Kod usterek: MID 185 - PSID20 - FMI0
Informacje ogólne o kodzie usterki:
MID185 G051 - Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza
PSID20 Znaczna nieszczelność w układzie pneumatycznym i filtrze osuszacza
FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania
Urządzenie(a) objęte kontrolą:
G051 Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza
Kod usterek: MID 185 - PSID30 - FMI1
Informacje ogólne o kodzie usterki:
MID185 G051 - Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza
PSID30 Ciśnienie układu
FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania
Urządzenie(a) objęte kontrolą:
G051 Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza
Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki:
Wynik pomiaru wykonanego przez urządzenie G051 jest mniejszy niż zakres normalnego działania.
Nieszczelności w układzie pneumatycznym.
Urządzenie (urządzenia) G051 jest uszkodzone (są uszkodzone).
Zauważalne objawy lub "spostrzeżenia klienta" spowodowane usterką:
D037 Kontrolka ostrzegawcza – minimalna ciśnienie powietrza / Kontrolka informująca o usterce EBS
Kontrolka D048 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE").
Pojawia się następujący komunikat:
NIEDOSTAT. CIŚN.POWIET.
Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny G051.
System działa w trybie awaryjnym.
Brak regeneracji wkładu osuszającego.
Sposób usunięcia awarii:
Aby uniknąć uszkodzenia sprzętu, zalecane jest przeprowadzenie kolejnych etapów naprawy zgodnie z podaną kolejnością.
A: APM bez pokrywy dostępowej i bez zestawu demontowanego zaworu odciążającego.
B: APM z pokrywą dostępową i z zestawem demontowanym zaworu odciążającego.
W ŻADNYM WYPADKU NIE WOLNO ROZMONTOWYWAĆ UKŁADU „AIR PRODUCT MANAGEMENT”.
Tylko wkład, przewód wylotowy i zawór odciążający (tylko w konfiguracji B) nadają się do obsługi technicznej.
Ogólna kontrola pojazdu:
Sprawdzić ogólny stan urządzenia:
Wiązki przewodów elektrycznych oraz przewodów doprowadzających płyny są we właściwym stanie
Konektory nie są pokryte nalotem ani też nie są uszkodzone mechanicznie
Połączenia nie są uszkodzone
Konektory są prawidłowo wpięte w odpowiednie urządzenia
Jeśli są one również zapisane, w pierwszej kolejności sprawdzić następujące kody usterek: MID 185 - PSID 13 - FMI 2.
Diagnostyka przy pomocy przyrządu kontrolnego RENAULT TRUCKS:
Korzystając z narzędzia kontroli Renault Trucks, wykonać operację 5600-08-03-02.
5.
Zaawansowana kontrola:
Pomiary i diagnostyka urządzenia G051:
Ilustracja jednostki G051
Lokalizacja
Legenda: na ilustracji powyżej, jednostka G051 jest identyfikowany przez label "A".
Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu.
Przygotowanie do kontroli i pomiarów:
Testy i pomiary:
Wykrywanie nieszczelności w układzie wylotowym urządzenia G051 należy wykonywać ze sprężarką pod obciążeniem i urządzeniem G051 w normalnym trybie roboczym (nieawaryjnym).
W razie stwierdzenia nieszczelności w układzie wylotowym urządzenia G051, należy zastosować zestaw naprawczy zaworu odciążającego.
Patrz instrukcja naprawy Zarządzanie wytwarzaniem powietrza.
Ustawić kluczyk w stacyjce w położeniu "wyłączenie". Ustawić wyłącznik główny w pozycji "OFF". Ponownie przestawić wyłącznik główny w położenie "ON". Skasować kod usterki następnie ponownie uruchomić pojazd. Sprawdzić, czy kod został ponownie zarejestrowany. Jeśli tak, ponownie ustawić kluczyk w stacyjce w położeniu "wyłączenie" , ustawić ponownie wyłącznik główny w pozycji "OFF" i poczekać 30 sekund przed wykonaniem ewentualnych napraw usuwających awarię.
Testy i pomiary:
Sprawdzić układ pneumatyczny pod względem działania elementów mechanicznych.
