Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Massey Ferguson 3070 - świecąca się kontrolka ciśnienia oleju skrzyni

Kamil3050 20 Lut 2014 14:25 37302 49
  • #31
    wal-ker
    Poziom 33  
    Przekaznik,jako element mechaniczny(ruchome zestyki) uchodzi za jeden z bardziej awaryjnych elementów elektroniki.Dlatego jako elementy wykonawcze w sterownikach wykorzystuje sie elementy bezstykowe- tranzystory sterujące/drivery.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    Pati
    Poziom 27  
    jpna100 napisał:
    No nie bawiłem się w takie cos jeszcze, powiedz mi po co przerabiać to sterowanie? Aby nie obciążać układu sterującego?


    Ten sterownik co jest pod kabiną z prawej strony umarł i nie chodziło wszystko co jest sterowane elektrozaworami. Sprzedający ciągnik twierdził, że dopiero co wymienił ten sterownik na używkę więc pochodził około 2 tyg i to żadko jeżdżone było. Nowy 3000zł używka 1500 więc po analizie tego wszystkiego Pan Rolnik stwierdził że lepiej zrobić mu to na stykach wszystko na nowym panelu i tak mu zrobiłem. Nie jest tak że nie ma problemu bo jeden elektrozawór strasnie sieje w instalację impulsy, że aż spadają styki przekaźników i robi sie mały bałagan ale na razie tak jest i trudno (dokładnie to elektrozawór od napędu na 4x4).
    Ogólnie podłaczyłem tak, ze jest kontrola ciśnienia w układzie bo to niby ważne (na mechanice tej maszyny słabo się znam). Ktoś już walczył z tym tematem aby popolemizować trochę?


    wal-ker napisał:
    Przekaznik,jako element mechaniczny(ruchome zestyki) uchodzi za jeden z bardziej awaryjnych elementów elektroniki.Dlatego jako elementy wykonawcze w sterownikach wykorzystuje sie elementy bezstykowe- tranzystory sterujące/drivery.


    Tak, ale jak styk sie upali to wymiana i dalej jazda a na tranzystor jedno przepięcie/przeciążenie i sterownik zamienia się w złom.

    Na razie mimo nie pełnego sukcesu stwierdza sięże warto. Ale zobaczymy.

    Dodano po 2 [sekundy]:

    jpna100 napisał:
    No nie bawiłem się w takie cos jeszcze, powiedz mi po co przerabiać to sterowanie? Aby nie obciążać układu sterującego?


    Ten sterownik co jest pod kabiną z prawej strony umarł i nie chodziło wszystko co jest sterowane elektrozaworami. Sprzedający ciągnik twierdził, że dopiero co wymienił ten sterownik na używkę więc pochodził około 2 tyg i to żadko jeżdżone było. Nowy 3000zł używka 1500 więc po analizie tego wszystkiego Pan Rolnik stwierdził że lepiej zrobić mu to na stykach wszystko na nowym panelu i tak mu zrobiłem. Nie jest tak że nie ma problemu bo jeden elektrozawór strasnie sieje w instalację impulsy, że aż spadają styki przekaźników i robi sie mały bałagan ale na razie tak jest i trudno (dokładnie to elektrozawór od napędu na 4x4).
    Ogólnie podłaczyłem tak, ze jest kontrola ciśnienia w układzie bo to niby ważne (na mechanice tej maszyny słabo się znam). Ktoś już walczył z tym tematem aby popolemizować trochę?


    wal-ker napisał:
    Przekaznik,jako element mechaniczny(ruchome zestyki) uchodzi za jeden z bardziej awaryjnych elementów elektroniki.Dlatego jako elementy wykonawcze w sterownikach wykorzystuje sie elementy bezstykowe- tranzystory sterujące/drivery.


    Tak, ale jak styk sie upali to wymiana i dalej jazda a na tranzystor jedno przepięcie/przeciążenie i sterownik zamienia się w złom.

    Na razie mimo nie pełnego sukcesu stwierdza sięże warto. Ale zobaczymy.
  • #33
    jpna100
    Poziom 25  
    Ciekawe rozwiązanie. Ja w sobotę będę walczył z biegami w MF3060- brak przełączania żółw/zając. Kontrolka niby przeskakuje ale nie działają. Pewnie elektrozawór.
  • #34
    kwok
    Poziom 39  
    Pati napisał:
    Nie jest tak że nie ma problemu bo jeden elektrozawór strasnie sieje w instalację impulsy

