Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Massey Ferguson 3070 - świecąca się kontrolka ciśnienia oleju skrzyni

Kamil3050 16 May 2013 20:59 51054 49
  • #1
    Kamil3050
    Level 9  
    Gdy zapalę ciągnik świeci mi się kontrolka ciśnienia oleju skrzyni.
    Biegi i sprzęgło działają normalnie.
    Tylko cały czas włączony jest przedni napęd i blokada mostu a kontrolki informujące o tym, że napęd i blokada jest włączona nie świecą.
    Nie mogę też włączyć wałka WOM.
    Co może być przyczyną tego, że świeci mi się ta kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni?
    Czy może być to przez to, że jest on zapowietrzony?
    Jak go odpowietrzyć?
  • #2
    ftp.kowal
    Level 36  
    Nie, nie może być układ się sam odpowietrzy. Skoro świeci się kontrolka i to wszystko jest po włączane to brak ciśnienia. To na 89% pompa. Pomiar ciśnienia powie wszystko.
  • #3
    Kamil3050
    Level 9  
    to mógł się on zapowietrzyć ale sam sie odpowietrza dobrze cię zrozumiałem ?
  • #4
    ftp.kowal
    Level 36  
    Tak sam się odpowietrzy. Jedynie ze sprzęgłem trzeba trochę kombinować a reszta samoczynnie.
  • #5
    Kamil3050
    Level 9  
    Ze sprzęgłem kombinować to znacy ze co ? trochę zielony jestem w tym i dlatego sie pytam

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jakie ciśnie powinna mieć dobra pompa ? Czy w nim są dwie pompy ?
  • #6
    ftp.kowal
    Level 36  
    Jedna podwójna. Z głowy nie podam ciśnienia. A książki w tej chwili nie posiadam. Może wieczorem uda mi się coś więcej powiedzieć. Wiem że na jednym wyjściu powinno być coś kolo 170 atmosfer na drugim chyba 18 ale dokładnie nie powiem.
  • #7
    Kamil3050
    Level 9  
    Bo podnośnik i przedni TUZ dzwigają mi normalnie to od tego jest inna pompa ?
  • #8
    ftp.kowal
    Level 36  
    Tam jest jedna pompa podwójna. Pomiar ciśnienia powie wszystko.
  • #9
    jpna100
    Level 25  
    Jestem ciekawy w jakim stanie masz filtr hydrauliki znajdujący się po prawej stronie za kołem. :D :arrow:
  • #10
    ftp.kowal
    Level 36  
    Zabity filtr zapala kontrolkę podciśnieniowa. A nie od braku ciśnienie.
  • #11
    Kamil3050
    Level 9  
    ok dzięki za radę sprawdzę jutro
  • #12
    Kamil3050
    Level 9  
    Zmieniłem filter na nowy i nic dalej to samo. Może to moduł padł? Bo z rok temu koledze też świeciła się ta kontrolka w MF 3080 i okazało sie że to moduł padł.
  • #13
    jpna100
    Level 25  
    Koledze też kiedyś świeciła się ta kontrolka tylko w MF 3060. Wymienił czujnik i było po sprawie. Spytam się go dzisiaj czy coś jeszcze wymieniał. :D
  • #14
    Kamil3050
    Level 9  
    Ale który czujnik gdzie się on znajduje ?
  • #15
    jpna100
    Level 25  
    Któryś z tych po prawej stronie obok filtra. Posprawdzaj czy kable nie powypinały się. Częsty problem w tych maszynach.
  • #16
    Kamil3050
    Level 9  
    Kable są w porządku bo sprawdzałem. A z 3050 będą pasować do 3070 te czujniki jak bym chciał posprawdzać ? bo posiadam również i 3050 to chyba najlepiej by było przełożyć z jednego do drugiego to wtedy bym się dowiedział czy są dobre albo czy któryś z nich jest walnięty.
  • #17
    jpna100
    Level 25  
    Najprawdopodobniej tak. Ale nie jestem pewien na 100% Próba nie strzelba :D
  • #18
    Kamil3050
    Level 9  
    To dzięki za radę będe próbował.
  • #19
    jpna100
    Level 25  
    Witam :D Mam problem a raczej kolega. Robi nas w konia kontrolka ciśnienia oleju. Ręce już opadają, a wygląda to następująco: po włączeniu przyśpieszacza gaśnie ona na kilka sekund i wtedy można przebic biegi lub załączyc wałek, po chwili się znów zapala i jest lipa. Czego może bto byc przyczyna :?: :?: Załączam wideo.


