Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nałośnienie do 50 tyś zł od A do Z samo nagło.

grzesiu212 18 May 2013 16:52 2748 20
  • #1
    grzesiu212
    Level 2  
    Witam
    Mam 50 tyś. zł na samo nagłośnienie .
    Problem jest w tym ze ma to być nagłośnienie na średnie plenery. Potrzebny bedzie sprzęt od A do Z.
    Czekam na propozycje.
  • #2
    Brydzio12346
    Level 20  
    Może nie każdy się ze mną zgodzi , ale jak dla mnie najlepszy brzmienie ma DYNACORD i w tą markę bym celował :)
  • #3
    DjMapet
    Level 43  
    Z taką kasą to ty wysyłaj zapotrzebowanie z opisem potrzeb i warunków korzystania z nagłośnienia do producentów, lub dystrybutorów a nie pytaj na forum. Tutaj co najwyżej możesz zamieścić przedstawione przez potencjalnych dostawców propozycje, które możemy ocenić.
    Po tym wpisie, kilku pewnie już się do Ciebie zgłosiło z propozycjami. :-)

    Pozdrawiam.
  • #4
    Nereida4
    Level 22  
    Dokładnie z takim budżetem można skomentować naprawde dobry system.U producentów lub dystrybutorów uzyskasz napewno jakieś rabaty
  • #5
    wyrokulicy
    Level 23  
    Ja bym popisał również do krajowych producentów (Pol-Audio, NAW, Bayor i Aus) pojeździł i posłuchał...

    I napisz do czego to nagłośnienie, mobilny dj/zespół, stała instalacja w klubie/dyskotece czy jakieś plenery?
  • #6
    JerzyPed
    Level 19  
    Do wyrokulicy:
    Grzesiu juz napisal wyraznie, ze to ma byc naglosnienie na SREDNIE PLENERY. Wiec wniosek taki, ze trzeba uwaznie czytac posty i dopiero potem cos sensownego doradzac. Napisales niedawno, ze bardzo trudno jest uszkodzic sluch sluchajac w samochodzie 18 calowego estradowego basowego glosnika firmy Beyma. Nie odpowiedziales na moje pytanie jak trudno jest sluch uszkodzic, ilu decybeli do tego potrzeba?
    Jezeli chodzi o pytanie Grzesia, to ja podobnie jak Brydzio (kiitos Brydzio) sugerowalbym sprzet Dynacorda ktory jest jeszcze caly czas uwazany za jeden z najlepszych. Dynacord (ktory jest wlasnoscia firmy Bosh) nie sprzedaje bezposrednio do prywatnych odbiorcow, ale akustycy tej firmy bardzo chetnie udziela dokladnych informacji na temat skompletowania optymalnego zestawu. Korespondencje mozna prowadzic rowniez po polsku za posrednictwem Thomanna. U Thomanna mozna rowniez wynegocjowac cene (50 tys.Pln to juz jest taka kwota, ze koniecznie trzeba sie targowac i uzyskac jakis "rabat").
    Pozdrawiam,
    Jerzy
  • #7
    wyrokulicy
    Level 23  
    Moje przeoczenie z średnimi plenerami, ale reszta wypowiedzi aktualna.

    Co do wypowiedzi odnośnie tej Beymy 18" przeczytają ją jeszcze raz co napisałem dalej odnośnie tego głośnika w aucie i zadaj ponownie pytanie...

    Odnośnie uszkodzenia słuchu miałem na myśli słuchanie muzyki tak jak normalny człowiek, a nie jakieś przypadki ekstremalne...

    Widzę że przybywa fanów Dynacorda na forum a reszta firm to co, ble? Przy takim budżecie ja osobiście kupił bym coś po tym jak bym to odsłuchał i na pewno chciałbym posłuchać kilka systemów, inaczej nie wyobrażam sobie wydanie 50k PLN...
  • #8
    hirogen
    Level 33  
    A comtym będziesz nagłaśniał to że nieduże plenery to wiem. Tylko chodzi mi czy to bedzie nagłaśnienie dla zespołu czy może masz zamiar jakaś niedużą działalność nagłonieniową prowadzić na festynach dożynkach i innych podobnych wydarzeniach?
    Czy to od a do z wchodzi też mikser mikrofony statywy przewody odsłuchy ? Jeśli tak to te 50 tys wcale nie jest dużo. Zakładam tymczasowo wariant drugi.
    Przykładowo np. Dobry ale popularny mikser analogowy jakies 24-32 kanały 5-8 tys np a&h pa 28 czy soundcraft lx7-24 ale trzeba doliczyć kilka procesorów dźwięku kompresory bramki za dodatkowe 5-8 tys multicore jak kupisz tani to pożalujesz po roku więc kolejne 3-4 tys. W ten sposób pozbyłes się już 12-20 tys. Jeśli weźmiesz cyfrowy to odpada zakup procesorów bramek kompresów. Np behringer x32 plus dwa stage boxy i kabel to jakieś 17-18 tys.
    Zostaje około 35 na resztę.

