Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.9TDI - Po wymianie przednich łożysk usterki z ABS

tata1 17 May 2013 09:56 13980 31
  • #1
    tata1
    Level 20  
    Fabia 1.9TDI. Miałem do wymiany przednie łożyska. Kupiłem MEYLE, mechanik założył. Około tydzień po założeniu łożysk pojawił się problem z ABS. Wciskając pedał hamulca muszę się z nim siłować, ABS nie daje hamować. Po 3 próbach hamowania odłącza ABS (zapalają się kontrolki) i wtedy można już hamować.
    Podłączenie do komputera - diagnoza brzmi uszkodzony czujnik ABS - prawy przód. Podczas jazdy podaje błędne/nierealne/skaczące prędkości.
    Po wymianie czujnika (na oryginał) 3 tygodnie OK i znowu to samo, ABS się ze mną siłuje, 3 próby siłowania i zapalają się kontrolki i wyłącza ABS.
    Po podłączeniu do komputera - to samo - prawy przód.
    Mechanik stwierdził iż łożysko do wymiany, ponieważ posiada zatopione magnesy do czujnika ABS i jest wadliwe i że to to teraz i przedtem był z tego problem, a nie czujnik.
    Ale czy na pewno, mam znowu z montażem zapłacić prawie 300zł za 1 stronę, a jak to nic nie da. Czy faktycznie w łożysku są zatopione magnesy do ABSu ?
    3 tygodnie po wymianie czujnika było OK.
    Co robić?
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Tak, pierścień magnetyczny enkodera w przednich kołach jest częścią piasty. Skoro wymieniałeś czujnik to przecież widziałeś skąd "czyta" sygnał. Piasta kosztuje ok 100zł... być może poprzednio kupiłeś piastę do wersji bez ABS. Samo łożysko jest raczej niewymienne, a jak ktoś potraktuje piastę palnikiem, żeby wycisnąć łożysko to zniszczy magnetyczny enkoder ABSu.
  • #3
    tata1
    Level 20  
    Mając na myśli łożysko chodzi mi o całość (łożysko z piastą, bo przecież łożysko z piastą nie jest rozbieralne i nie ma ich osobno w sprzedaży). Takie były wymieniane - cały zespół firmy MEYLE. Lewe koło jest OK, szwankuje prawe. Piasty z łożyskiem były z ABS, przecież pisałem że 1 tydzień po założeniu ich i 3 tygodnie po założeniu czujnika działały OK - był ABS.
    Zapłaciłem za piastę z łożyskiem MEYLE po 150zł. Okazuje się teraz że to kiepska firma (czy faktycznie?) i trzeba kupić FAG, lub SKF po 200-250zł sztuka.
    Czy faktycznie wymieniać powtórnie te łożyska ( z piastą), czy możliwa jest inna przyczyna. (Myślę że wyżej opisałem problem szczegółowo).
    Czujnik ABS wymieniał mechanik, nie ja?
    Ja pytam, bo stoję przed perspektywą wyrzucenia kilku stówek, być może bez potrzeby.
  • #4
    kortyleski
    Level 43  
    Po prostu reklamuj łożysko. I przy reklamacji domagaj zię zwrotu kosztów robocizny. A na przyszłość nie kupuj śmietnika tylko części
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Panowie przestańcie,.... po wymianie łożyska było dobrze, potem po wymianie czujnika było 3 tyg. dobrze i co znowu łożysko???
    Problem gdzie indziej...
  • #6
    tata1
    Level 20  
    Też myślę że to nie wina łożyska, Może jego błędny montaż?.
    Szkoda mi kasy na gdybanie mechanika.
    W każdym razie do wymiany łożysk nie było kłopotów z ABSem.
    ....może zbieg okoliczności.
  • #7
    MartBan
    Level 22  
    Są specjalne detektory do kontroli pierścieni magnetycznych, można to sprawdzić i nie gdybać wymieniając na ślepo nie te części. Owszem tanie łożyska miewają właśnie z tym problemy, jak i z ekspresowym nabieraniem luzu co zwiększa szczelinę powietrzną. Meyle to super części do samochodów z komisu, są tanie i wcale się nie psują... jak stoją na placu.
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    tata1 wrote:
    Podłączenie do komputera - diagnoza brzmi uszkodzony czujnik ABS - prawy przód.

    Takich błędów komputer nie podaje.
    Ja poproszę o screen z odczytu błędów i loga z prędkościami kół w czasie jazdy podczas występowania usterki.
  • #9
    tata1
    Level 20  
    Pojechałem do innego mechanika, podłączył ręczny tester i pokazało następujący błąd:
    "00285 - czujnik koła ABS prawy przód - G45" to wyświetliło na ekranie LCD testera. Czyli potwierdziło to co mówił poprzedni mechanik co sprawdzał VAGiem. Z tą różnicą, że ten powiedział, żeby nie ruszać łożysk, ale sprawdzić kabel do czujnika, bo może być przerwany wewnątrz w izolacji i wtedy mogą wychodzić takie błędy.
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Opis powinien być trochę dłuższy i tam jest informacja o tym co go boli - czy jest sygnał poza specyfikacją, przerwany obwód, uszkodzenie mechaniczne.
    Wypadało by przejechać się z podłączonym testerem i zobaczyć jak wyglądają prędkości kół podczas występowania problemu.
    Mechanik ma rację - kiedyś miałem podobny przypadek i okazał się uszkodzony przewód, było to widać w blokach pomiarowych że jedno koło od czasu do czasu ma większą prędkość od innych.
    Trzeba zacząć od pomiarów a nie od wymiany części na pałę.
  • #11
    andrend
    Level 26  
    A czy mógłby kolega opisać metodę wymiany łożyska. Miałem identyczne przypadki których winą było nie fachowe wymienianie łożysk.
  • #12
    tata1
    Level 20  
    Nie wiem jaka metoda wymiany. Zostawiłem auto, a potem je odebrałem gotowe.
  • #13
    grala1
    VAG group specialist
    andrend wrote:
    A czy mógłby kolega opisać metodę wymiany łożyska. Miałem identyczne przypadki których winą było nie fachowe wymienianie łożysk.

