Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c-330 M - Ustawianie luzów zaworów, wyciek oleju spod koła pasowego.

13adam13 17 May 2013 21:14 77781 32
  • #1
    13adam13
    Level 29  
    Witam,
    W związku z brakiem roboty mam zamiar w najbliższym czasie zająć się zaworami w ciapku.
    Myślę ,że przez te parę lat się rozregulowały ponieważ kiedy, przykręcałem szpilki do kolektora coś mi się nie widziały. W tym roku zaczęło coś bardziej pukać, no na razie nie tak bardzo ,ale lepiej to zrobię.
    Po ciężkiej robocie obudowa robi się gorąca praktycznie jak naprawdę dużo robię to uchodzi dym .
    Co mi będzie potrzebne do tego, bo jeszcze z tym się nie bawiłem, jakiś szczelinomierz czy coś jeszcze, no i po proszę o jakąś krótką instrukcję. To pierwsza sprawa natomiast druga to, podczas orki itp. rozgrzany silnik cieknie olej spod koła pasowego z przodu ciągnika.Czy tam idzie jakiś simering, czy dać nową uszczelkę pod pokrywę rozrządu. Zamierzam też wymienić olej na SUPEROL CC 40.
    Wyczyścić miskę olejową i dać nową uszczelkę.
    Co byście jeszcze przy okazji zrobili, oczywiście nie wspominając o filtrach oraz czyszczeniu wkładów filtra powietrza.

    Pozdrawiam. :D
  • Helpful post
    #2
    jpna100
    Level 25  
    Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u bo to badziew. Kup coś lepszego. Żeby wymienić simmering musisz ściągnąc pokrywę rozrządu, musisz dac nową uszczelkę, jakiś uszczelniacz- a żeby to wymienić musisz odjechać przodem ciągnika. Jak chcesz wymień także filtry paliwa. :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    A nie zapomnij o nowej uszczelce korkowej pod pokrywę zaworów. Przy okazji nowe podkładki miedziane pod nakrętki szpilek pokrywy zaworów. :D
  • #3
    13adam13
    Level 29  
    Quote:
    a żeby to wymienic musisz odjechac przodem ciągnika.

    Tzn. że muszę rozpoławiać ciągnik, kurde nie chce mi się samemu, Nie wystarczy zdjąć maskę, chłodnice ,koło pasowe ściągaczem, odkręcić pokrywę i dać nowy uszczelniacz.
    Quote:
    jakiś uszczelniacz

    Mówisz o sylikonie. :?:
    Quote:
    Jak chcesz wymień także filtry paliwa.

    2 tygodnie temu czyściłem bak wszystko to i filtry dałem nowe. :D
    Coś mi się wydaję ,że będę to robił na oko z wyczuciem tak jak zapłon. jak będzie ok z siłą i z dymieniem to myślę ,że nie będę więcej grzebał. :D
    Quote:
    Do silnika nie lej superol-u bo to badziew.

    Co do oleju leję bo dziadek lał, ojciec lał, przez wieki (20lat), a co innego polecisz, co roku ja zmieniam i filtr itd. :D do c-330 natomiast Emkę mam jakieś 10 lat od nowości.
    Quote:
    A nie zapomnij o nowej uszczelce korkowej pod pokrywę zaworów.

    chyba gumowej korkowa jest pod pokrywą boczną tj. to jajko pod kolektorem.
  • #4
    jpna100
    Level 25  
    Przodem chodziło mi o całą przednią belkę. Sylikonu nie polecam. Kup sobie Dirco- zobaczysz jaka jest różnica. W tym problem- Polacy to ciężki naród idący z techniką do przodu, mający stare przekonania. Olej polecam Tursus troszkę lepszy niż Superol. Pod pokrywę zaworów idzie uszczelka korkowa, natomiast pod dekiel rozrządu idzie uszczelka z klingierytu. Gumowa zaś pod dekiel co masz za filtrem oleju - od lasek popychaczy ale jego nie odkręcasz.
  • #5
    13adam13
    Level 29  
    Quote:
    Pod pokrywę zaworów idzie uszczelka korkowa.

