Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes SLK - Nawiew, dmuchawa cały czas pracuje?

galop13132 16 May 2013 18:06 8691 8
  • #1
    galop13132
    Level 12  
    Witam
    Mój problem polega na tym, że w aucie po wyciągnięciu kluczyka cały czas pracuje dmuchawa nawiewu, dopiero po wyciągnięcie bezpiecznika wyłącza dmuchawę. Wymiana rezystora, czyszczenie silnika dmuchawy, sprawdzenie szczotek, wymiana panelu sterowania klimatyzacji nic niestety nie pomaga. Macie jakieś pomysły? Proszę o pomoc!
  • #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Podobnie miałem w scenicu winny był przekaźnik ( nie mylić z rezystorem bo nie o to mi chodzi ). Styki się zwarły , Nie wiem czy kolega ma przekaźnik ale warto zerknąć .
  • #3
    galop13132
    Level 12  
    tomasz sadowski wrote:
    Podobnie miałem w scenicu winny był przekaźnik ( nie mylić z rezystorem bo nie o to mi chodzi ). Styki się zwarły , Nie wiem czy kolega ma przekaźnik ale warto zerknąć .

    Niestety nie ma przekaźnika, ręce opadają :cry:
  • #4
    energotomi
    Level 10  
    na obudowie wentylatora jest "jeżyk" sterujący prędkością, po prostu skończył żywot i nawet po wyciągnięciu kluczyka będzie kręcił. Musisz go wymienić i problem zniknie. Zobacz przy okazji czy wiatrak lekko pracuje.
    Aby dostać się do wentylatora odkręcasz dwie śrubki pod schowkiem pasażera, znajdziesz tam dwie obudowy z zasuwkami, jedna to filtr kabinowy, druga wiatrak. Przesuwasz dwie zasuwki, odpinasz wtyczkę (w dół :) ), uchylasz w dół osłonę i ciągniesz w stronę fotela (nie na siłę, wszystko wychodzi lekko, więc przy oporach po prostu poruszaj). Następnie cztery śruby torks (nie pamiętam rozmiaru, chyba 15) i wyciągasz wiatrak wraz z regulatorem prędkości. Aluminiowa (chyba) płytka z kolcami jest do wymiany, dwie śrubki, odłączyć kabelki (nie pomylisz co gdzie podłączyć, producent to przewidział) ;)
    Po wymianie składasz wszystko w kolejności odwrotnej i wszystko działa jak marzenie (już przerobiłem ten temat).
    Pozdrawiam i powodzonka.
    Zapomniałem, obudowa wentylatora to ta po stronie drzwi pasażera (bardziej kwadratowa)
  • #5
    galop13132
    Level 12  
    energotomi wrote:
    na obudowie wentylatora jest "jeżyk" sterujący prędkością, po prostu skończył żywot i nawet po wyciągnięciu kluczyka będzie kręcił. Musisz go wymienić i problem zniknie. Zobacz przy okazji czy wiatrak lekko pracuje.
    Aby dostać się do wentylatora odkręcasz dwie śrubki pod schowkiem pasażera, znajdziesz tam dwie obudowy z zasuwkami, jedna to filtr kabinowy, druga wiatrak. Przesuwasz dwie zasuwki, odpinasz wtyczkę (w dół :) ), uchylasz w dół osłonę i ciągniesz w stronę fotela (nie na siłę, wszystko wychodzi lekko, więc przy oporach po prostu poruszaj). Następnie cztery śruby torks (nie pamiętam rozmiaru, chyba 15) i wyciągasz wiatrak wraz z regulatorem prędkości. Aluminiowa (chyba) płytka z kolcami jest do wymiany, dwie śrubki, odłączyć kabelki (nie pomylisz co gdzie podłączyć, producent to przewidział) ;)
    Po wymianie składasz wszystko w kolejności odwrotnej i wszystko działa jak marzenie (już przerobiłem ten temat).
    Pozdrawiam i powodzonka.
    Zapomniałem, obudowa wentylatora to ta po stronie drzwi pasażera (bardziej kwadratowa)

    Dięki wielkie ale "jeżyk" był zmieniany i nic.
  • #6
    Javoreczek
    Level 22  
    galop13132 wrote:
    Dięki wielkie ale "jeżyk" był zmieniany i nic.


    Na nowy, czy na używkę taką samą "dobrą" jak Twoja :wink:
    Sprawdź jakie jest napięcie na kabelku sterującym (najcieńszy z trzech, które powinny do niego dochodzić)
  • #7
    galop13132
    Level 12  
    Wymieniony na nowy, napięcie 12V
  • #8
    energotomi
    Level 10  
    Javoreczek wrote:
    galop13132 wrote:
    Dięki wielkie ale "jeżyk" był zmieniany i nic.


    Na nowy, czy na używkę taką samą "dobrą" jak Twoja :wink:


    jeżeli po podłączeniu napięcia do skrajnych pinów jeżyka wentylator wciąż pracuje to oznacza tylko jedno, że uszkodzony jest jeżyk, wentylator zaczyna pracować po pojawieniu się napięcia na środkowym pinie (ja mierzyłem i było od około 5V do pełnej wartości napięcia instalacji, a więc ponad 12V). Napięcie na skrajne piny podawane jest bezpośrednio ze skrzynki bezpiecznikowej.

    galop13132 wrote:
    Wymieniony na nowy, napięcie 12V


    podłączałeś zewnętrzne piny bezpośrednio pod 12V (j.w.)?
    napięcie na środkowym pinie znika po wyjęciu kluczyka?
  • #9
    galop13132
    Level 12  
    Stacyjka problem rozwiązany.