Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 1.1 - Schemat wtyczki pompy paliwa szukam

Tomeksup 18 May 2013 13:03 11403 25
Bosch
  • #1
    Tomeksup
    Level 16  
    Witam. Chcę podłączyć emulator lpg. Mam schemat od emulatora lpg. Jednakże w aucie jest więcej kabli i w innych kolorach niż w schemacie.

    Ma ktoś schemat wtyczki i pinów od pompy paliwa ?
  • Bosch
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Trudno będzie o schemat , ale powinno być jak w większości samochodów - dwa grube przewody , to pompa(plus znajdziesz sam jak i masę) , a cienkie to czujnik poziomu paliwa.
    Jeszcze jedno , jaki to rocznik?
  • #3
    Tomeksup
    Level 16  
    Wg schematu powinny być cztery przewody.

    Ja mam 6 na wtyczce. Jeden ucięty. Żaden nie jest czerwony ani czarny. Wszystkie tej samej grubości.

    Rocznik 2004.
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Mam tylko oznaczone piny na pompę : 3 plus , 4 masa .
  • Bosch
  • #5
    Tomeksup
    Level 16  
    Liczone od której strony wtyczki ?

    Potrzebuje podpiąć coś takiego Link


    Oznaczone tylko dwa ? Czyli dwa kable tam tylko powinny być ? Ja mam 6 wejść. Jeden ucięty. Pięć podpiętych.

    Wyczytałem, że w pmpach Lucasa są cztery kable, a w boscha jest inaczej. Może mam bosha.
  • Helpful post
    #6
    emeryt2
    Level 42  
    Napisałem : piny na pompę , a nie na czujnik poziomu.
    Do tego ustrojstwa potrzebny jest tylko sygnał czujnika poziomu i masa oraz zasilanie, to co za problem go znaleźć? Piszesz w dziale elektryka i elektronika , a to coś mówi.
    Myślenie ma przyszłość.
  • #7
    Tomeksup
    Level 16  
    Przepraszam za poziom mojego pytania. Gdybym umiał to znaleźć to nie szukałbym tutaj pomocy.


    Widzę na schemacie +12v i masę. Który jest od poziomu paliwa? Bo na pewno nie 6 pin bo jest ślepy, tzn pod pinem na wtyczce nie ma pinu w pompie. W pompie są tylko 4 styki po prawej stronie, pierwsze dwa od lewej to ślepe.
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Nie na pompie , tylko zespole pompy paliwowej.
    Jak piszesz , że na gnieździe zespołu jest tylko 4(cztery) styki , to 3 i 4 na pewno są przeciwlegle do brakujących styków , a dwa ,które wychodzą nam z rachunków II kl.szkoły podstawowej , to na pewno na czujnik poziomu. Jeden będzie masą , drugi sygnał poziomu .

    Mam jeszcze pytanie: co to za specjalizacja - komputery?
  • #9
    Tomeksup
    Level 16  
    Komputery - pc i laptopy.

    3 i 4 z zespołu pompy paliwowej nie są przeciwległe do brakujących styków z wtyczki. 5 i 6 pin z wtyczki nie ma przeciwległych styków w zespole pompy paliwowej.


    Jak rozróżnić miernikiem co jest masą a co sygnałem poziomu paliwa z pozostałych dwóch ?
  • Helpful post
    #10
    diodabg
    Level 30  
    utnij kabel nr x i jak wskaznik opadnie to będzie ten...
  • #11
    Tomeksup
    Level 16  
    Już wiem jak znaleźć + i - a wskaźnik zrobię jak mówisz. Lecę.

    Edit:

    Sprawdziłem miernikiem.
    4 pin - minus
    3 pin - plus
    2- chyba od poziomu paliwa
    1 - na pewno minus. Miernik pokazuje zawsze 0.

    Podłączyłem czerwony do 3, czarny do 4. Ciachnąłem 2 i podpiąłem wg schematu.

    Niby Flep zadziałał bo skorygowało. Auto odpala. Zobaczymy w praktyce.

    Po ciachnięciu wskaźnik nie opada bo to francuz, komputer decyduje kiedy opada, chyba, że mu mocno stan baku nie pasuje.