Podłączyć zewnętrzny manometr do zbiornika powietrza układu hamulców przednich.
Podłączyć zewnętrzny manometr do zbiornika powietrza układu hamulców tylnych.
Obniżyć ciśnienie do poziomu 5 barów.
Zwiększyć ciśnienie w układzie pneumatycznym do wartości 12.5 barów używając sprężarki pojazdu.
Jeśli ciśnienie zmierzone nie stabilizuje się na wartości około 12.5 barów, wymienić urządzenie G051.
Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki:
Niesprawna sprężarka.
Niedrożny układ pneumatyczny między sprężarką i urządzeniem G051.
Urządzenie (urządzenia) G051 jest uszkodzone (są uszkodzone).
Wkład osuszający jest zanieczyszczony.
Zauważalne objawy lub "spostrzeżenia klienta" spowodowane usterką:
D107 Kontrolka usterki modułu gospodarki powietrzem
Kontrolka D049 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE").
Pojawia się następujący komunikat:
ZATRZYMAJ SI~ W CI&GU 2 GODZIN.
Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny G051.
Sposób usunięcia awarii:
Aby uniknąć uszkodzenia sprzętu, zalecane jest przeprowadzenie kolejnych etapów naprawy zgodnie z podaną kolejnością.
A: APM bez pokrywy dostępowej i bez zestawu demontowanego zaworu odciążającego.
B: APM z pokrywą dostępową i z zestawem demontowanym zaworu odciążającego.
W ŻADNYM WYPADKU NIE WOLNO ROZMONTOWYWAĆ UKŁADU „AIR PRODUCT MANAGEMENT”.
Tylko wkład, przewód wylotowy i zawór odciążający (tylko w konfiguracji B) nadają się do obsługi technicznej.
Ogólna kontrola pojazdu:
Sprawdzić ogólny stan urządzenia:
Wiązki przewodów elektrycznych oraz przewodów doprowadzających płyny są we właściwym stanie
Konektory nie są pokryte nalotem ani też nie są uszkodzone mechanicznie
Połączenia nie są uszkodzone
Konektory są prawidłowo wpięte w odpowiednie urządzenia
Jeśli są one również zapisane, w pierwszej kolejności sprawdzić następujące kody usterek: MID 185 - PSID 13 - FMI 2 / MID 185 - SID 253 - FMI 2 / FMI 7.
Diagnostyka przy pomocy przyrządu kontrolnego RENAULT TRUCKS:
Korzystając z narzędzia kontroli Renault Trucks, wykonać operację 5600-08-03-02.
5.
Zaawansowana kontrola:
Pomiary i diagnostyka urządzenia G051:
Ilustracja jednostki G051
Lokalizacja
Legenda: na ilustracji powyżej, jednostka G051 jest identyfikowany przez label "A".
Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu.
Przygotowanie do kontroli i pomiarów:
Testy i pomiary:
Wykrywanie nieszczelności w układzie wylotowym urządzenia G051 należy wykonywać ze sprężarką pod obciążeniem i urządzeniem G051 w normalnym trybie roboczym (nieawaryjnym).
W razie stwierdzenia nieszczelności w układzie wylotowym urządzenia G051, należy zastosować zestaw naprawczy zaworu odciążającego.
Patrz instrukcja naprawy Zarządzanie wytwarzaniem powietrza.
Za pomocą przyrządu diagnostycznego RENAULT TRUCKS, wykonać operację 5635-08-03-01.
Jeśli ciśnienie przekracza 8.5 bar :
Zastosować zestaw naprawczy zaworu bezpieczeństwa zaworu redukcyjnego.
Patrz instrukcja naprawy Zarządzanie wytwarzaniem powietrza.
Sprawdzić stan i działanie sprężarki.
Sprawdzić ciśnienie w układzie pneumatycznym na odcinku pomiędzy sprężarką a urządzeniem G051 za pomocą zewnętrznego manometru.
W razie potrzeby wymienić.
Usunąć wodę z układu pneumatycznego.
Wymienić wkład osuszający.
Konieczne jest wyzerowanie licznika wprowadzając do bloku elektronicznego wskaźnik wilgotności wkładu osuszającego G051 przy pomocy urządzenia diagnostycznego.