Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 1.6 hdi '07 - Wiatraczek, nawiew w kabinie nie zawsze działa

ankhaa 17 May 2013 11:42 13197 29
  • #1
    ankhaa
    Level 2  
    Witam, jestem posiadaczką peugeota 307 hdi z 2007r. Mam problem z nawiewem kabiny a dokładniej z tym, że raz działa a raz nie, bez względu na to czy jest włączona klimatyzacja czy też nie.
    Dodam, że zupełnie niedawno wymieniałam chłodniczkę klimatyzacji, ponieważ była dziurawa lecz przed naprawą klimy nawiew działał bez zarzutów natomiast obecnie jak mu się chce.
    Bardzo proszę o pomoc przy ustaleniu usterki:((((
  • #2
    kortyleski
    Level 43  
    ankhaa wrote:
    Dodam, że zupełnie niedawno wymieniałam chłodniczkę klimatyzacji

    Nie ma czegoś takiego w Twoim aucie. Jest parownik i skraplacz, skraplacz pod maską a parownik wewnątrz auta. Więc co wymieniałaś?
  • #3
    ankhaa
    Level 2  
    Sprawdziłam na fakturze był to skraplacz klimatyzacji. Dodam, że klimatyzacja jest dwustrefowa.
  • #4
    kortyleski
    Level 43  
    Czyli pod maską. Raczej nie powinno mieć wpływu na " wiatraczek" w kabinie.A do owego wiatraczka trzeba by było się dostać ( pod schowkiem jest ) i próbnikiem sprawdzić czy napięcie dostaje. Albo to samo co napisałaś tutaj opowiedzieć elektrykowi w warsztacie...
  • #5
    moniamarcin
    Level 9  
    Witam ,mam ten sam problem czy może ktoś rozwiązał ten problem? Byłem u kilku mechaników i żaden nie mógł sobie z tym poradzić,proszę o odpowiedź.
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    moniamarcin wrote:
    Byłem u kilku mechaników i żaden nie mógł sobie z tym poradzić

    I myślisz że sam sobie poradzisz?
    Więć sprawdz czy dochodzi sterowanie i zasilanie do wentylatora.
    To połowa sukcesu.
  • #8
    moniamarcin
    Level 9  
    Byłem. Sterowanie i zasilanie do wentylatora podobno dochodzi tak twierdzi elektryk.
  • #10
    moniamarcin
    Level 9  
    Ale wentylator raz działa a raz nie to jakby był padnięty to nie działałby wogóle
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    moniamarcin wrote:
    Ale wentylator raz działa a raz nie to jakby był padnięty to nie działałby wogóle

    A skąd czyli --- możebyć tak zepsuty że raz działa raz nie.
    Zresztą używki wentylatorów nie są drogie 2, 3 stówki.

    Po trzecie każdy elektyk szanujący się i klijenta zna ten problem bo występuje nie tylko w 307 z klimatronikiem.
    Widocznie byłeś u partocy.
  • #12
    moniamarcin
    Level 9  
    Nie rozumiem "a skąd"

    Dodano po 4 [minuty]:

    co kosztuje 2-3 stówki?

    Dodano po 1 [minuty]:

    podobno to był najlepszy elektryk samochodowy w okolicy,czyli to bedzie wina wentylatora?
  • #13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    moniamarcin wrote:
    podobno to był najlepszy elektryk samochodowy w okolicy,czyli to bedzie wina wentylatora?


