Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

toytota corolla, podłączenie wyrwanego radia

kacperw29 17 May 2013 16:08 4383 30
  • #1
    kacperw29
    Level 9  
    Witam, mam problem z zainstalowaniem ponownie radia w toyota corolla 97. Problem wygląda następująco: Kiedyś było w niej radio lecz moja mama zapomniała zdjąć panelu i radio zostało skradzione. Co za tym idzie pourywane kable. Teraz kupiłem nowe radio kruger and matz i chciałbym je zamontować. Przeprowadziłem już pewną selekcję. Wiem które kable są parami do poszczególnych głośników (było to trudniejsze bo kable nie mają standardowych kolorów! (takich jak zawsze jest napisane do kostki iso). Znalazłem też 3 kable +12 oraz jeden kable masy.
    Podsumowując:
    1. Mam poucinane kable ale wiem od czego są.
    2. Mam radio i kostkę iso która była w zestawie
    3. Nie wiem co dalej mam zrobić z tym fantem.

    Proszę was o pomoc, bo naprawdę zależy mi żeby to działało i żeby nic nie zepsuć.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    sebaoo2
    Level 17  
    Skoro wiesz od czego są kable to lutownica w dłoń i działaj

    popatrz dalej może jest kostka to wtedy wypinasz ucięte kable i montujesz nowe z kostką ISO
  • #3
    kacperw29
    Level 9  
    Problem właśnie w tym, że nie ma żadnej kostki tylko same kable. Jeżeli dobrze rozumiem to do tej kostki iso którą dostałem z radiem muszę tylko dolutować kable i bedzie ok? kable były ucięte za kostką, wiec jedyne co mam to wystające kable.

    Proszę o potwierdzenie:
    do tych wystających kabli dolutowuje nowe które wsadzam poprawie w kostkę iso podłączam do radia i powinno działać?

    Pytanie jeszcze jedno:
    mam dwa kable które mają napięcie cały czas 12V i jeden kabel który ma napięcie 12V gdy stacyjka nie jest przekręcona(włączona), natomiast gdy przekręce stacyjkę to napięcie na tym kablu jest bardzo małe. Tak powinno być?
  • #4
    sebaoo2
    Level 17  
    skoro masz wystające kable z auta i wiesz do czego są to lutujesz każdy do kabla od kostki ISO do radia
    Plus z auta do plusa z radia
    Minus z auta do minus z radia
    Głośniki plus z auta lewy do kabla plus lewy z kostki i tak dalej...wszystkie kable
  • #5
    kacperw29
    Level 9  
    A powiedz mi jeszcze jedną rzecz, a mianowicie chodzi mi o te 3 kable, plis
  • #6
    sebaoo2
    Level 17  
    kacperw29 wrote:
    a mianowicie chodzi mi o te 3 kable, plis


    Na tych kablach jest +12?
  • #7
    kacperw29
    Level 9  
    2 kable zawsze maja 12v niezależnie od stacyjki, ale ten jeden ma 12 jak kluczyk nie jest przekręcony, jednaj jak przekręce stacyjkę to napięcie jest znikome
  • #8
    sebaoo2
    Level 17  
    To podłącz napięcie do tego co jest zawsze 12V
  • #9
    kacperw29
    Level 9  
    Ale tylko do jednego z nich?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bo znalazłem taką strone: http://www.audiobas.pl/opis_kostki_iso.html i tam jest opis

    Dodano po 1 [minuty]:

    mogę podłączyć tak jak na schemacie? czy jakoś inaczej?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bo chyba ta kostka zasilająca ma 4 kable :(
  • #10
    sebaoo2
    Level 17  
    Z auta do jednego zasilającego, a od kostki (od radia) połącz czerwony z żółtym żeby pamięć trzymało
  • #11
    kacperw29
    Level 9  
    Sory, ale treraz to juz nic nie kapuje :( Napiszesz mi proszę, krok po kroku co powinienem zrobić i jakie części mieć? Prosze, to bardzo ważne..

