wszystko połączyć aby miało ręce i nogi i tu jest główny temat
Wentylator ma silnik trójfazowy o mocy 850 W chciałbym zrobić tak aby załączał się w momencie rozpoczęcia otwierania automatycznej bramy ( chcę dać wyłącznik krańcowy- jaki ???) później jakiś stycznik na 3 fazy z cewką na 220 V to by jakoś działało kiedy otwiera się brama a wyłączało jak się zamknie ,myślę jeszcze o jakimś wyłączniku aby móc załączyć wyciąg przy zamkniętej bramie. Mam do dyspozycji gniazdo siłowe 16 A myślałem aby nie łączyć tego na stałe z instalacją tylko wykorzystać to gniazdo Doradźcie jakie zastosować wyłączniki i styczniki i co jeszcze ewentualnie dodać aby było OK
Jakieś oddzielne zabezpieczenie i jaki kabel? Myślałem aby dać 5 x 1,5 do siły i 2 x 1 do wyłącznika ??
CO o tym sądzicie?
Wentylator ma silnik trójfazowy o mocy 850 W chciałbym zrobić tak aby załączał się w momencie rozpoczęcia otwierania automatycznej bramy ( chcę dać wyłącznik krańcowy- jaki ???) później jakiś stycznik na 3 fazy z cewką na 220 V to by jakoś działało kiedy otwiera się brama a wyłączało jak się zamknie ,myślę jeszcze o jakimś wyłączniku aby móc załączyć wyciąg przy zamkniętej bramie. Mam do dyspozycji gniazdo siłowe 16 A myślałem aby nie łączyć tego na stałe z instalacją tylko wykorzystać to gniazdo Doradźcie jakie zastosować wyłączniki i styczniki i co jeszcze ewentualnie dodać aby było OK
Jakieś oddzielne zabezpieczenie i jaki kabel? Myślałem aby dać 5 x 1,5 do siły i 2 x 1 do wyłącznika ??
CO o tym sądzicie?