    Może tak ma być? Może to celowo tak zrobione i może nie sieje cały czas? Zastanów się.
    Jeśli to traktor z tematu to nie polecam obejścia problemu przekaźnikami - zwykle po trzech miesiącach pracy trzeba remontować skrzynię (ukręcony wałek, zerwane tarczki itp) a sterownik jest tańszy mimo wszystko. Nie wspominam o tym że jeśli są przekaźniki to trzeba też mieć cewki elektrozaworów na zapas bo one są na chyba 11,5V.
  • #35
    Pati
    Poziom 27  
    nie to 3050ka

    Dodano po 5 [minuty]:

    jpna100 napisał:
    Ciekawe rozwiązanie. Ja w sobotę będę walczył z biegami w MF3060- brak przełączania żółw/zając. Kontrolka niby przeskakuje ale nie działają. Pewnie elektrozawór.


    Tutaj też to jakoś dziwnie sie zachowuje ale na elektrozawór idzie napięcie normalnie na pewno tylko chyba jest jakiś problem na wajsze. Ale cięzko mi to sprawdzic bo ja nim nie jeżdżę a rolnik mówi "po h...j mi żółw i po tym jak mu sie to tam waliło i jechał 50km na żółwiu to boi sie próbować nawet cokolwiek szczęśćliwy że jest zając ;D

