Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 420 hpi euro4 - kody usterek ACC,BMS,EMS plus kontrolka spalin.

gstk4 16 Maj 2013 19:51 6738 13
  • #1 16 Maj 2013 19:51
    gstk4
    Poziom 8  

    witam potrzebuję pomocy a mianowicie pojawiły mi się kody błędów :
    ACC-25 siedemnaście razy,2 raz,7 raz nr.części 1789786
    BMS-21525 raz,61493 raz,61749 raz,3088 raz nr.części 1766306
    EMS-4371 raz nr.części 1805269
    i do tego zapaliła się żółta kontrolka spalin sprawdziłem egr nie jest zacięty ani nigdzie okopcony,te 4 cewki też rozkręciłem i jest ok.Chciałbym wyczyścić filtr cząstek stałych czy ktoś to robił ?

    0 13
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 16 Maj 2013 20:39
    kwantor
    Poziom 38  

    Jak auto dymi na czarno, to wymontować wtryskiwacze i szukać perforacji końcówki- 9 otwór nie planowany- pęknięcie, dziura, skierowany w kierunku tloka.
    Ściągnij sprężynę powrotną i zanurz końcówkę w ropie, pompuj tłoczkiem i obserwuj wypływ.
    Może to pompka 3, może pięć.
    Błąd mówi, ze osiągnięto najniższą możliwą regulację zmniejszenia dawki na 3 garze..
    Wszystkie sprawdzić i trzeba sobie kupić od razu oringi, bo trzeba je wymienić, zwłaszcza te dolne.
    Co do klimy, to sprawdź, czy nie przetarty przewód biegnący do czujnika ciśnienia na skraplaczu, lub zgniłe styki w tym czujniku. Stały punkt programu.
    Hamulcami się nie przejmuj, jeśli błędy nie aktywne, to jakaś historia z przeszłości.

    Należy też sprawdzić, wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania.
    Można to zmierzyć woltomierzem: deptasz gaz do podłogi prze 3 sek. i na miliwoltomierzu powinno podskoczyć napięcie o 15 mV od stanu początkowego.
    Jest to sprawdzenie faktycznej pracy czujnika.

    0
  • #3 16 Maj 2013 21:05
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kwantor napisał:
    Co do klimy, to sprawdź, czy nie przetarty przewód biegnący do czujnika ciśnienia na skraplaczu, lub zgniłe styki w tym czujniku. Stały punkt programu.
    Dokładnie "kwantor" kod 25 jest ogólny i wyszczególnia kilkanaście pozycji możliwości usterki więc zacznij od czujnika, sprawdź czy nie ma innych kodów usterek w ACC, CCS oraz COO.

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #4 16 Maj 2013 21:18
    kwantor
    Poziom 38  

    Diagnoza klimy jest tu dość skąpa.
    Ja tam od razu zwieram przewody do czujnika (najlepiej w kabinie)- klima rusza, to szukam przerwy, lub wymiana czujnika- Jedno ale, musi być też gaz pod odpowiednim ciśnieniem w układzie :wink:
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 16 Maj 2013 21:25
    gstk4
    Poziom 8  

    Co do klimy to już jest ok na czujniku przy chłodnicy zgniły kable, a resztę sprawdzę jutro, są tylko te błędy, a przy EMS jest jeszcze gwiazdka czy mogę je jakoś skasować aby sprawdzić czy nie powracają po naprawie, a co do czyszczenia tego filtra cząstek stałych wie ktoś jak to przeprowadzić.

    1
  • #6 16 Maj 2013 21:46
    kwantor
    Poziom 38  

    Nie wszystkie euro 4 mają filtr, zwłaszcza te pierwsze. Nie wiem jak się czyści- sprawdź ciśnienie przed tym filtrem o ile go masz.
    Co ci da kasowanie błędów, jak masz snieżynkę, to jest aktywny i ciągły.
    Pytałem czy dymi??
    Klima ok na czujniku zgniły kable.. to się zastanawiam, czy to ja pytałem, czy Ty?
    Ktoś kto ma odrobinę taktu i kultury beknie chociaż: dziękuję.
    Następnym razem dostaniesz adres ASO. :yes:
    O kasowaniu błędów na wyświetlaczu w serii R już było- wpisz słowa kluczowe, nawet w Google.

