Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307sw 2006 przepalający się bezpiecznik przełącznika rozrusznika F8

black19755 18 Maj 2013 15:43 9666 21
  • #1 18 Maj 2013 15:43
    black19755
    Poziom 2  

    Proszę o pomoc.
    Problemem jest przepalający się 20-amperowy bezpiecznik (ten od przełącznika rozrusznika) F8.
    Przepalenie bezpiecznika zdarza się przy uruchamianiu auta.
    I głównie, gdy auto jest rozgrzane.
    Co może być przyczyną usterki?
    Dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź.

    3 21
  • #3 18 Maj 2013 19:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Tak, winny jest rozrusznik.

    0
  • #4 18 Maj 2013 23:12
    kybernetes
    Poziom 39  

    Na początku wymień ten bezpiecznik na taki jaki tam powinien być czyli 25 A. Dopiero jeżeli to nie pomoże - wyrywaj rozrusznik.

    1
  • #5 18 Maj 2013 23:19
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 19 Maj 2013 10:56
    black19755
    Poziom 2  

    Dziękuję wszystkim za pomoc!

    0
  • #7 19 Maj 2013 11:23
    viper555
    spec od auto-elektro

    kybernetes napisał:
    Na początku wymień ten bezpiecznik na taki jaki tam powinien być czyli 25 A. Dopiero jeżeli to nie pomoże - wyrywaj rozrusznik.


    Bez przesady, oryginalny jest 20A i spokojnie wytrzyma. Rozrusznik w momencie załączania pobiera około 8A ,natomiast w momencie nie zwarcia styków głównych około 25A do 30A dlatego go przepala.P

    0
  • #8 19 Maj 2013 11:31
    kybernetes
    Poziom 39  

    viper555 napisał:
    Bez przesady, oryginalny jest 20A i spokojnie wytrzyma.

    Oryginalny był 20 A. Podczas eksploatacji stwierdzono, że jest za słaby i przeprowadzono akcję wymiany na 25 A. Osobiście sądzę, że i 30 A by się tam nadał, ale to już każdy sam oceni.

    2
  • #9 19 Maj 2013 11:38
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nie rozumiem dlaczego stwierdzono że jest za słaby skoro wytrzymuje aż do awarii rozrusznika , i jakie to ma znaczenie przy poborze 8A.P

    2
  • #10 19 Maj 2013 11:51
    kybernetes
    Poziom 39  

    No cóż, czy to tak trudno zrozumieć dlaczego się robi takie akcje? Taniej przecież wymienić bezpiecznik jak rozrusznik.

    1
  • #11 19 Maj 2013 11:56
    viper555
    spec od auto-elektro

    No teraz to mnie zaskoczyłeś ,czy myślisz że uszkodzony rozrusznik będzie działał na większym bezpieczniku- po prostu będzie cykał kilka razy więcej i w końcu go tak przepali. Ale myślę że to nie ten temat do dyskusji.P

    0
  • #12 19 Maj 2013 12:15
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 19 Maj 2013 12:23
    kybernetes
    Poziom 39  

    Rozrusznik nie jest zwyczajnie uszkodzony. Te rozruszniki są po prostu wadliwe, co się objawia w pewnej liczbie egzemplarzy zwiększonym poborem prądu podczas załączania. Przy czym nie dzieje się to zawsze a jedynie w pewnych warunkach i krótkotrwale. Inżynier zaprojektował coś na 20 amper a tu zonk! - niektóre nie wytrzymują. Wyobraź sobie teraz, że masz np. 60 tysięcy takich rozruszników i to zamontowanych w silnikach i jeżdżących u klientów. I jakiś procent tych rozruszników powoduje przepalanie się tego 20 amperowego bezpiecznika. I co? - będziesz je zaraz wszystkie wymieniał na gwarancji? Księgowy cię za jaja powiesi. Będziesz wymieniał te co przepalają bezpiecznik? Też nieciekawe rozwiązanie bo już wiesz, że będzie ich sporo. Dlatego wymieniasz bezpieczniki na nieco większe co radykalnie zmniejszy statystykę przepalonych bezpieczników i niezadowolonych klientów. I takie rozwiązanie się sprawdza. Oczywiście nie we wszystkich przypadkach ale ratuje na tyle dużo rozruszników przed wymianą, że jest to wysoce opłacalny interes.

    0
  • #14 19 Maj 2013 12:27
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 19 Maj 2013 12:28
    kybernetes
    Poziom 39  

    PS: o tym że problem tkwi w rozruszniku a nie w tym, że producent "pomylił" bezpieczniki w skrzynce świadczy fakt, że część rozruszników pali bezpieczniki jakie byś tam nie dał, czego dawniej nie bywało.

    0
  • #16 19 Maj 2013 12:48
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 19 Maj 2013 13:36
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nie wiem ale chyba się nie rozumiemy i to nie żadna wada fabryczna rozrusznika tylko wypalone główne styki w elektromagnesie powodują tą usterkę a co za tym idzie brak głównego zasilania na wirnik powoduje że bezpiecznik jest obciążony uzwojeniem wciągającym.P

    0
  • #18 05 Sie 2015 20:31
    bejgus
    Poziom 9  

    odświeżę temat

    właśnie mam identyczny problem i dokładnie to samo się dzieje i w tych samych warunkach czyli jak samochód jest rozgrzany
    słychać cykniecie i pali bezpiecznik F8 ten od przekaźnika rozrusznika
    dzisiaj w trasie mnie to złapało - zmieniłem bezpiecznik na 30A (zamiast 20A) a tu du.. - nie kręci, odczekałem chwilę, kolejna próba i odpalił - o co chodzi?
    czy może wie ktoś gdzie jest ten przekaźnik i za co odpowiada?
    nie bardzo chciałbym zacząć od wyjmowania rozrusznika
    no i druga rzecz, że podejrzewam też cewkę ale nie wiem czy ona ma coś z tym wspólnego
    czekam na sugestie

    bejgus

    0
  • #19 05 Sie 2015 20:57
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 05 Sie 2015 21:09
    bejgus
    Poziom 9  

    georgesgr
    też raczej skłaniam się ku rozrusznikowi tylko próbuję zrozumieć dlaczego nie dzieje się nic na zimnym silniku tylko na gorącym - stąd moje podejrzenie cewki,bo mam wrażenie że po rozgrzaniu wypadają mi zapłony (Planet błędów nie pokazuje żadnych) ale czuć takie lekkie kopnięcia na jałowym
    poza tym próbuję znaleźć cokolwiek o tym tajemniczym przekaźniku/przełączniku rozrusznika - za co on odpowiada?

    0
  • #21 05 Sie 2015 21:56
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale po co ? Kupujesz nowy rozrusznik, zamieniasz i masz problem z głowy.

    0
  • #22 05 Sie 2015 21:57
    766630
    Użytkownik usunął konto