    Dodano po 7 [minuty]:

    Już chyba kapuje:
    Kupuje kostkę iso która z jednej strony ma kable a z drugiej kostkę, lutuje do swoich kabli, czyki głośniki normalnie a potem jeden zasilający +12 i masa wystarczą, potem do tej kostki doczepiam tę kostkę którą kupiłem wraz z radiem i działa?
  • #13
    kacperw29
    Level 9  
    ;) dzięki wielkie. Tylko wytłumacz mi jak z tym prądem mam zrobić. Czy bede musiał coś zmieniać w tej kostce od radia, czy tylko w tej z samochodu. czy mogę podłączyć tak jak na tym schemacie: http://www.audiobas.pl/opis_kostki_iso.html wytłumacz mi to plis

    Dodano po 11 [minuty]:

    w tej co dostałem z radiem muszę wetknąć do jednej dziury czerwony z zółtym a po przeciwnej stronie od tej dziury wetknąć jeden z zasilających co cały czas jest prąd?

    Dodano po 6 [minuty]:

    A może być tak że jeden z tych co cały czas ma 12v podłącze co czerwonego, a do żółtego podłącze drugi co ma 12v i cały czas jest takie napięcie, a luzem pozostawie ten kabel co zmienia się napięcie po przekręceniu. bedzie dobrze?
  • #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na studio24 (strona polecana przez forum) znajdziesz opis kostki ISO i kostki od toyoty. Teraz tylko połączyć ze sobą poszczególne przewody i załatwione.
    Radio było oryginalne? Bo chyba nie, skoro był ściągany panel. Więc możliwe, że gdzieś głębiej jest kostka toyoty z podłączoną przejściówką.
    A jeśli nie ogarniasz, to przyjedź, zrobię.
  • #15
    kacperw29
    Level 9  
    Sprawdzałem i nie ma żadnej kostki, prawdopodobnie jak radio było kradzione kable zostały wycięte za kostką i w ten sposób się jej pozbyłem. Sprawdź proszę, czy dobrze rozumuję.
    1. Kupuję kostkę iso która ma z jednej str kostkę a z drugiej kable
    2. Lutuje odpowiednio wszystkie kable z kostki do dobrych kabli od auta.
    -mam 3 kable prądowe +12V (przy wyłączonej stacyjce) i jedną masę. Z tym że po przekręceniu kluczyka jest znikome napięcie na jednym kablu +12. Jak włączę światła to takie samo znikome napięcie pojawia się na drugim kablu i zostaje tylko jeden kabel na którym jest cały czas +12.
    i nie wiem co dalej..
  • #16
    sebaoo2
    Level 17  
    Podłącz radio gdzie masz cały czas +12,czyli jeden kabel napięcie i drugi masa.
    Od kostki iso co kupisz bądź masz w zestawie z radiem wychodzą kable czerwony i żółty.
    Te kable połącz razem w ten sposób jak na zdjęciu i będzie Ci radio trzymać pamięć,czyli ustawienia equalizer czy zapisane stacje radiowe
    https://obrazki.elektroda.pl/7303602300_1368815184.jpg

    Jak coś jeszcze potrzebujesz to pisz
  • #17
    kacperw29
    Level 9  
    A będzie podświetlenie?
  • #19
    kacperw29
    Level 9  
    Bardzo dziękuję za zdjęcie tylko mi jeszcze powiedz jak mam podłączyć te kable wystające z samochodu do tej kostki co na zdjęciu. Dzięki, że masz do mnie cierpliwość :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kruger and matz KM0101

    Dodano po 8 [minuty]:

    Czy dobrze myślę, że muszę kupić jeszcze jedną kostkę iso i odciać z jednej strony żeby były gołe kable i przylutować do nich te z samochodu. Jak już bedzie wystawała kostka z samochodu to wepnę ją do kostki ze zdjęcia, a potem to do radia i gtowe?
  • #21
    kacperw29
    Level 9  
    Dobra, dziękuję, teraz na pewno sobie poradzę! jak coś by mi nie grało przy montowaniu to się odezwę :)
  • #22
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kacperw29 wrote:
    Z tym że po przekręceniu kluczyka jest znikome napięcie na jednym kablu +12.

    kacperw29 wrote:
    Jak włączę światła to takie samo znikome napięcie pojawia się na drugim kablu i zostaje tylko jeden kabel na którym jest cały czas +12.