    Nie wiem jak u ciebie u mnie jest gumowa na 100%.
    To jednak trochę roboty jest z tym, a w przedniej ośce może bym też łożyska wymienił jak już troszkę czasu jest, dużo roboty.
  • #6
    jpna100
    Level 25  
    W przedniej osi nie masz łożyska są tam 2 mosiężne tulejki które się wybijają wraz ze sworzniem- jeśli Ci o to chodzi. Coś za coś albo ciągłe dolewanie oleju, upaprany silnik, albo na odwrót. :D
  • #7
    13adam13
    Level 29  
    Quote:
    Coś za coś albo ciągłe dolewanie oleju, upaprany silnik, albo na odwrót

    O czym mowa nie rozumiem ,zobaczę czy są luzy na tych tulejach na osi jak są to wbiję nowe. :D

    Quote:
    mosiężne tulejki które się wybijają wraz ze sworzniem-

    To i tak czy siak będę te tuleje ruszał to dam nowe. :D
  • #8
    jpna100
    Level 25  
    A o jakie łożyska Ci chodziło w przedniej ośce?? :?: :D
  • #10
    jpna100
    Level 25  
    Czyli "zawias" przedniej belki- tam są tulejki :D
  • Helpful post
    #12
    jpna100
    Level 25  
    5 lat- do roboty przednie "zawieszenie" Roboty dużo nie ma. Pamiętaj że sworzeń jest zabezpieczony bolcem który znajduje się pod chłodnicą :D
  • #13
    13adam13
    Level 29  
    Dobra teraz jest OK, ale wyszedł znowu ten sam problem od wielu lat.
    Olej cieknie po orce z prawej pochwy ( strona z blokadą), Rok temu to wymieniałem i znów napierdziela mi olej z dziurki spod bębna hamulców których teraz nie ma zalane olejem zapewne.
    Czy te simeringi co się teraz kupuje to jakiś badziew czy coś robię źle.
    Co teraz robić znów to samo i za rok tak w kółko. Może skrócić z deka sprężynkę na simeringu. Jeszcze jedno na tym wałku jest taka tuleja chyba od blokady której nie wymieniałem czy to ona może być emerging przyczyną.
    Aha 2 tygodnie temu robiłem podnośnik fray na wałku się wyrobiły i wałek nie trzymał ,zauważyłem śruby na mechanizmie różnicowym ,że są w opłakanym stanie tzn. 4 całkiem urwane natomiast 2 odkręcone dwie tylko trzymały również jak by to powiedzieć ta śruba do rozpierania łożyska tego dużego do pochwy również była rozkręcona wymieniłem to wszystko na nowe, ale co było to przyczyną. :?: Prawie 2 dni zmarnowane bo trzeba było rozbierać tył do cna. Może wtedy mi się simering uszkodzić przy zakładaniu zwolnicy, ale niestety nie pamiętam czy go razem z tym zmieniałem. :D
  • #14
    jpna100
    Level 25  
    Teraz pytanie cieknie ci po półosi czy ze zwolnicy ten olej? Do pochwy możesz założyc 2 simmeringi- ja tak mam. Posprawdzaj czy nie masz wytartych śladów po uszczelniaczach. Jak są pozostaje jedynie napawanie i przetoczenie. Sprzęgła kłowego nie musisz wymieniac jak nie jest podrobione- (tulejka) :D
  • #15
    13adam13
    Level 29  
    Na półosi (olej ze skrzyni biegów), cieknie chyba raczej ze zwolnicy nie tj. z tego dużego simernngu za łożyskiem to nie.
    Quote:
    Sprzęgła kłowego nie musisz wymieniac jak nie jest podrobione- (tulejka)

    To o czym mówię, to jest plastikowe czyli może lepiej wymienić, czy przez to też może uciekać olej.
    Quote:
    Do pochwy możesz założyc 2 simmeringi- ja tak mam.

    Jesteś pewny czy to dobre rozwiązanie, przecież oryginalnie jest 1, jakbym założył dwa to by pewnie trzymało ,ale czy to nie zaszkodzi.
    Może stary dziadek w sklepie dał mi jakiś inny z innego tworzywa był niebieski. :D
  • #16
    jpna100
    Level 25  
    Nie wiem o jaką tulejkę ci chodzi. 2 simmeringi nie zaszkodzą. :D
  • #17
    13adam13
    Level 29  
    Jak rozkręcę to ci prześlę fotkę bo nie wiem jak ci to wytłumaczyć, ale na razie nie chce mi się za to zabierać bo zmęczony strasznie po szkole jestem. :D Napisz jeszcze ile Hipolu wchodzi do skrzyni bo pomyślałem ,żeby w końcu ten brud wywalić bo strasznie go tam dużo spróbuje ropiarkę załatwić sobie, jaki koszt mi wyjdzie za ten olej :?:

