Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie włącza się wentylator chłodnicy Peugeot Partner 1.9d [DW8] 2005r.

waldemord13 18 May 2013 13:26 12747 6
  • #1
    waldemord13
    Level 2  
    Witam.
    Mam problem z wentylatorem chłodnicy, autko jak w temacie.
    Jeszcze niedawno wszystko było oki, po podłączeniu na krótko wentylator działa na 2 biegu.
    Wskaźniki na desce działają poprawnie, wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są dobre. Również przekaźniki przy chłodnicy sprawdzane i nie są zaśniedziałe, wygląda że są w porządku. Być może miałby ktoś schemat instalacji do tego modelu, bo przeszukując internet nie mogę nic znaleźć. Gdy chciałem go zagrzać by sprawdzić stan płynu w chłodnicy doszedł do temperatury około 95 stopni i zaczęło wyrzucać z zbiorniczka wyrównawczego.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    pp2000 (diganoskop do peugota) i będzie wiadomo bez zbędnego szukania.
  • #3
    kybernetes
    Level 39  
    waldemord13 wrote:
    Gdy chciałem go zagrzać by sprawdzić stan płynu w chłodnicy doszedł do temperatury około 95 stopni i zaczęło wyrzucać z zbiorniczka wyrównawczego.

    Nic dziwnego, że wentylator się nie załączył w 95°C, bo temp. załączania pierwszego biegu to 97°C (drugiego 105°C). Szukaj lepiej dlaczego ci wyrzuca płyn w 95°C.
  • #4
    waldemord13
    Level 2  
    Wskazówka od temperatury była delikatnie powyżej, więc możne było to 97 stopni.
    Jeszcze kilka dni temu załączał się na 2 bieg, to słyszałem gdy zatrzymałem auto.
    Nie wiem czy w tym modelu po wyłączeniu silnika wentylator powinien wyłączać się od razu, czy powinien pracować do momentu wychłodzenia silnika.
    U mnie przestawał pracować w momencie wyłączenia silnika.
    Jeszcze nasuwa mi się pytanie, czy jeżeli uszkodzony jest termostat (niesprawdzony)a pokazuje temperaturę, wentylator powinien ruszyć?
    Po próbach jakie były wykonane, usterka wygląda na brak sygnału z czujnika na wentylator, tak jak by uszkodziło gdzieś wiązkę, dlatego pytałem o schemat.
  • #5
    kybernetes
    Level 39  
    Po pierwsze - wyrzucanie płynu przez korek zbiorniczka w temp. poniżej lub w okolicach 100°C świadczy co najmniej o uszkodzeniu zaworu korka, jeżeli nie o czymś znacznie gorszym.

    1. Po wyłączeniu zapłonu wentylator, jeżeli zachodzi taka potrzeba, jest wysterowany tylko na pierwszym biegu. Drugi bieg działa tylko przy załączonej stacyjce.
    2. Tam nie ma czujnika specjalnie dla wentylatora chłodnicy. Jest jeden czujnik do wszystkiego - silnika, tablicy i wentylatora.
    3. Schemat na razie nie będzie ci potrzebny, wykonaj po kolei kontrole jak niżej a jeżeli one nie doprowadzą do znalezienia usterki to sam sobie i tak nie poradzisz.
    4. Sprawdź wszystkie bezpieczniki w komorze silnika.
    5.Sprawdź rezystor wentylatora.
    6. Sprawdź zasilania na wiązce wentylatora. Powinieneś tam znaleźć stały plus do silnika wentylatora, plus po zapłonie na jednym przekaźniku (wysoki bieg), drugi plus bez zapłonu na drugim przekaźniku (nie jest to plus stały) i masę.
    7. Sprawdź działanie przekaźników wentylatora (sterowane masą).
    8. Sprawdź dokładnie wiązkę wentylatora.

    Aha, jeżeli chcesz zapytać gdzie są te bezpieczniki albo jak dokonać sprawdzeń to znaczy, że sam sobie nie poradzisz i potrzebujesz jechać do elektryka.
  • #6
    waldemord13
    Level 2  
    Płyn ze zbiorniczka wyrzuciło przy otwartym korku, chciałem uzupełnić stan. Wtedy zaczęło go wyrzucać ale nie było pęcherzyków powietrza. Pojawiły sie ślady oleju, lecz zbiorniczek był już w środku tłusty po zakupie(kupione od handlarza).
    Sprawdzając stan oleju na bagnecie w przeciągu miesiąca nie widać żadnego ubytku.
    Być może jak jeździł w niemczech miał jakąś konkretną awarie i stąd ten olej.
  • #7
    waldemord13
    Level 2  
    Problem został rozwiązany, po ponownym spięciu wszystkich kostek i przekaźników wentylator ponownie ruszył, fakt ze tylko na 2 biegu. Najprawdopodobniej coś zaśniedziało i nie przekazywało sygnału.
    Zamykam temat.