Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[e12] Toyota Corolla - Wspomaganie elektryczne

DjMaciey 16 Maj 2013 21:43 14904 14
  • #1 16 Maj 2013 21:43
    DjMaciey
    Poziom 17  

    Witam,
    Mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka P/S i wspomaganie przestało działać. Jako, że rok wcześniej przekładałem całą puszkę bezpieczników, to spróbowałem je podociskać. Po paru próbach i odłączeniach akumulatora, wspomaganie wróciło a lampka zgasła. Niestety po kilku deszczowych dniach, lampka znowu się zapaliła i kierownica zamarła. Byłem już u trzech "specjalistów" od japończyków i u wszystkich komputer nie wykazał żadnego błędu a u dwóch udało się wejść w ogólny podgląd parametrów i co się okazało - komputer czyta kąt skrętu, ale na silniku od wspomagania nie wykrywa żadnego napięcia. Zdjąłem kolumnę i sprawdziłem silnik wspomagania - działa. Napięcie na bezpieczniku od wspomagania też jest.
    Poradźcie coś bo mi już ręce opadają. Nie mam już siły do tego auta...

    1 14
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 16 Maj 2013 23:49
    diodabg
    Poziom 29  

    musisz jechać do elektronika nie mechanika wygląda że może poleciał tranzystor mocy...
    wyśle ci na priva namiary do gościa we Wrocławiu

    1
  • #3 17 Maj 2013 18:27
    DjMaciey
    Poziom 17  

    A wiesz może gdzie takowy się znajduje i czy łatwo go wymienić ? Zapomniałem dodać, że w wartościach które wyświetlił mu komputer, widniała temperatura (nie wiem czego) -40stopni. Powiedział, że może przez to komputer wyłączył wspomaganie.

    0
  • Relpol
  • #4 17 Maj 2013 20:04
    diodabg
    Poziom 29  

    w sterowniku wspomagania i pewnie taniej będzie kupić cały sterownik bo ta są specjalne tranzystory mocy i czasami nie do zdobycia...

    2
  • #5 18 Maj 2013 09:28
    DjMaciey
    Poziom 17  

    Kupiłem sterownik, ale niestety okazał się angielski. Jednak spróbowałem go podłączyć i dalej nic. Możliwe, że to wina tego, że sterownik jest z anglika ?

    0
  • #6 18 Maj 2013 09:36
    diodabg
    Poziom 29  

    nie powinno to robić różnicy o ile symbole są takie same... w poniedziałek skopiuje ci schemat połączeń i trzeba wszystko sprawdzić. Chociaż zasilanie sterownik chyba ma bo wam się połączył silnik też sprawdzony bo pisałeś że chodzi i dlatego raczej problem jest w sterowniku lub między ecu i sterownikiem...

    1
  • #7 18 Maj 2013 17:29
    DjMaciey
    Poziom 17  

    Symbole takie same, z tym, że na europejskim jest zaznaczone LHD a na angliku RHD. Skoro zaznaczyli na sterowniku z jakiej wersji auta on jest do być może właśnie dlatego nie zadziałało...

    2
  • #8 09 Gru 2014 12:43
    JARO6301
    Poziom 2  

    mam ten sam problem w swojej toyocie-możesz odpisać jak się skończyło?czy wspomaganie już działa?

    2
  • #9 13 Gru 2014 22:25
    DjMaciey
    Poziom 17  

    Poszedł priv. Generalnie wiadomość do wszystkich, którzy mają podobny problem - diodabg, miał rację z tym tranzystorem mocy. Po wymianie u elektryka - wszystko przeszło. Konstrukcja tego wspomagania jest dość prosta, więc za bardzo nie ma co się zepsuć. Jeżeli ktoś ma fachowca który rozgrzebie sterownik i potrafi wymienic to co padło to jest sens się w to bawić bo cena może nie jest dużo niższa od używki w internecie, ale za to mamy pewność, że zadziała, a z używkami jest różnie...

    0
  • #10 14 Gru 2014 02:01
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Dodam tylko, że usterka ta nie pojawia się bez przyczyny. A mogą być dwie, zbyt ciężko pracujący układ kierowniczy lub spadek napięcia w instalacji auta. Jedną i drugą należy najpierw wykluczyć.