    Aha jeszcze jedna sprawa co w skrzyni odpowiada za uszczelnieni, bo kapie olej jak by ci to powiedzieć z odrzutnika z dziury pode skrzynią, ale nie ze sprzęgła bo tu wiem dwa simeringi. Też by to pasowało poprawić co i jak to wymienić. Coś mi się zdaje ,że z tym troszkę zabawy będzie o ile pamiętam. :D
  • #18
    jpna100
    Level 25  
    Do skrzyni kupujesz bańkę 30 litrową oleju, nie wiem dokładnie ile ale coś koło 300zł. Zalewasz coś około 24l- to będziesz widział po wskaźniku. Olej cieknie ci z pod tego kwadratowego otworu pod skrzynią tak? Jedyna przyczyna- padnięte simmeringi na wałkach sprzęgłowych, ewentualnie wywalone uszczelki pod deklem ślimaka albo tą tuleją po której chodzi łożysko wyciskowe sprzęgła. :D
  • #19
    13adam13
    Level 29  
    OK. Chodzi mi o ten otwór pod skrzynią, ucieka olej hydrauliczny nie silnikowy
    Ale ty mi piszesz o tym otworze co jest pomiędzy skrzynią, a blokiem silnika gdzie jest tarcz sprzęgłowa to nie to. :D Po co w ogóle jest ten otwór czy w którymś miejscu ma nie być oleju :?:
  • #20
    jpna100
    Level 25  
    Chodzi ci o ten?? Ursus c-330 M - Ustawianie luzów zaworów, wyciek oleju spod koła pasowego. Tak jak napisałem wyżej co może byc przyczyną. :D
  • #22
    13adam13
    Level 29  
    Następne pytanie, przycina się się pedał gazu, jak się demontuję ten sworzeń na którym osadzona jest ta ''tulejka'' tzn to się obraca.
    Chodzi mi jak mogę ten sworzeń wyjąć z bloku kolumny kierowniczej, jak bym wyjął to bym papierem ściernym przeleciał i nasmarował.
    Wie ktoś o co mi chodzi, no inaczej nie potrafię wytłumaczyć. :D
  • #23
    jpna100
    Level 25  
    Normalnie. To jest zwykła śruba wkręcona w kolumnę a na jej końcu jest zawleczka. Łapiesz kombinerkami i kręcisz w lewo :D
  • #24
    13adam13
    Level 29  
    Quote:
    Łapiesz kombinerkami i kręcisz w lewo

    No weź ją wykręć kombinerkami, ale mniejsza z tym bo nie mogę zdjąć tego elementu coś się na tym sworzniu obraca, a razem z tym tego nie wykręcę bo przeszkadzają te końcówki od gazu nożnego i ręcznego no chyba ,że bym musiał odkręcić zbiornik na paliwo, a są jakieś inne sposoby. :D
    Ściągaczem może podejdzie mam taki mały, jutro spróbuję. :D
  • Helpful post
    #25
    jpna100
    Level 25  
    4 minuty roboty. Ursus c-330 M - Ustawianie luzów zaworów, wyciek oleju spod koła pasowego. Ursus c-330 M - Ustawianie luzów zaworów, wyciek oleju spod koła pasowego. Ursus c-330 M - Ustawianie luzów zaworów, wyciek oleju spod koła pasowego. Nie wiem nadal w czym masz problem. Klucz do rur posiadasz? Jak tak to jeszcze łatwiej odkręcic to . :D :D
  • #27
    jpna100
    Level 25  
    Tak kupisz to bez problemu. Nazywa się to cięgno krótkie gazu i gniazdo czopu kulistego chyba :D [/spoiler]
  • #28
    tomaszk23
    Level 16  
    Witam ma podobny problem w moim 330 m cieknie olej przy korbowodowym czopie koła pasowego w dolnej jego części czy tam jest jakoś uszczelka?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Witam ma podobny problem w moim 330 m cieknie olej przy korbowodowym czopie koła pasowego w dolnej jego części czy tam jest jakoś uszczelka?
  • #29
    13adam13
    Level 29  
    Jest simering, mogę nawet ci podać wymiary, jak chcesz bym musiał skiknąć do garażu . Ja musiałem też wymieniać koło pasowe bo mi strasznie głębokie rowek wyżneło. :D Tylko musisz odkręcać przednią oś i załatwić sobie jakiś ściągacz, powinno sprawnie pójść. :wink:
  • #30
    jpna100
    Level 25  
    Chodzi ci z pod koła pasowego, z przodu ciągnika? Tam jest simmering. Przy wymianie simmeringu pasowałoby wprasowac nową tulejkę na koło pasowe.