Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon II bxe 1.9 - Szaprapnia Pompowtryski?

ssebixx 17 Maj 2013 22:08 7005 2
  • #1 17 Maj 2013 22:08
    ssebixx
    Poziom 8  

    Witam posiadam seata leona II 1.9 silnik bXe
    Od pewnego czasu borykam sie z szarpaniami przy przyspieszaniu przy jedzie takiej bardziej dynamicznej. Podczas spokojnej jazdy jest dobrze. samochód podczas szarpań nie traci na mocy oraz obroty sa ok nie faluja. Zaden mechanik nie umie mi pomóc teraz mam pytanie czy na postoju parametry moich wtrysków sa w normie?

    21:03:36 Grupa 008: Injection Quantity Limitation I (Torque Limitation)
    819 /min Engine Speed (G28)
    0.0 Nm Torque Request (Driver)
    161.0 Nm Torque Limitation
    158.6 Nm Smoke Limitation

    21:03:36 Grupa 023: Injector Switch Time Deviation
    -7.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
    -16.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
    -13.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
    -4.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

    21:03:36 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
    0.00 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
    -0.28 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
    -0.24 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
    0.52 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4

    -1 2
  • #2 22 Lip 2013 22:15
    grzesiekm83
    Poziom 9  

    Info z jednej ze strona na temat diagnozy PD.

    [ ]..."Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
    Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.

    Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie).


    Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy.


    BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm.

    Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika...[ ]"

    4
  • #3 22 Lip 2013 22:37
    beru
    Poziom 14  

    Dawałeś auto do naprawy czy pytałeś mechanika o pomoc? Bo to różnica.

    1