    Przecież łożyska tutaj są niewymienialne.
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    grala1 wrote:
    andrend wrote:
    A czy mógłby kolega opisać metodę wymiany łożyska. Miałem identyczne przypadki których winą było nie fachowe wymienianie łożysk.

    Przecież łożyska tutaj są niewymienialne.

    Wymienialne. Razem z piastą koła. Skoro głupieje przy hamowaniu, to albo czujnik jest zbyt daleko od impulsatora, albo wszystko jest oblepione opiłkami. Tak czy inaczej, nie gdybać, tylko reklamować usługę - trzeba zajrzeć pod tarczę hamulcową, co tam się dzieje.
  • #17
    bula17
    Level 22  
    Sprawdz kolego dokrecenie nakretki głownej od półosi moze jest poluzowana i dlatego jest problem poza tym podloncz na VAga i jedz do 20 km na h zobacz ktory czujnik czyta predkosc wolniej / szybciej ,
    kiedys zalozylem nowy czujnik i pokazywał przy 20 /40 .
  • #18
    tata1
    Level 20  
    Tak swobodnie to mam dostęp do testera. Jest to Dominator z firmy VIAKEN. Gdy w menu wybierze się opcję "Bloki pomiarowe", to trzeba wybrać blok 0-255. Czy ktoś by mógł wskazać w którym będą prędkości kół z czujników, ponieważ ciężko trafić bez znajomości numeru bloku.
  • Helpful post
    #19
    nowy_90
    Level 14  
    Tak jak mówili poprzednicy problem może być z odległością pierścienia magnetycznego od czujnika. Wystarczy ściągnąć tarcz hamulcową, możliwe że mechanik nie zabezpieczył łożyska, a ono po 3 tygodniach zaczęło się wysuwać.
  • #20
    MartBan
    Level 22  
    Dwie powtarzane nieprawdy: Łożysko jest fabrycznie zaprasowane tzw. hub 3 gebneracji, więc żadne dokręcanie centralki nie ma na to wpływu, po wtóre dostęp do czujnika i pierścienia jest od strony przegubu i nie będzie do niego dostępu po demontażu tarczy hamulcowej.
  • Helpful post
    #21
    bandi21
    Level 30  
    To co podał kolega robokop czyli zbyt daleko znajduje się czujnik od pierścienia.Sam kiedyś miałem ten problem (za płytko wcisnąłem piastę)w tym modelu.Reklamuj usługę bo 100 procent tu leży przyczyna.
  • #22
    grala1
    VAG group specialist
    tata1 wrote:
    Czy ktoś by mógł wskazać w którym będą prędkości kół z czujników, ponieważ ciężko trafić bez znajomości numeru bloku.

    Nr. 1
  • #23
    nowy_90
    Level 14  
    MartBan po demontażu tarczy widać czy piasta jest zabezpieczona ze zwrotnicą specjalnym pierścieniem.
  • #24
    tata1
    Level 20  
    Niestety mieliście rację, po demontażu tarczy hamulcowej okazało się że łożysko się wysunęło ok 1cm. ABS pokazuje błędy ponieważ czujnik jest za daleko od pierścienia.
    Widocznie podczas montażu koronka nie zaskoczyła prawidłowo.
    Mechanik reklamacji nie uzna, ponieważ uważna że to wina zabezpieczenia. Że Meyle to kiepskie łożyska - no niestety zostałem z tym sam.
  • #26
    trans-serwis
    Level 39  
    tata1 wrote:
    Mechanik reklamacji nie uzna, ponieważ uważna że to wina zabezpieczenia.
    Kupiłeś sam te łożyska MEYLE (moim zdaniem wcale nie takie złe jak twierdzi ten mechanik) więc sam musisz złożyć reklamację. Pamiętaj tylko o tym że musisz mieć potwierdzenie montażu w warsztacie samochodowym. Radziłbym również dołączyć pisemną opinię tego mechanika który to montował .
  • #27
    T5
    Admin of Cars group
    Ten mechanik nigdy wcześniej nie montował takich łożysk dlatego zrodził się problem.Do reklamacji z tym.Lub jedziesz do innego warsztatu- docisną to łożysko zabezpieczą a ten pokryje koszty.(o ile zabezpieczenie ocalało).Dobrze że masz abs to i pokazał problem w innym przypadku mógłbyś zgubić koło.
    Marka łożyska w przypadku tej usterki nie ma nic do rzeczy.Może być łożysko firmy krzak a nie ma prawa się wysunąć z piasty.
  • #28
    nodzy
    Level 18  
    Popieram .T5, mechanior spartolił robotę i się teraz miga że towar kiepski typowa spychologia aby się nie przyznać do błędu, a przecież nie jesteśmy nie omylni. Wybrałeś kolego po prostu złego mechanika.
  • #29
    kortyleski
    Level 43  
    tata1 wrote:
    po demontażu tarczy hamulcowej okazało się że łożysko się wysunęło ok 1cm


    MartBan wrote:
    Łożysko jest fabrycznie zaprasowane tzw. hub 3 gebneracji


    Coś mi tu nie leży. Podaj szanowny autorze pełne dane auta tj. rok produkcji, moc silnika, wersję nadwoziową. Obejrzę sobie jak to łożysko wygląda.