Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Baotian Bt49QT-6 - ładowanie

18 Maj 2013 13:35 7347 21
  • Poziom 8  
    Nie wiem gdzie dodać ten temat więc daję w elektrykę samochodową, z góry przepraszam jeżeli jest źle.

    Witam.
    Mam pewien problem, myślę że to wina ładowania.
    Jest to Baotian Bt49QT-6 (Speed 50), niedawno kupiłem nowy akumulator, w sklepie na miejscu sprawdzono mi ładowanie, było zdecydowanie za małe bo nieco ponad 2V. W skuterze został wymieniony iskrownik i regulator napięcia, w tym momencie na pomiarze ładowania wychodzi ponad 12V. Wszystko powinno być już ok, ale jednak coś jest nie tak, skuter pojeździ z 3 dni, a później ma problem z odpalaniem (bendix nie ma siły kręcić) i znowu trzeba go ładować prostownikiem...

    I tu jest moje pytanie, co może być nie tak? Czekam na pomoc, z góry dzięki.

    Dodam jeszcze, że światła/klakson normalnie śmiga, czyli nie jest całkiem padnięty, ale nie ma już siły kręcić bendixem.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    Ładowanie powinno być około 14,4V
    Więc jak jest lekko ponad 12 to i słabo ładuje :cry:
    Masz dodatkowe obciążenie lampy i inne światełka ?
  • Poziom 8  
    14V miałem od razu po wymianie tych części a teraz jak pojeździ te 2 dni to jest 12V. Nie mam nic, tylko zwykłe światła stopu.
  • Poziom 33  
    No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
  • Poziom 31  
    Podaj jakie jest napięcie na akumulatorze w czasie ładowania tzn. gdy silnik pracuje, jeżeli nie przekracza 13V to akumulator nie jest prawidłowo ładowany i stąd twoje problemy.
  • Poziom 8  
    Gdy silnik pracuje mam 12,55V (waha się koło tego).
  • Poziom 33  
    Za mało aku nie jest ładowane - alternator regulator do sprawdzenia,naprawy.
  • Poziom 8  
    Co oprócz tego? Obie te rzeczy były wymieniane góra 6 dni temu...
  • Poziom 8  
    wymieniłem dzisiaj bezpiecznik i dalej nic.. bez świateł na gazie dobrze ładuje, ale ze światłami spada. ma ktoś jakiś pomysł?
  • Poziom 35  
    Jeśli uważasz, że bez świateł dobrze Ci ładuje akumulator, a więc podaj jakie jest wówczas napięcie na akumulatorze. Sprawdź w lampie jaką masz żarówkę, może ktoś założył żarówkę o dużo większej mocy np. H-4, lub oba włókna świecą jednocześnie, co może mieć wpływ na efekt ładowania akumulatora.
  • Poziom 8  
    Teraz jest już chyba trochę rozładowany ponieważ jeździłem z tą usterką, ale bez świateł jest 12,6V i rośnie powoli, a jak tylko włączę światła (postojowe) to spada do 12,3V i powoli w dół. Natomiast jeżeli włączę światła krótkie czyli te co na nich jeżdżę to napięcie spada do 12,0V, 11,9V i nic w górę..
    To raczej nie będzie wina mocy żarówki, ponieważ w zeszłym roku normalnie jeździłem cały sezon i nie było problemu, w końcu coś się zepsuło i kupiłem nowy akumulator bo stary kompletnie padł.
  • Poziom 33  
    Sprawdzony alternator i regulator napięcia bez tego to bicie piany.
  • Poziom 8  
    oba sprawdzone, napięcie na kablach alternatora wynosi około 35V
    czy to dobrze czy nie? takie napięcie z niego wychodzi
  • Poziom 33  
    marudaa napisał:
    oba sprawdzone, napięcie na kablach alternatora wynosi około 35V
    czy to dobrze czy nie? takie napięcie z niego wychodzi