    A propo napięcia 11,5 V to nie wiem ale mocno bardzo wątpie w tkiech historie z resztą nawet przekroczenie o 2,5v napiecia na cewce nie spowoiduje jej uszkodzenia przynajmniej wg mnie. Pobór pradu u mnie przez te cewki na poziomie 1,15A to tak informacyjnie.
  • Relpol przekaźniki
  • #36
    piotras18c
    Poziom 8  
    Panowie gdzie mozna kupic taki opornik??? nigdzie nie moge znalezc a symbole mam lekko przytarte.u mnie podczas załanczania wom sie zaswieca kontrolka cisnienia i zaraz gasnie czasem jest tak ze nie chce zgasnac zaczne wlanczac i wylanczac walek i gasnie cisnie mam w pozadku na jalowych obrotach 15 bar ,przy 150 16 bar takze usterka napewno elektroniczna.dajcie jakies namiary gdzie go kupie a nr tej czesci pozdro
  • #37
    kwok
    Poziom 39  
    Przy załączaniu wałka pewnie na chwilę ciśnienie spada i stąd błyśnięcie kontrolki. Czy na zimnym jest lepiej, czy na gorącym jest jeszcze gorzej?
  • #38
    piotras18c
    Poziom 8  
    no tak spada ale to jest normalne w kocu olej musi dopłynac tam gdzie trzeba, spada gdzies o 1bar ale to jest doslownie na sekunde potem powraca na staly poziom,a gdy zalanczan blokade razem z przednim napedem to spada w wiekszym stopniu a cisnienie sie nie zaswiec, takze to nie jest to..obecnie mam wkrecony w czujnik zegar do miezenia cisnienia takze mam to pod stala kontrola a czujnik jest zmostkowany.jak sie olej rozgrzeje to jest lepiej ,na zimnym tez jest w miare najgozej jak sie rozgrzewa.masz moze numery tego opornika co jest przy czujniku?dzis to wszytsko podlaczylem na krotko bez tego opornika wtedy swieci kontrolka od cisnienia caly czas ale wszytsko dziala jak nalezy tylko jak zgasze ciagnik to musze rozlaczyc zeby zgasala.skrzynie mam zalana Castrol AGRI MP PLUS 10W40 takze olej jest nawet lepszy od zalecanego,nie wiem albo komp mi wariuje albo gdzis kable od walka dotykaja masy albo sie stykaja,jakies spostrzezenia co do tego problemu???czekam
  • #39
    marek_ka
    Poziom 26  
    Pati napisał:
    Tak, ale jak styk sie upali to wymiana i dalej jazda a na tranzystor jedno przepięcie/przeciążenie i sterownik zamienia się w złom.
    Nie przesadzaj kolego, sterowniki też się naprawia, a wymiana tranzystora to prosta czynność.
  • #40
    piotras18c
    Poziom 8  
    witam czy moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego po odlaczeniu opornika ktory znajduje sie przed czujnikiem cisnienia oleju(zielony kabel) i zastapieniu go zwyklym kablem cały czas siweci cisnienie oleju a wszytskie funkce dzialaja normalnie????(cisnienie jest odpowiednie)
  • #41
    kwok
    Poziom 39  
    Pewnie sterownik umiera - trzeba go przynajmniej sprawdzić tzn dać komuś kto naprawia takie.
  • #42
    piotras18c
    Poziom 8  
    tez mam takie wrazenie ze ten sterownik sie konczy ,tylko teraz znajdz takiego elektryka ktory sie na tym zna i to sprawdzi . w mojej okolicy mam dwoch elektrykow ktorzy twierzda ze sie znaja a mi sie wydaje ze ja wiem wiecej niz oni .pozostaje chyba serwis Korbanek no chyba ze ktos moze polecic jakies inne firmy z wielkopolski?
  • #43
    marek_ka
    Poziom 26  
    Skoro konstruktor przewidział istnienie opornika to należy go wstawić, a nie kombinować z kablem.
    Prawdopodobnie jest to ochrona przed uszkodzeniem wiązki, lub pierwotnie zaprojektowano komputer pod inny czujnik.
    Nie ma co tu kombinować.
  • #44
    piotras18c
    Poziom 8  
    no zgadza sie to byl tylko test co sie bedzie dzialo bez niego. opornik jest wstawiony ale problem pozostaje niestety
  • #45
    marek_ka
    Poziom 26  
    To znaczy jaki problem?
    Masz prawidłowe ciśnienie i sprawny czujnik ciśnienia dedykowany do tego modelu?
  • #46
    piotras18c
    Poziom 8  
    problem z zaswiecajaca sie kontrolka cisnienia podczas zalanczania wom.cisnienie jest w porzadku utrzymuje sie na stalym poziomie na obrotach jalowych 15 bar przy 1500 jest 16 bar podczas zalanczania wszytskich funkcji oczywiscie spada ale zaraz powraca na staly poziom takze przeciekow nie ma robilem jeszcze taki test na sprawnosc ukladu 17 bar krecisz silnikiem bez odpalania go kontrolka cisnienia sie zaswieca a po jakis 10 sekundach gasnie tzn ze uklad jest sprawny i u mnie tak jest problem chyba tkwi w elektronice
  • #47
    marek_ka
    Poziom 26  
    Elektronika działa prawidłowo. Wykrywa spadek ciśnienia poniżej progu zadziałania czujnika i zapala lampkę.
    Możesz sprawdzić czujnik, przy jakim ciśnieniu reaguje?
    Może jest uszkodzony.
    Może tam powinien być inny czujnik?
    A przypadkiem w tym modelu nie ma akumulatora ciśnienia? Jeśli jest, to jest do wymiany lub naprawy.
  • #48
    piotras18c
    Poziom 8  
    czy prawidlowo nie jestem tego pewny bo np jak zaczne wlanczac i wylanczac ten wom to czasem sie nic nie zaswieci i nic nie idzie wlaczyc a czasem mrognie to cisnienie i potem idzie wlanczac.mowisz o progu dzialania czujnika tylko ze to mi sie tylko dzieje podczas zalanczania wom a tam jest spadek tylko o maks 2 bar natomiast podczas zalanczania 4x4 jest wiekszy spadek okolo 4 bar a wtedy sie nie zaswieci a skoro tu jest wiekszy spadek to powinno sie zaswiecic.Jak moge sprawdzic ten czujnik przy jakim cisnienu reaguje???ja go sprawdzalem mostkujac kable i wychodzi na to ze jest dobry gdyz po zmostkowaniu i tak mroga a powinno sie nie zaswiecac wdety czujnik byl by walniety.z tego co wiem to nie ma tu zadnego akumulatora cisnienia, orginalny czujnik to nie jest ,mam tam zalozony czujnik stopu od ursusa C-360 mechanik mi mowil ze takie zaklada nawet przy nowszych mf-fach i wszystko dziala jak powinno
  • #49
    marek_ka
    Poziom 26  
    Moim zdaniem to nie wina komputera, ale mogę się mylić.
    Trzeba pomierzyć na elektrozaworach. Jeśli pojawia się napięcie, a się nie włącza to wiadomo.
    Natomiast jeśli się nie pojawia napięcie pomimo naciśnięcia przycisku to trzeba szukać przyczyny w instalacji. Dużo bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie wiązki lub brak masy niż komputera.
  • #50
    piotras18c
    Poziom 8  
    masa raczej jest bo jak ja odlaczylem no to wiadomo wszytsko zniklo.a to napiecie to wystarczy jak pomierze probowka?ale ono tez bedzie bo jak zastapilem opornik znajdujacy sie przed czujnikiem zwyklym kablem to wszystko dzialalo jak nalezy tylko ze to cisnienie swiecilo. tez mi sie wydaje ze to moze byc jakis kabel najprwadopodobniej od WOM jeszcze sprobuje tam poszperac moze sie uda a jak nie to zadzonie do Agroelektronix moze mi pomoga za rozsadne pieniadze , ale dzieki kolego za wskazowki zawsze sie przydadza