    0
  • #11 14 Gru 2014 19:59
    diodabg
    Poziom 29  

    Pawel wawa napisał:
    Dodam tylko, że usterka ta nie pojawia się bez przyczyny. A mogą być dwie
    Może być też 3 przyczyna wielokrotne nadmierne przegrzanie układu wspomagania bo nie wiadomo kto nim wcześniej jezdził.
    Przykład sprzedałem w zeszłym roku koleżance Opel corsa uczyła się na nim jezdzić.
    Kilka razy dzwoniła że z autem coś nie tak bo czasami nie działa wspomaganie.
    Po jakimś czasie pojechałem i po diagnozie wyskoczył błąd w wspomaganiu przegrzanie systemu / czy jakoś tak / i przyznała się że jak długo ćwiczyła na parkingu cofanie i inne manewry to kilka razy wspomaganie się wyłączyło ale po ok godzinie postoju było ok.
    Przejechałem się z nią po parkingu i skręcała na maxa do oporu.
    W tym roku wspomaganie wymieniła na inne bo niestety padło.
    Pawel wawa napisał:
    A mogą być dwie, zbyt ciężko pracujący układ kierowniczy lub spadek napięcia w instalacji auta

    Ale to oczywiście też należy sprawdzić.

    0
  • #12 29 Gru 2014 20:16
    JARO6301
    Poziom 2  

    po wymianie sterownika na nowy niestety u mnie nie było poprawy wizyta u elektryka wykazała po przejrzeniu instalacji że poluzowały się kostki łączące przewody elektryk na podstawie schematu przejrzał poprawił złącza i teraz jest nareszcie o.k.

    0
  • #13 29 Gru 2014 21:53
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    diodabg napisał:
    Może być też 3 przyczyna wielokrotne nadmierne przegrzanie układu wspomagania\.

    Chyba Ty się przegrzewasz. Najczęstszą usterką EPS w Corolla/Avensis jest błąd bodaj C1552, czyli przekaźnik zasilania serwomotoru. Należy go wylutowac z modułu EPS i wymienić albo przeczyścić styki. Dostęp do sterownika jest do d*py, bo w Avensis trza drzyć górę kokpitu, w corolla deskę i trochę się uszarpać.
    Żadne tranzystory mocy, jest przekaźnik któremu wypala styki i trójfazowy przemiennik nie jest zasilany. Ładnie to widać na ekranie testera, bo we wskazaniach jest napięcie zasilania coś koło 2V. Bywa też, że silnik ma przebicie.
    Drugą awarią jest czujnik kąta skrętu i widac to po tym, że w wartościach ten kąt znacznie wykracza ponad 720 stopni i nie zmienia się mimo siły działającej na koło sterowe. Trzeba wymieniać kolumnę.
    Taki też czujnik w żaden sposób nie przechodzi próby kalibracji, tester wywala błąd.

    1
  • #14 30 Gru 2014 21:49
    DjMaciey
    Poziom 17  

    Panowie, tam naprawdę nie ma wielkiej filozofi. Jak komuś padnie to sterowanie to na dzień dobry powinien sprawdzić wiązkę i przekaźnik. Ja to sprawdziłem (myślę, że każdy może sam sobie to sprawdzić) i wyszło, że wszystko ok. Z tego co pamiętam to wziąłem taki przekaźnik od kogoś kto miał takie samo auto - chyba z forum corolli (nie pamiętam bo to było dość dawno) i na jego przekaźniku też nic nie grało. Następnie pojechałem do elektronika, który polecił mi innego elektronika i ten tak jak pisze kolega powyżej rozgrzebał wszystko i wymienił tranzystor mocy. Nie sądzę, żeby kłamał, bo ewidentnie była rozbierana deska... Jednak jak ktoś jest pewien, że nie poszło nic w stronę sterownika, a silnik od wspomagania też się kręci (jak któs ma możlwiości rozebrania kolumny to można na chwilę podpiąć silnik pod 12V i zobaczyć czy kręci) to najlepiej zamówić sterownik i go poprostu wymienić... Najwięcej oczywiście kosztuje robocizna, bo trzba się przy tym trochę narobić, ale z tego co pamiętam to we Wrocławiu był to koszt ok 300zł za całość...

    0
  • #15 31 Gru 2014 09:49
    diodabg
    Poziom 29  

    Oprysk Stonki napisał:
    Żadne tranzystory mocy, jest przekaźnik któremu wypala styki

    Upalony styk w przekazniku to też wynika z przegrzania! Wie o tym każdy normalny elektryk.
    Oprysk Stonki napisał:
    Najczęstszą usterką EPS w Corolla/Avensis jest błąd bodaj C1552

    Może w twojej okolicy najczęstrzą ale nie jedyną !
    Oprysk Stonki napisał:
    Chyba Ty się przegrzewasz.

    Nie przegrzewam się za to Ty chyba tak próbując przedstawić swoją opinie ...
    Szczęsliwego Nowego Roczku ;-)

    1