    35V :D jak i czym to mierzysz? Jeżeli to prawda choć wątpię to taki U uszkodzi regulator i popali wsio po drodze :cry:
  • Poziom 42  
    Nic nie popali. Pewnie to pomiar bez regulatora i obciążenia przy sporym RPM.
    Z resztą podawanie Wyniku pomiaru bez podania gzie co i jak mierzono nie ma sensu.
    Najlepiej zamieścić schemat i się na niego powoływać. Gdy nie ma schematu trzeba się wysilić na odtworzenie jego fragmentu lub przynajmniej dokładny, a nie zdawkowy, opis.
  • Poziom 33  
    Kolego uważasz że 35 V na wyjściu alternatora nawet bez regulatora to coś normalnego i nic nie uszkodzi? o ile pomiar nie jest bzdurą( moim zdaniem jest :-) )
  • Poziom 42  
    Nie sądzę aby pomiar był bzdurą, choć marudaa nie napisał jakie to napięcie AC(?) i przy jakim RPM dokonał pomiaru.
    35VAC dla prądnic ze wzbudzeniem od magnesów trwałych to "żaden wynik". W piździkach może być i 100VAC bez obciążenia.
  • Poziom 8  
    a co moze byc przyczyna tego braku ladowania? jak pisałem, wymianione regulator napiecia, iskrownik i bezpiecznik kolo akumulatora
  • Poziom 42  
    Schematu nie znalazłeś? Czy w ogóle szukałeś?
    Chcesz odpowiedzi godnej wróżki nie dając wystarczających informacji.
    Czy sprawdziłeś instalację? Połączenia/kostki, kable czy nie przetarte/przerwane, masy solidne?
    Czy wymieniony regulator był na 100% od tego motoru?
    Czy światła działają?
    Gdzie są zdjęcia ? Jak nie umiesz opisać sytuacji.
    Nikt nie wie co tam masz, więc jak ma ci dać rozsądną odpowiedź a nie gdybanie.
  • Poziom 13  
    Sprawdź jeszcze czy jakikolwiek kabel nie ma otarcia i wystających linek z niego lub czy nie jest jakiś przypalony, przytopiony. Po prostu sprawdź czy nie robi Ci zwarcia z masą pojazdu. Najlepiej uszkodzone przewody wymienić na nowe i o większym przekroju (szczególnie te przytopione) a tańsze rozwiązanie to zaizolować ponownie. I jeszcze jedno jeżeli kabel jest przytopinony to najpierw sprawdź dlaczego jest taki może on być spowodowany najczęściej rozbitymi żarówkami, źle działającymi urządzeniami lub po prostu są za bardzo obciążone. Pamiętaj, że choinki to są na święta a dyskoteki odbywają się w lokalach bo już widziałem i takich :D
  • Poziom 8  
    Skuter nie ma żadnych dodatkowych obciążeń. Regulator od tego modelu, taki sam jak stary, 6 pin do chińczyka. Kable sprawdzone od samego regulatora łącznie z wiązkami koło stacyjki, pod podłogą, aż do samego iskrownika. Jeden kabelek miał zdartą izolację i jest on dziwnie połączony. Idzie kabel do kabla(skręcone) i dodatkowo trzeci od góry spięty razem z nimi, kable koloru zielonego, nie wiem od czego one są. Zostały poprawione i skręcone na nowo + izolacja i nic innego niepokojącego nie widać.

    edit. Światła działają. Zwykłe, postojowe, długie krótkie - wszystko jest. Czasami problem mają długie/krótkie, ale to wina przełącznika(chiński, plastikowy)
  • Poziom 30  
    Posiadasz stary iskrownik ?
    Jeżeli tak, to porównaj go z nowym. Być może są jakieś różnice, które znacząco wpływają na ładowanie.

    Posiadasz miernik ?
    Zrób jakieś konkretne pomiary.

    Świetnie opisałeś, te "dziwne kable". Znajdź schemat na internecie (wujek Google pomoże) i zamieść go na forum, następnie zaznacz te kable które są łączone.

    Sprawdź, czy regulator nie jest uszkodzony.