    0
  • #7 16 Maj 2013 22:33
    gstk4
    Poziom 8  

    Kwantor ja cały czas przy niej grzebie i DZIĘKUJĘ CI za podpowiedzi. Przy normalnej jeździe nie dymi jak ją przeciągnę to puści dymka ale to raczej normalne tak zawsze miała, co do klimy to ja miałem zgniłe kable, chciałem sprawdzić to napięcie ale nie znalazłem kostki bo kabel od czujnika idzie na dół i chyba jest podpięty do tego kompa przymocowanego do bloku czy mam naciąć izolację i tam do kabelków przyłożyć miernik i przegazować ? Jest ona z 2007 roku i niestety ma ten filtr razem z katalizatorem w arpolu mają środek do wypalania czyszczenia tego filtra ponoć to pomaga może ta żółta kontrolka spalin zgaśnie Jutro znów będę działał i z góry bardzo dziękuję za pomoc.Szukałem w gogle na temat kasowania błędów ale je tylko można usunąć z wyświetlacza a nie na stałe a więc czy po usunięciu jak się na nowo pojawi ten błąd to czy znów zostanie wyświetlony.

    0
  • #8 17 Maj 2013 06:42
    kwantor
    Poziom 38  

    Tak, do komputera, kable czarny i chyba zielony- czarny i brązowy to temperatura, czerwony to zasilanie.
    Ja przecinam bo grzebanie przy wtyczce komputera jest wyjątkowo nie wygodne.
    Najpierw wykręć czujnik z kolektora i obejrzyj nagromadzenie sadzy.
    W każdym razie problem leży w nieprawidłowej dawce paliwa z uwagi na pompowtrysk, lub elektrozawór dawki.
    Czujnik tak przy okazji, bo on też bierze udział w obliczaniu potrzebnej dawki, a lubi się zakleszczać.

    0
  • #9 17 Maj 2013 11:02
    gstk4
    Poziom 8  

    Dzięki rozebrałem cewke i ok wtrysk na oko wygląda też ok zawiozę go do sprawdzenia do firmy zajmującej się wtryskami bo sam nie mam jak.
    Mam jeszcze pytanko czy ten błąd ems 4371 przy którym pali się ta gwiazdka to dotyczy tylko 3 wtrysku licząc od wentylatora czy może jeszcze czegoś.A elektrozawór to ten na wtrysku.

    1
  • #10 17 Maj 2013 12:12
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam a ci Panowie od wtrysków mieli do czynienia z tymi wynalazkami wcześniej?

    0
  • Pomocny post
    #11 17 Maj 2013 17:38
    kwantor
    Poziom 38  

    Błąd błędem, a wtryski trzeba wyjąć wszystkie, bo taka cieńka jest diagnostyka w tym motorze HPI.
    Wtryskiwacze trzeba albo rozkręcić i sprawdzić otworki przez wtryskiwanie wd40 idealnie sie tym robi, albo jak pisałem, po ściągnięciu sprężyny i włożeniu spowrotem tłoczka, pompuje się ręcznie- ropa jest zasysana przez otworki robocze.
    Ale tak jak pisze szaman, nie każdy kuma w czym rzecz, nawet na Scani ASO mogą bardzo długo błądzić, razem z tym swoim SDP3.

    Musisz też zrozumieć, że nie wszystko zrobisz sam :cry:
    Nawet jak rozkręcisz wtryska, to go nie skręcisz bez przyrządu.

    0
  • #12 17 Maj 2013 21:31
    gstk4
    Poziom 8  

    Do których kolorów kabli podłączyć miernik plus do czerwonego a minus do masy czy inaczej bo pisałeś że są tam kable od temperatury ?

    0
  • #13 21 Maj 2013 12:51
    kwantor
    Poziom 38  

    Czerwony, to +5V możesz sprawdzić w odniesieniu do czarnego (minus, masa) mierzysz na czarnym i zielonym i czarnym i brązowym (temperaturę).

    0
  • #14 21 Maj 2013 20:11
    gstk4
    Poziom 8  

    Dzięki sprawdziłem i są różne wartości raz tak raz tak między 7 a 24mV, wymieniam go dzięki.

    0