    I dlaczego nie zostawiłeś autka żeby naprawił?
  • #14
    moniamarcin
    Level 9  
    zostawiłem,2 razy był u niego po dwa dni i nic
  • #15
    kortyleski
    Level 43  
    To nie byl najlepszy
  • #16
    moniamarcin
    Level 9  
    łatwo wam się pisze,nikt nie wie co jest
    wymieniłem już rezystor i panel climatronica i dalej to samo
    niedługo przez te testy to pójdę z torbami :cry:
  • #17
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Czem
    moniamarcin wrote:
    Sterowanie i zasilanie do wentylatora podobno dochodzi tak twierdzi elektryk.
    moniamarcin wrote:
    wymieniłem już rezystor i panel climatronica i dalej to samo

    Czemu nie wymieniłeś tylniego koła , przecież diagnoza i konsekwentna wymiana d.... sie nie trzyma.
  • #18
    moniamarcin
    Level 9  
    tak mi podpowiedział jeden mechanik
    czyli takie objawy sa przy uszkodzonym wiatraku?
  • #19
    s61s
    Level 2  
    Witaj
    Czy już doszedłeś co było przyczyna bo mam ten sam problem - raz działa a raz nie.
  • #20
    moniamarcin
    Level 9  
    Jeszcze nie a co też masz taki sam problem?
  • #21
    s61s
    Level 2  
    Tak też mam ten problem raz działa a raz nie. Myślałem że od ubiegłego roku już problem naprawiłeś. Szkoda że nie i szkoda że nikt nie chce podpowiedzieć bo jak widzę jest to częsta dolegliwość Peugeotów.
  • #22
    moniamarcin
    Level 9  
    Nie naprawiłem,może ty bedziesz miał więcej szczęścia,jakby co to daj znać
  • #23
    wolniks
    Level 11  
    Witam. Odgrzeje temat.
    Auto po lifcie z klimatronikiem.
    Mam ten sam problem czyli raz działa raz nie. Dodam że wymieniłem opornice - rezystor i panel sterowania. Niestety bez efektu. Prąd do samego wentylatora dochodzi ale w momencie włączenia nadmuchu spada do zera. Wentylator podpiety na krótko działa.
    Jak ktoś poradził sobie z tym problemem to może podpowie gdzie szukać przyczyny.
    pozdrawiam
  • #25
    wolniks
    Level 11  
    Ale jak to rozumieć i gzie szukać. Czy może sam wentylator jest na zwerciu ?
  • #26
    pepe150
    Level 36  
    Przewód nie ma dobrego styku.
    Nie ma obciążenia pokazuje 12V, pod obciążeniem z 12V robi się 4V i nic nie zadziała.

    To tak jakbyś próbował uruchomić samochód z niedokręconą klemą.
  • #27
    wolniks
    Level 11  
    Czyli gdzie szukać przyczyny. Poradził sobie ktoś z tym problemem?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam że kostki Porozbierałem i styk na kostkach jest napewno.Nie wiem tylko gdzie szukać tych przewodów pod maską albo w skrzynce bezpieczników w kabinie.
  • #28
    pepe150
    Level 36  
    Z tego co kojarzę jest gdzieś styk przy pedale gazu. I on właśnie jest odpowiedzialny za wentylator.
  • #29
    andrzej20001
    Level 43  
    wolniks wrote:
    Prąd do samego wentylatora dochodzi ale w momencie włączenia nadmuchu spada do zera.

    Sprawdzasz kontrolką??
  • #30
    wolniks
    Level 11  
    Sprawdzałem miernikiem

    Dodano po 3 [godziny] 44 [minuty]:

    Nowe fakty. Nie dało mi to spokoju i sprawdziłem jeszcze raz ale żarówką. A wiec do opornicy wczodzą 4 przewody. 1- masa , 2- sterowanie z panela , 3 masa wychodząca już na wentylator ,4 - plus opornicy.
    U mnie jest tak że prąd do opornicy dochodzi pinami 1 i 4 ale masa z pina 3 która steruje siłą nawiewu już nie wychodzi. Zauważyłem że jak wypnę i wepnę wtyczkę zasilania panelu sterującego to nieraz cały uklad zadziała. A wiec stawiam na opornice choć jest to druga kupiona z allegro. Wie ktoś może co idzie tym cienkim przewodem (pin 2 na kostce)z panelu sterującego ?