  • #20
    ftp.kowal
    Level 36  
    Sprawdź blok zaworów ten pod maską po prawej stronie. Nieraz zawór lubi się tam przycinać. Opisz dokładnie co i kiedy się stało że zapaliła się kontrolka.
  • #21
    jpna100
    Level 25  
    Kontrolka zapaliła się sama z siebie. Dokładnie nie wiem. Później mogę napisac jak pogadam z nim. Mam pytanie te "wariaty" na foto to też jakieś elektrozawory?? Massey Ferguson 3070 - świecąca się kontrolka ciśnienia oleju skrzyni
  • #22
    serek1234
    Level 9  
    witam otóż to kontrolka zapaliła się sama od sb i tak wariuje . czyli stawiacie na elektrozawór
  • #23
    ftp.kowal
    Level 36  
    Tu masz prawie wszystkie elektrozawory które sterują ciągnikiem. Czyli wałek, przedni napęd. żółw/zając itp itd. Umyj dokładnie ten blok elektrozaworów. I będziesz miał podane do czego każdy jest. Ale będzie to usterka raczej mechaniczna niż elektryczna. Sprawdźcie ten zawór o którym wcześniej pisałem.
  • #24
    jpna100
    Level 25  
    Od. Dzięki wielkie. Dla pewności powyczyszczałem wszystkie styki wczoraj. W poniedziałek będziemy działać. Teraz nasuwa się pytanie jak go sprawdzić? Czy lekkie uderzenie w niego pomoże? odwiesi się sam czy co? :D
  • #25
    ftp.kowal
    Level 36  
    Zawór to rozebrać i wyczyścić. Tylko ostrożnie żebyście go nie poprzestawiali.
  • #26
    jpna100
    Level 25  
    Mam jeszcze jedno pytanko. Mianowicie gdy złączę oba kable od czujnika ciśnienia to kontrolka powinna zgasnąć tak? Czy się mylę i nie działa on na zasadzie "zwory" tylko oporności ? :D

    Dodano po 3 [godziny] 59 [minuty]:

    No i po wyczyszczeniu dalej to samo. Ciśnienie zmierzone waha się w granicach 14-15 bar na zimnym oleju. Kolejne pytanko. Gdy odłączę czujnik kontrolka gaśnie na jakieś 2 sekundy, w tym czasie można przerzucić biegi, po czym się zapala- przerzucanie nadal działa przez jakiś czas. :?: :?: Czytałem na AF że to może byc wina jakiegoś opornika na kablu. Nie mogę nic takiego znaleźc (kabel zielony)

    Dodano po 12 [minuty]:

    Ile powinno wynosic to ciśnienie ?? 17 bar?

    Dodano po 1 [godziny] 45 [minuty]:

    Panowie https://obrazki.elektroda.pl/4026210300_1307819148.jpg Pozycja nr 11 zaraz za czujnikiem jest opornik. Kolega go nie ma. Wyczytałem że on ma miec opornośc 55 Ohm. Dobrze myślę?? :?:
  • #27
    serek1234
    Level 9  
    jpna100 problem rozwiązany jednak nie pomyliłeś się z tym opornikiem. pzdr
  • #28
    jpna100
    Level 25  
    Panowie tak dla pokoleń. Za czujnikiem ma byc zamontowany opornik 55, Ohm. Nie miałem takiego więc na sprawdzenie zlutowałem kilka o łączej oporności 54,5 Ohm i kontrolka gaśnie. Oryginalnie ma byc 55 Ohm. Przy zakupie zwróccie uwagę na czujnik ciśnienia. serek1234 kupił niby taki sam ale działał on odwrotnie co do oryginalnego. Mianowicie oryginalny przy zgaszonym silniku (zero ciśnienia) nie przepuszczał prądu, a na odpalonym przepuszczał. Z nowym było na odwrót. Prowizorka opornika wygląda tak Massey Ferguson 3070 - świecąca się kontrolka ciśnienia oleju skrzyni Będzie on zastąpiony jednym. Zastosowałem taki dlatego żeby nie jechac specjalnie ponad 30 km po opornik :D
  • #29
    Pati
    Level 27  
    Witam! A kto przerabiał sterowanie elektrozaworami na przekaźniki? Bo właśnie jestem w trakcie takiej przeróbki. Jakie można napotkać problemy i na co zwrócić uwagę. Pozdrawiam!!!
  • #30
    jpna100
    Level 25  
    No nie bawiłem się w takie cos jeszcze, powiedz mi po co przerabiać to sterowanie? Aby nie obciążać układu sterującego?