Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo III 1.9D AEF - przełącznik podwyższenia biegu jałowego-pompa Lucas

17 Maj 2013 17:57 14247 15
  • Poziom 8  
    Witam,

    Ciągle jak podpinam Polo pod Vag wyskakuje mi jeden błąd- 1168 przełącznik elektromagnetyczny podwyższenia biegu jałowego. Po wykasowaniu wystarczy odpalić samochód i znów to samo. Pokazuje się po połączeniu z Pompą Diesla.
    Mam pompę Lucasa. Gdzie znajduje się ten przełącznik elektromagnetyczny i czy można go wymienić bez regulacji ? Jak sprawdzić czy jest sprawny ?
    Zastanawiam się czy czasem on nie odpowiada za drgania silnika ( na zimnym strasznie trzęsie kabiną). Inna : podczas jazdy jak zwalniam, wrzucam na luz a obroty same rosną i spadają dopiero jak wrzucę bieg albo lekko przygazuje.
    Mógłby mi ktoś wskazać czy te objawy mogą być powodem tego przełącznika ?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    W AEF z pompą Lucas za podwyższanie biegu jałowego odpowiada siłownik podciśnieniowy sterowany elektrozaworem, o nim stanowi błąd. W Felicji znajduje się w okolicy serwa razem z elektrozaworem EGR, w Volfie nie wiem, ale znajdziesz po wężykach w 5 sekund.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    czyli masz wszystko czarne na białym,zamien te elektrozawory na chwile miejscami.
    z innej beczki te polowki z ta pompa to odwieczny problem w wiekszosci modeli z tym biegiem jalowym.
    Swego czasu wymienilem to smieszne pudelko z ktorym masz polaczenie(jest nieopodal gniazda obd)i pomoglo,poprostu niesterowalo tym zaworem odpowiednio.
  • Poziom 8  
    Chodzi Ci o te dwa górne zawóry: zawór ssania i zawór egr ? To mam zamienić.

    Wymieniałeś przekaźnik koło gniazda OBD ?

    Tak wogóle to z tym błędem można jeździć czy powoduje to jakiś zużycie, poważniejsze usterki itd. ?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Jak już połączysz się vagiem z pompą to odczytaj parametry chyba w pierwszym bloku(temp.silnika,obroty,i wartość napięcia tego mikroswitcha sterującego egr-em i gruszką od tzw.ssania).Jaką masz tam wartość?Jeżeli jest mniejsza niż 0,50v na jałowym to ssania nie będzie.Wtedy musisz poluzować dwie śrubki mocujące go(są z plombą)i delikatnie go ruszyć aby wskazanie pokazało min.0,50v.Takie mam z tym doświadczenia.Zaznaczam,że to tylko moje obserwacje a nie wiedza fachowa(trudno takową znaleźć na temat tej pompy i jej poprawnego zestrojenia).Pzdr.
  • Poziom 8  
    Rzeczywiście na kanale 001 pokazało mi 4 wskazania, obroty, temperaturę płynu, napięcie i nie wiadomo co ostatnie, bo wskazało 0 i nie jestem w stanie nie domyślić. Sprawdzałem na vagu 5053. Napięcie na jałowym to 0,3V czyli za niskie. Co to może oznaczać ?
  • Poziom 13  
    Przy 0,3v ssania nie będzie -poluzuj ten czarny mikroswitch na dźwigni połączonej z linką gazu i ruszając nim ustaw 0,5v i będzie OK.Obroty ustaw sobie na 940-960 i też będzie OK(przy niższych będą odczuwalne wibracje w środku).Powodzenia!Gdyby udało Ci się zasięgnąć wiedzy fachowej na temat tej pompy to daj znać...
  • Poziom 8  
    Po zapaleniu silnika mam obroty 960, a do dłuższej jeździe wskazuje ponad 1000 i takie też wartości wskazuje VAG. Czytałem w książce " sam naprawiam", że regulacje w AEF polega nie na ruszaniu śruby, przy lince ( ja tak robiłem), ale na tej drugiej śrubie co jest wyżej ( mniejszej). Generalnie obroty mi odpowiadają (jak dam wyższe to głośniej wyje), ale mam dwa problemy: pierwszy,że strasznie trzęsie silnikiem i kabiną na biegu jałowym, a drugi to podciśnienie nie idzie na gruszkę czyli powinno być ssanie cały czas włączone, ale wtedy paliłby jak smok a pali mało 6,5l w mieście.
  • Poziom 13  
    Nie.Podciśnienie na gruszkę jest wysterowywane tylko po uruchomieniu zimnego silnika i utrzymuje się krótki czas aż wzrośnie temp.(u mnie jakieś 3min.)Jest ono sterowane za pośrednictwem położenia tego switcha na osi dźwigni(wartość 0,5v minimum).Steruje on też pracą EGR.Trzęsie tylko na zimnym?Czy na ciepłym na jałowych też?Jeśli to pierwsze to właśnie brak ssania ,ewentualnie nie grzeje któraś świeca,lub źle wyregulowane obroty biegu jałowego.No chyba,że poduchy silnika masz wytłuczone...
  • Poziom 8  
    Czekałem specjalnie do rana aż silnik będzie zimny. Zapaliłem Polo i od razu ściągnąłem wężyk podciśnienia, który jest wpięty w siłownik i okazało się, że tam wogóle nie ma podciśnienia. To co steruje tym ssaniem jak ten siłownik wogóle nie pracuje?

    Trzęsie nie tylko na zimnym, ale też na ciepłym. Z tym, że na zimnym bardziej, na światłach jak stanę ( na jałowym) to też, dopiero jak się trochę bardziej nagrzeje to mniej trzęsie.

    Świece wymieniałem niedawno na nowe Boscha. Źle wyregulowane obroty biegu jałowego to może być to, bo pokazuje mi ten błąd -1168 podwyższone obroty biegu jałowego.
  • Poziom 13  
    Po raz kolejny piszę ci że podciśnieniem gruszki steruje ten czarny potencjometr,mikroswitch lucasa zamontowany na dżwigni z linką gazu na pompie.Rusz go tak aby napięcie na nim było 0,5v a podciśnienie się pojawi.Co do trzęsienia to podnieś trochę obroty tak by na vagu wyświetlało 940-960 rpm(wskazówka obrotomierza będzie wskazywała 1000rpm.)
    VW Polo III 1.9D AEF - przełącznik podwyższenia biegu jałowego-pompa Lucas

    Mikroswitch jest zaznaczony,śruba regulacji obrotów nr1.
  • Poziom 20  
    Pytanie jakie powinny być prawidłowe obroty na zimnym i po nagrzaniu w tym Polo silnik AEF 1,9D
  • Poziom 13  
    Obroty 940-960rpm.Po odpaleniu zimnego nieznacznie podbija zawór zwiększenia dawki rozruchowej tzw.ssanie(jeśli działa)do jakiś 1050-1100rpm.
  • Poziom 20  
    Dzięki za info,według tego rysunku powyżej można regulować obroty,w sumie tak muszę podjechać do ustawienia kąta wyprzedzenia w tej pompie Lukas do kogoś może przy okazji obroty podreguluje,,bo na oko metodą prób błędów za trzecim razem ustawiłem ze już pali na zimno i na ciepło dobrze
  • Poziom 2  
    Witam, czy jest możliwość zbadania wartości napięcia na microswitchu przy pompie bez VAGa??? Jeśli tak to gdzie trzeba je mierzyć. Z góry dziękuję za odpowiedź.