Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piaggio X9 125 - na module od Liberty 125 SWAP

18 Maj 2013 16:58 6279 2
  • Poziom 8  
    Witam, jestem w fazie tworzenia swapu skutera gilera stalker 50 2t do którego zamontowałem silnik z piaggio x9 125 4t. mechanika w miarę już ogarnięta, chłodzenie w trakcie i teraz pora również na elektrykę i tu potrzebuje waszej pomocy. Nie ogarniam zbyt dobrze jeszcze samodzielnie elektryki ale nie jestem też do końca ciemny w temacie ;) do silnika kupiłem moduł od innego modelu w wersji bez immo.

    a więc tak w piaggio x9 były montowane immobilizery więc nie mogłem wykorzystać modułu. Kupiłem na aukcji więc inny moduł (zdjęcia poniżej) i nie wiem dokładnie jak go podłączyć, a nie chce go uszkodzić. Przy silniku 125 4t do statora idzie 5 przewodów, 3x żółty (grubsze), zielony i brązowy (oba o połowę cieńsze od żółtych), żółte idą na regulator, do regulatora wchodzą 3x żółty, czarny i czerwony z czarny paskiem.
    no module który kupiłem są oznaczenia literowe i według mnie oznaczają kolory:
    B - czarny
    G - zielony
    R - czerwony
    W - biały
    i 5 styk oddalony od reszty idzie na cewkę?
    Piaggio X9 125 - na module od Liberty 125 SWAP Piaggio X9 125 - na module od Liberty 125 SWAP

    Posiadam też cewkę od silnika 125 4t, 2 styki, jeden oznaczony na zielono drugi czarny
    Piaggio X9 125 - na module od Liberty 125 SWAP


    prosiłbym o pomoc w opisie co gdzie powinno iść i być podłączane, co mam jeszcze posprawdzać? posiadam multimetr więc mogę coś pomierzyć jeśli jest taka potrzeba.

    dodatkowo fotka regulatora
    Piaggio X9 125 - na module od Liberty 125 SWAP



    to jest schemat mojego alternatora:
    Piaggio X9 125 - na module od Liberty 125 SWAP

    przy silniku jest taki alternator (2) z pulsatorem (1) i regulator (3)

    cały czas nie mogę znaleźć jak połączyć mój moduł. czy da się w ogóle go podłączyć? z tego co mi się wydaje to dwa przewody z pulsatora powinny iść chyba do modułu CDI ale co z pozostałymi dwoma pinami na module? zasilanie, masa? czy może któryś to gaszenie (zielony)? jest 4 piny G W B R i nie mam zielonego pojęcia jak to wszystko podpiąć, proszę o pomoc
  • Poziom 7  
    Siema. Chciałem się cb spytać czy juz ogarnołeś elektryke u sb , b o jak nie to chętnie ci pomoge tylko mam zupełnie inne rozwiązanie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Zielony kabel to jest impulsator. Czerwony musisz dać pod stacyjkę , czarny to masa , biały nie mam pojęcia od czego jest. Ten kabelek jest podłaczony obok impulsatora pod pompą wody? Jesli tak to bedzie czujnik od cisnienia lub temperatury oleju u mnie jest on brązowy i zostawiasz ten kabel wolno , nigdzie go nie podłączasz

    Dodano po 2 [minuty]:

    Też mam swapik 125 od x9 w swoim kymco tylko ja mam zrobiony na chiński moduł DC zasilany z aku tylko musze przeniesc impulstator względem cewki bo jest zapłon troche wyprzedzony
  • Poziom 8  
    Włożyłem seryjny moduł z immo.