    Co do dynacorda sprzęt naprawdę warty uwagi ale ceny zestawów często powalają przykładowy zestaw dlite 1000 na male imprezy w salach na 50-80 osób ponad 10 tys a większy 16, a na plenerek to pasowałby taki vertical array va418 który cenią na ponad 50 tys. A pasowałoby coś jednak wiekszego np cobra2 ale to nie ta półka.
  • #9
    JerzyPed
    Level 19  
    Przejrzalem oferty niemieckiej firmy Music Store (www.musicstore.de) Nie mylic z polska firma o tej samej nazwie (chyba z Poznania). Dobre, plenerowe zestawy Dynacorda rzeczywiscie duzo kosztuja. tak jak juz zauwazyl Hirogen. Ale mozna tez zobaczyc inne propozycje tej firmy na przyklad dB Tech. FLEXSYS GALA SYSTEM (2xF212 + 4xsub 15D) moc 4700W, cena 5799e. Jest tez juz nowszy, mocniejszy model DB SIGMA System 7.6 (2x S 115 1000 active, 4x S118 Sub 1400W + kable) cena 6490euro. Oczywiscie to ceny bez miksera i pierwsze z brzegu propozycje ktorych jest wiecej.
    Przy okazji jeszcze kilka slow do WYROKULICY: mysle, ze wielu forumowiczow (zwlaszcza tych ktorzy pracuja jako DJ na mocnym sprzecie) zaciekawi granica bezpieczenstwa poziomu glosnosci muzyki. Wiec jeszcze raz bardzo prosze odpowiedz na to pytanie. Napisz na forum, nie prywatnie. Ilu decybeli potrzeba zeby uszkodzic sluch?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    hirogen
    Level 33  
    Ja jak gramy imprezy mam ze sobą zwykle miernik dB i gram na nie wiecej jak 110dB w połowie sali zwykle w okolicy 105. Tyle już wystarczy zeby sluch uszkodzić ale po wielu godzinach w sumie nie zaleca się więcej jak 30 min przy 110dB. A głuchota albo przynajmniej czasowe uszkodzenie słuchu to chyba ponad 150 a próg bólu okolice 130.
    Jeszcze z zestawów możesz sie zainteresowac hk audio aktor dx bo zgrabny i całkiem skuteczny. Ale osobiście bym wybrał dB tech z subami 4x18D wiekszy kop w plenerze sie przyda znajomy ma taki komplet a różnica w cenie nie jest jakaś wielka. Sztuka 18d a polskim music center pl 4300 a F212 mozna dostac w Polsce za 4800 wychodzi razem 26800 a pewnie coś jeszcze utargujesz czyli nie dużo drożej niż w de z subami 15d
  • #12
    grzesiu21
    Level 9  
    Tzn. tak mam już mikser Soundcraft Live 8 - 32/8/6 do tego jest rack z peryferiam.
    W racku jest:
    EQ dbx 1231,
    Lexicon MX-200,
    Yamaha REV-100,
    Yamaha REV-500,
    dbx 166,
    2x dbx 266XL,
    ALESIS 3630,
    SAMSON S- Gate 4,
    DOD 866,
    APHEX 406,
    BEHRINDGER MDX 2100.
  • #14
    grzesiu212
    Level 2  
    A co sądzicie o JBL lub POL-AUDIO.
    Czy jest to sprzęt bardziej akceptowany przez zespoły niż DYNACORD ??
  • #15
    Brydzio12346
    Level 20  
    Zależy o jakie zespoły tobie chodzi , bo jeżeli o zespoły , które zajmują się graniem na dożynkach oraz majówkach to każdy wybierze to co będziesz miał , a jeżeli chodzi zespoły z wyższej klasy to na pewno wybiorą JBL z najwyższej górki lub Dynacorda .

    Akceptowany byłby JBL ale z najwyższej półki oraz Dynacord .
  • #16
    grzesiu21
    Level 9  
    Koniecznie nie musi być to nowy system. Może być też używany.
  • #17
    DJRadioActive
    Level 18  
    Spróbój skontaktować się z PolAudio. Zaczynają się coraz bardziej liczyć i już bardzo często występują w riderach.

    Za 50k możesz spróbować negocjować i kupić kilka sztuk już systemu liniowego, a później dokupywać moduły w celu rozbudowy.
  • #18
    grzesiu212
    Level 2  
    A jeśli PolAudio to który z modeli 208, 210 czy 112??
  • #19
    hirogen
    Level 33  
    Sla 112 albo208 ale problem jest taki ze potrzeba by ze 3 sztuki minimum na strone i subbasy np tp 118-1000 po 2sztuki ikońcówki i procesor i jakiś system wieszania gdzie jedn statyw taki do 120kg to jakieś 4tys na pewno w 50tys sie nie zmieścisz potrzeby by z 80-90. Lepszym uniwersalnym systemem byłoby np pa 215-900 i subbasy tp118-1000.
    A myślałeś może o mackie 2xHda plus 2xhd1801 np na stronę ?
  • #21
    grzesiu212
    Level 2  
    Raz widziałem 6 szt. SLA 112 z końcami Powersofta i procesorem XILICAXP4080 za 35 tyś.zł
    Myślę ze to była dobra cena.