    I to pojawia się brak umiejętności posługiwania się miernikiem, interpretowania odczytów i wiedzy o tym, że miernik kłamie i nie zawsze nadaje się do określonych zadań.

    sebaoo2 wrote:
    Te kable połącz razem w ten sposób jak na zdjęciu i będzie Ci radio trzymać pamięć,czyli ustawienia equalizer czy zapisane stacje radiowe
    https://obrazki.elektroda.pl/7303602300_1368815184.jpg

    Dlaczego każesz mu podłączać radio z ominięciem stacyjki? Często rodzi to problemy. Na forum można poczytać, jakie.
    kacperw29 wrote:
    A będzie podświetlenie?

    Radio ma funkcję podświetlania kiedy jest wyłączone, a ty załączysz światła pojazdu? Jeśli nie, to zapomnij o tym.
    Człowieku! Potrzebujesz DWIE kostki ISO. Dwa wtyki - głośnikową i zasilania. Głośniki podłączasz nie zapominając o ich poprawnym fazowaniu. A do zasilającej podłączasz masę, stałe zasilanie, zasilanie po stacyjce. I już wystarczy do poprawnej pracy radia. Ewentualnie, jeśli masz aktywny system antenowy podłączasz REMOTE, a jeśli radio ma podświetlenie, to także ten sygnał.
  • #23
    kacperw29
    Level 9  
    Podłączyłbym ten ze stacyjki ale on jakoś dziwnie działa.. jak Stacyjka jest na off to jest normalnie napięcie 12v, ale jak już przekręcę stacyjkę to napięcie znika i jest 0,1v. Jak ktoś wie o co chodzi to proszę o pomoc. Myślałem żeby zrobić tak jak mówił poprzednik i podłączyć normalnie tylko jeden kabel napięcia a potem od radia połączyć żółty z czerwonym razem żeby było równolegle i jak wiadomo wtedy na jednym i na drugim jest 12v tylko natężenie bedzie się dzielić.

    Dodano po 2 [minuty]:

    To powiedz dlaczego miernik ma kłamać w tej sytuacji :D bo to trochę śmieszne jest..

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czyli Błażeju mówisz, że miernik kłamie jak włączę stacyjkę albo przekręcę światła? Dobra, zrobię tak:
    Podłączę tak jak jest na zwykłych opisach kostki, mianowicie tak:
    Kostka prądowa:
    Podłączę ten co cały czas jest 12v
    Podłączę ten co jest 12v a jak przekręce stacyjkę to prawie nie ma i miernik kłamie
    Podłącze ten co jest 12v a jak włączę światła to też jest małe napięcie i miernik kłamie
    Podłączę masę.
    Jeżeli chodzi o kostkę od głośników to wiem jak, tylko zastanawiam się jak zlokalizować plus i minus, żeby nie grały w przeciwnych fazach..
  • #24
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A ty w ogóle masz masę w tej kostce? Ja właśnie nabrałem pewnych podejrzeń, ale nie jestem tego w stanie potwierdzić na odległość.
  • #25
    kacperw29
    Level 9  
    Stary, gdybyś dokładnie czytał forum to byś wiedział że kostki jeszcze nie przylutowałem i mam na razie same kable od auta, Ale tak, mam masę w jednym z kabli.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co uważasz?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Głośnikowe kable są oddzielone. Zostają 4 kable:
    Jeden co ma +12 cały czas, niezależnie od świateł i stacyjki
    Jeden co ma +12 ale się zmienia na bardzo mały jak przekręce stacyjke
    Jeden co ma +12 ale zmienia się na bardzo mały jak włączę światła
    I jeden co podejrzewam jest masą bo zamykam na nim obwód za każdym razem.
  • #26
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Właśnie czytam i dochodzę do wniosku, że błądzisz, jak pijane dziecko we mgle.
    Opis kostki toyoty do znalezienia w kilka chwil. ISO podane wielokrotnie na tacy. O fazowaniu głośników sam kiedyś pisałem.
    Jesteś pewien tej masy?

