Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy jest przełącznik do LPG II generacji z pomiarem temperatury?

konoppo 17 Maj 2013 13:14 2724 7
  • #1 17 Maj 2013 13:14
    konoppo
    Poziom 9  

    Witam

    W Felicii 1.3MPI jest instalacja gazowa II generacji, ale chyba najprostsza możliwa - bez emulatora wtrysków itp. bajerów. Jakiś komputer Stefanelli (chyba Telgas 5000), odłączanie zasilania pompy paliwa i wtryskiwaczy, przełącznik gaz-benzyna praktycznie identyczny jak Autronic AS-103. Przełącznik ma po prostu wyjście zasilające do zaworów LPG i wyjście odcinające zasilanie układu paliwowego. Nie dość, że przełączenie na gaz jest bardzo "brutalne" (brak czasu "nakładania" się paliwa, przełączenie przy przyspieszaniu), to jeszcze (zimą) często zapominam o przełączeniu na LPG - przełączam się tylko na benzynę, aby za szybko nie włączyć LPG. Co bym chciał zmienić:
    1) po pierwsze to przełączenie na obrotach opadających, albo przełącznik który daje możliwość ustawienia nakładania się paliw (o ile to w ogóle możliwe!)
    2) przełączanie automatyczne(!!) w zależności od temperatury parownika

    Czy są takie przełączniki, które będą pasować do tej instalacji i spełnią moje oba wymagania (z wymaganiem 1 nie ma problemu)? Jeśli się nie da, to czy ktoś się orientuje, czy da się "przełączyć" AS-103 na AS-101 jakąś zworą itp. czy jest to kwestia innego softu? A może polecacie wywalić to g***o od Stefanelli i dać nowego kompa do LPG, który sam będzie już patrzył na obroty, temperaturę itp? Pewnie najlepsza jest opcja ostatnia, ale autko też wiekowe, a instalacja działa - nie widzę sensu ładować w taką wymianę zbyt dużo kasy.

    Z góry dzięki za podpowiedź.

    0 7
  • Relpol
  • #2 17 Maj 2013 13:43
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #3 17 Maj 2013 13:54
    konoppo
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Autonic AL-700 i Bingo S o ile sie nie mylę.


    OK, czyli trzeba wymienić cały sterownik, a nie tylko sam przełącznik (ten pseudo AS-103), tak? Taniej się zrobić nie da?

    Pozdrawiam
    Konoppo

    0
  • Relpol
  • #4 17 Maj 2013 14:03
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #5 15 Lis 2013 09:51
    konoppo
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Sterownik + przycisk.
    Podłącz pompę paliwa bo ma chodzić nawet przy pracy na LPG.


    W sumie to na razie dałem sobie spokój z jakimiś modyfikacjami, zgodnie z zasadą "działa - nie ruszać". Ale tak mnie zastanawia, skąd bierze się zalecenie, aby pompa paliwa działała ciągle? U mnie gazownik (12 lat temu :)) dał po prostu 1 przekaźnik który zasila albo zawory LPG i chyba też sterownik LPG, albo przekaźnik pompy paliwa, który tak naprawdę zasila:
    - pompę paliwa
    - wtryskiwacze
    - zawór odpowietrzania zbiornika paliwa
    - i nie wiadomo co jeszcze ;)

    Powyższe rzeczy odczytałem ze schematu z Cedrycha (Felicia - Sam naprawiam), nie daję głowy za to, czy jest to kompletne.

    Zasilanie od w.w. elementów jest po prostu odcinane przekaźnikeim. Zastanawia mnie, na ile jest to złe, niebezpieczne, szkodliwe itp.

    Pozdrawiam
    Konoppo

    0
  • #6 15 Lis 2013 10:08
    377475
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 15 Lis 2013 10:17
    konoppo
    Poziom 9  

    arturcieslak1 napisał:
    Co się dzieje z np. nie używanym zamkiem? Kiedy próbujesz przekręcić klucz, masz z tym problem bo zamek odmawia posłuszeństwa. To samo z pompą paliwa, ale tutaj chodzi o to że może np. zardzewieć wtryskiwacz. Jeżeli już pompa chodzi to trzeba pamiętać o tym żeby w baku była przynajmniej odrobina paliwa, żeby nie zatrzeć pompy (nawet lepiej żeby tego paliwa było więcej, pompa może się spalić bo paliwo ją chłodzi).


    O paliwo dbam, pomimo, że pompa nie chodzi w pracy na LPG - w praktyce tankuję ok 5l benzyny gdy zapali mi się rezerwa. Tak więc w baku mam od 5l do 10l NoPb zawsze. A z nieużywaniem - ok, nie chodzi cały czas, ale nie startuję silnika na LPG. Zawsze daję mu pochodzić kilkadziesiąt sekund latem do 2-3 minut zimą, aby się parownik zagrzał (niestety, muszę o tym pamiętać, zdarza mi się zapomnieć i potem jadę całą trasę na benzynie ;)). To za mało? ;).

    0
  • #8 15 Lis 2013 11:24
    tzok
    Moderator Samochody

    Do uruchomienia silnika i tak używa benzyny, więc pompa się na chwilę włącza, nie widzę przeciwwskazań przed odcinaniem pompy paliwa w tym silniku.

    Nakładanie paliw to raczej w instalacjach wtrysku LPG.

    0