Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toledo 2 1999r 1.6 AKL - Sterownik silnika uszkodzony Wtryskiwacz 4 zwarcie

17 Maj 2013 06:33 6066 18
  • Poziom 21  
    Witam, w Toledo 2 z silnikiem 1.6 akl wywala błąd "Zwarcie do masy Wtryskiwacz 4 ". Wtryskiwacz leje wg mnie bo nierówna praca silnika i bardzo kopci, sprawdzałem diodą na wtyczce tego wtrysku i świeci się ciągle (powinna migać jak w trzech pozostałych) , aby wyeliminować wiązkę odłączyłem wtyczkę od sterownika silnika i zwarcia nie ma, moja diagnoza to sterownik silnika uszkodzony , czy miał ktoś taki przypadek i podpowie czy może to jakiś tranzystor który uda się dopasować? i wymienić.

    Kolejne pytanie to czym się różnią sterowniki między sobą od silników AKL ,mój ma numer 06A 906 019 BR mam inne sterowniki używane na półce też od silnika AKL o oznaczeniu: 06A 906 019 BQ oraz 06A 906 019 AK . Może ktoś wymieniał i wie czy w moim przypadku uda się zamienić mój sterownik na inny od tego samego silnika?

    pozdrawiam
  • Poziom 34  
    ogladnij dobrze plyte,jak idento to pruboj podlozyc,oczywiscie immo cie jeszcze po drodze przytrzyma to chyba wiesz co zrobic.
    osobiscie podmienialem juz stery z innymi symbolami koncowymi,zapewne najlepiej z takimi samymi,zawsze to bankowo.
    Gazownie masz w aucie?
  • Poziom 21  
    Immo wiem jak zrobić , muszę mieć PINy z obu sterowników i zrobić dopasowanie w adaptacji poprzedzone zalogowaniem się . Jest gaz w aucie, co wnioskujesz pytając o gaz? Od gazowni mógł się uszkodzić sterownik???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Kiedyś robiłem takie samo Toledo z 1.4 AHW bodajże, wyglądało to tak założyłem drugi sterownik, Silnik>Login >wpisałem PIN założonego sterownika > wszedłem w adaptację kanał 50 i tam wpisałem stary PIN, Czy jest inny sposób??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Kolego, napisałeś że się znasz a wychodzi na to że niezbyt wiesz o co chodzi.
    Adaptacja sterownika zależy od rodzaju immo w aucie.
    To co opisujesz to immo3 i to jest w nowszych rocznikach.
    W Twoim roczniku będzie immo2 więc robi się to zupełnie inaczej a przy przekładce licznika potrzebny jest tylko PIN od nowego licznika.
    W immo3 jest VIN zapisany w sterowniku silnika a tu go nie ma.
    Jeżeli sterowniki są od tego silnia a mają inną końcówkę literową to mogą być np od automatycznej skrzyni lub z obsługą CAN.
  • Poziom 21  
    Jakbym był pewny 100% to bym nie pisał posta. Poproszę w takim razie jak wykonać adaptację sterownika w moim przypadku ?
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    [Select]
    [17 - Instruments]
    [Adaption - 10]
    Leave channel at "00"
    [Read]
    [Save]
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]
    [Exit]
    Turn ignition OFF for 15 seconds. Start vehicle
  • Poziom 21  
    A od którego rocznika w Toledo 2 1.4 benz. było immo 3? i czy w ogóle było ? robiłem kiedyś wymianę sterownika w takim właśnie Toledo 2 i wg procedury od immo3 ...
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    W VW i Audi to coś około 2001-2002r.
    W Seacie i Skodzie może być trochę później bo np w Golfie 4 było juz immo2 od 98 a w Skodzie przy 2000 można było jeszcze spotkać immo1.
    Zależy to też od silnika.
    W immo2 i 1 kanał 50 w liczniku jest niedostępny.
  • Poziom 42  
    A czy na gazie chodzi dobrze, bez żadnego problemu? (już nie mogę czytać o tym śmiesznym immo...)
  • Poziom 21  
    Próba dopasowania tych obu sterowników o których pisałem wyżej nieudana , robię adaptację wbijając 00 dalej zapisz, wyłączam zapłon, później włączam a kontrolka dalej mryga, Czy szukać sterownika o tych samych numerach czy tego da się uratować?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    I to wszystko mi wyjaśnia, mój sterownik ma kodowanie 0031 i z tego co pamiętam w kodowaniu wyświetliło podpowiedź że wyposażenie manualna skrzynia , ABS,DataBus,a te sterowniki pozostałe mają kodowanie 0400 (skrzynia manual) i kodowania zmienić nie udało mi się , nie przyjmują kodowania...

    A jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy istnieje możliwość skopiowania zawartości pamięci i wgrania do innego sterownika? Skoro sterowniki obsługują ten sam silnik a wyposażenia inne i wymiana danych to może tylko soft jest inny, mam rację???
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Nie pamiętam teraz dokładnie ale ta 3 z pierwszego kodowania mówi o tym co jest po CAN - w tym przypadku chyba poduchy i ABS, 1 to to ze jest manulana skrzynia.
    Ten drugi sterownik ma jakieś dziwne kodowanie bo automat powinien mieć raczej 2 na końcu ale mogę się mylić.
    Nie do końca masz rację. Musiał byś zmienić flasha lub jego wsad ale jeżeli każesz sterownikowi który wcześniej nie miała CANa chodzić z CANem to w tą stronę nie zadziała - odwrotnie powinno pójść.
    Sterowniki bez CANa nie mają na płycie układów od niego.
    Kodowania nie zmienisz w żadnych sterowniku benzynowym - przynajmniej mnie się nie udało jak do ej pory chociaż VCDS podpowiadał jakie można wprowadzić. Nie ważne czy zmiana dotyczyła komunikacji po CAN czy rodzaju skrzyni.
    W dieslu ze zmianą kodowania rodzaju skrzyni nie ma problemów.
  • Poziom 21  
    W dieslach wiem że da się zmieniać kodowanie ale też nie we wszystkich , mi w 110KM 1.9 tdi nie udało się w kilku , a 90KM szło bez problemu. Wracając do tematu , szukam sterownika o tych samych nr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Autor próby podejmie w tym tygodniu jak zdobędę sterownik, dodam tylko że podłączając te 2 o których pisałem wyżej, zwarcia nie ma na pinie sterującym 4 wtryskiwacz.