    Dodano po 57 [sekundy]:

    kacperw29 wrote:
    Jeden co ma +12 cały czas, niezależnie od świateł i stacyjki
    Jeden co ma +12 ale się zmienia na bardzo mały jak przekręce stacyjke
    Jeden co ma +12 ale zmienia się na bardzo mały jak włączę światła
    I jeden co podejrzewam jest masą bo zamykam na nim obwód za każdym razem.


    Szczególnie ostatnie stwierdzenie...
  • #27
    kacperw29
    Level 9  
    Stary, jak radio kiedyś było to ten kabel który uważam za masę, musi być masą. nie ma innej możliwości. o fazowaniu pisałes ale nie w jaki sposób to robić. Powiedz mi jak mam podłączyć te kable od stacyjki i świateł które wg. Ciebie sprytnie oszukują miernik.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Jakoś nie mogę znaleźć opisu kostki fabrycznej do toyoty corolli.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Masa musi mi zamknąć obwód, wiec jak możesz Twierdzić ze nie znalazłem masy.. No i dalej nie wiem jak miernik został oszukany przez stacyjkę albo światła.
  • #28
    Wojtek.zse
    Level 31  
    kacperw29 wrote:
    Stary, jak radio kiedyś było to ten kabel który uważam za masę, musi być masą. nie ma innej możliwości.

    Możliwości jest wiele, a Ty niestety masz całkowity brak podstaw a to jest wymagane aby próbować pomagać. Podjedź do pierwszego lepszego warsztatu gdzie zamjmują się elektroniką samochodową to Ci to podłączą bez obaw, że auto stanie kiedyś w płomieniach.
    kacperw29 wrote:

    Dodano po 11 [minuty]:

    Jakoś nie mogę znaleźć opisu kostki fabrycznej do toyoty corolli.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Masa musi mi zamknąć obwód, wiec jak możesz Twierdzić ze nie znalazłem masy.. No i dalej nie wiem jak miernik został oszukany przez stacyjkę albo światła.


    jw.
  • #29
    kacperw29
    Level 9  
    Wojtku, piszę na tym forum żeby się czegoś dowiedzieć, zrobić to sam, zdobyć jakieś umiejętności, a Ty zachowujesz się jak byś zjadł wszystkie rozumy. Pisząc, że możliwości jest wiele trochę się ośmieszasz udając znawce wszystkiego a waląc samymi ogólnikami. Powtarzam: Pozostałość po skradzionym radiu to są te kable które wymieniłem, zakładali je elektronicy z toyoty którzy pewnie mają wieksze doświadczenie od Ciebie. Zastanów się przy okazji czy zmierzyłbym napięcie gdybym nie zamknął obwodu masą. Jeżeli mówisz ze możliwości jest wiele to wymień kilka, tak dla ścisłości..
  • #30
    Wojtek.zse
    Level 31  
    Przestań się tu unosić dobrze? pisząc, że podczas pomiaru "zamknąłeś obwód" i dlatego uważasz, że to na pewno musi być masa sam się ośmieszasz bo nie masz zielonego pojęcia o wykonywaniu pomiaru. I dlatego jeszcze raz powtarzam, że elektroda to nie miejsce do uczenia podstawowych podstaw a tym bardziej nie mam obowiązku do uczenia Ciebie tych podstaw.

    I ponownie piszę, jedź do specjalisty bo jak podłączysz to nieprawidłowo i auto stanie w płomieniach to potem będziesz tylko płacz i zgrzytanie zębów. A temat raportowałem i mam nadzieję, że moderator go zamknie.

    A skoro już tak bardzo chcesz to podłączyć to podłącz. Skoro masz wiązkę przewodów po skradzionym radiu i rozszyfrowałeś miernikiem zasilania oraz głowśniki to nie wiem czego jeszcze nie wiesz, że ciągle o coś pytasz.