    Dziękuję za cierpliwość.
  • #13
    Tomeksup
    Level 16  
    No jednak nie spokojna. Po zgaśnięciu i przekręceniu kluczyka powinna być korekta wskazań pb, ale jej nie ma. Coś nie tak podłączyłem.

    Ktoś zinterpretuje mi ten fragment schematu ? Da się odczytać gdzie + - i kabel do rozcięcia ?

    Peugeot 206 1.1 - Schemat wtyczki pompy paliwa szukam
    Peugeot 206 1.1 - Schemat wtyczki pompy paliwa szukam

    Za wtyczkę odpowiada chyba element 1211.
  • #15
    emeryt2
    Level 42  
    Według przytoczonego schematu , plus masz na przewodzie 4301!
  • #16
    kybernetes
    Level 39  
    Ale to nie ten schemat. On ma, jak sam napisał, na wtyczce 6 kabli, w tym jeden ucięty.
  • #17
    emeryt2
    Level 42  
    W 7 poście napisał ,że ma 4 kable! Dwa piny puste.
  • #19
    Tomeksup
    Level 16  
    Na zespole pompy są cztery piny. We wtyczce jest 6. Czyli Dwa nie łączą się ze stykami, dwa pierwsze z lewej. Miernikiem znalazłem + na trzecim licząc od prawej, bo na włączonym silniku jest +12V, +13V. Masa jest na czwartym bo zawsze pokazuje 0. Jeden z pierwszych dwóch jest za odpowiedzialny za sygnał poziomu paliwa. Próbowałem oba ale nic. Jeszcze sprawdzę ten +12v.

    Przejrzę jeszcze raz schematy, może nie tan.
  • #20
    kybernetes
    Level 39  
    Tomeksup wrote:
    dwa pierwsze z lewej.

    Na przyszłość może lepiej weź lampę i lupę i przeczytaj numery na wtyczce.
    Tomeksup wrote:
    Próbowałem oba ale nic.

    Skoro tak to być może ten moduł nie działa w tym systemie, najlepiej skontaktuj się ze sprzedawcą i spytaj o co tu chodzi.
  • #21
    Tomeksup
    Level 16  
    Sprzedawca wymienia w instrukcji ten model samochodu i podaje schematy, ale one ni jak pasują do tego co jest w rzeczywistości. Moduł jest renomowanej firmy i wątpię żeby ściemniali.

    Poszukam numerów. Wątpię żeby tam coś było.

    Tu jest link do instrukcj Link
  • #22
    kybernetes
    Level 39  
    Skoro:
    Tomeksup wrote:
    Jeden z pierwszych dwóch jest za odpowiedzialny za sygnał poziomu paliwa. Próbowałem oba ale nic.


    To problem nie jest w podłączeniu tych przewodów (zakładam, że dobrze to próbowałeś).

    Tomeksup wrote:
    Sprzedawca wymienia w instrukcji ten model samochodu i podaje schematy,

    Podaje dwa schematy, które różnią się sposobem podłączenia czerwonego przewodu. Zadzwoń do niego i zapytaj wg jakiego schematu masz podłączyć do swojego auta.

    Jeżeli i to nie pomoże to moduł jest zły. Praw logiki pan nie zmienisz.
  • #23
    Tomeksup
    Level 16  
    No dziś zauważyłem, że koryguje po wyłączeniu stacyjki, wyjęciu kluczyka i odczekaniu aż samochód odetnie prąd. Upewnię się jeszcze.


    No właśnie, w instrukcji jest podane schemat 1 lub 3, ale żaden z nich nie pasuje do tego co jest u mnie.

    Czyżby mam jakiś nietypowy samochód ?
  • #24
    emeryt2
    Level 42  
    Nie , samochód jest typowy i jego zachowanie też. Nietypowa jest wiedza i umiejętność właściciela .
    Instrukcja do tego wynalazku jest na odpier ...l , a wymagają ją przepisy handlowe!!!
  • #25
    Tomeksup
    Level 16  
    W wolnej chwili napiszę skargę do producenta. Moja wiedza jest nikła, dlatego poprosiłem o pomoc.
  • #26
    Tomeksup
    Level 16  
    Ok. Czyli licząc od prawej.
    1 nie tniemy
    2 wskazania dla flepa
    3 masa
    4 plus
    5 i 6 pusty we wtyczce

    1 do 4 - piny w zespole pompy paliwa

    Temat do zamknięcia.