Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810

dk1 04 Lip 2011 11:30 37653 11
  • #1 04 Lip 2011 11:30
    dk1
    Poziom 11  

    Witam

    Mam problem w radiu z corolli verso 2005 (w sumie mam dwa takie same samochody z tym problemem) jest to model W58810. Radio niekiedy działa normalnie a niekiedy słychać trzask w głośnikach i jest cisza, nie ma podświetlenia, nie gra płyta, i nie ładuje ani nie wysuwa płyty chociaż widzi że jest wkładana. Jest tak przez jakiś czas niekiedy samo się znów włączy niekiedy trzeba wyłączyć i włączyć ponownie. Początkowo myślałem że to końcówka mocy bo z tego co klient mówił to tak pasowało że grało trzask w głośnikach i cisza, wymieniłem było ok ale na drugi dzień to samo, sprawdziłem je dokładniej i zauważyłem właśnie te objawy co napisałem. Spotkał się już ktoś może z takim problemem ? Myślę że jest to jakaś typowa usterka w tych radiach

  • #2 18 Wrz 2011 19:47
    hiwa
    Poziom 1  

    Witam, mam Toyotę Corollę Verso z nawigacją i dużym ekranem. Kilka dni temu nagle przestało grać radio, tzn skacze po częstotliwościach ale na żadnej się nie zatrzymuje, wyskakuje tylko napis "Nothing". Co może być przyczyną, ewentualnie jak wymontować ekranik i obudowę żeby dostać się do radia? Z anteną wszystko jest ok, głos też jest, płyty chodzą normalnie.

  • #3 30 Lis 2011 21:57
    dezz04
    Poziom 1  

    Witam mam podobny problem z navi w toyocie corolli verso z 2006. nagle przestało działać radio.. cisza ... cd działało było ok navi też... rozłączyłem raz akumulator i od tego momentu szlag trafił i radio i cd a na ekranie ciagle jest info o tym, że trzeba włożyć poprawne dvd z nawigacja ... co to moze być ?

  • #4 03 Kwi 2012 23:01
    delta107
    Poziom 12  

    Jako iż zaszczyciła mnie przyjemność upośledzonego radia a koledze mają ten sam problem chciałbym dodać coś od siebie.
    problem z tego co widzę jest powszechny. Jeden z najsensowniejszych postów jaki znalazłem to :
    http://www.fixya.com/cars/t4158155-toyota_corolla_verso_2004_cd_problem
    Mamy tu opis jak rozkręcić radio i to co napisał szogun2000 czyli pod lutować 4 układy z 3-ma końcówkami oraz resztę HotAri.

    W załączniku instrukcja jak wyjąć Radio z Toyoty Corolli Verso. W brew pozorom nie ma sie czego bać. Idzie gładko.
    Poniżej moje radyjko. Potraktowałem je temperaturą 350'C około 3 sec na każde miejsce. Cyna robiła się plastyczna :D

    Skutki:
    Jest lepiej. Pierwszy dzień działo cały czas. Drugi przestało ale po New Driving Cycle (ponowne odpalenie po 2 godz) już działało bez problemów.
    Co będzie dalej zobaczymy.

    Zastanawiam się jednak czy
    1" problem wynika nie tylko zimnych lutów ale i mikropęknięć na ścieżkach ??
    2" czy ma sens poprawa lutów również na panelu przednim
    3" jaki wpływ mają wiązki przewodów i ich złącza do radia. Przy podłączaniu radia przez chwile miałem również objawy jak powyżej.
    4" Luty i ścieżki nie były poprzerastane (pozwierane). Lutowanie bezołowiowe ma tę paskudną cechę że przy Lutach z biegiem czasu rosną tak zwane wąsy (coś jakby kryształki). Skala tego jest problemu jest mała, ale widoczna jeśli mamy( tak jak tu) scalaki o małym rastrze pomiędzy nóżkami i może dojść do zwarć. Ta kwestia jest do pominięcia, ale zawsze godna uwagi jak się szuka po omacku.
    5" Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły lub doświadczenia z tym problemem

    Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810 Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810 Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810 Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810

  • #5 16 Kwi 2012 22:28
    zurek10
    Poziom 1  

    Potwierdzam - użytkownik TOLO pomógł mi w 100 % !!! Super kontakt od samego początku, expresowa naprawa. Gorąco polecam!!!! Znajomość problemu idealna. Dziękuję za pomoc:)

  • #6 17 Kwi 2012 00:50
    delta107
    Poziom 12  

    Ponowne Wygrzanie radia z akcentem na wieksze luty i prze-lutowanie większych lutów nie pomogło. Ścieżki pod lupą nie wyglądają na popękane :cry: przynajmniej tyle ile widać.

    Jednak odkryłem pewną zależność.
    Gdy radio jest podłączone do systemu i poruszamy główną wtyczką zasilania /wyjścia na głośniki (obrazek poniżej, złącze skrajnie prawe góra) w taki sposób aby płyta główna była wyginana usłyszymy trzask w głośnikach. Potem dać OFF i ON i radio już gra. Ruszamy dalej i ponownie trzask i radio nie gra :D Co prawda jak już nie ruszamy potem wtyczki - to i tak po jakimś czasie przestanie grać :!:

    Jaki wniosek :idea:
    Radio samo z siebie jest sprawne funkcjonalnie :!: - żadem układ nie jest spalony.

    Czyli że potencjalna przyczyna (jedna lub kilka):
    :arrow: - mikropęknięcia na jakieś ścieżce
    :arrow: - uszkodzona przelotka na płytce
    :arrow: - zimne luty

    nic tylko pobawić się w doktora z stetoskopem i młoteczkiem i szukać He he.

    Jako dodatek informacyjny zdjęcia jak wyjąć nasze radio W58810
    1" otwieramy nad radiem schowek
    2" wpychamy paluchy lub pod plastik po prawej stronie (pasażera) i ciągniemy od góry do siebie. (u góry mamy tylko zółte i czarne zatrzaski )
    3" Góra puszcza i powoli wychodzi. uwaga teraz na wylot powietrza. - dalej ciągniemy
    4" Na dole blaszka kotwicząca zapalniczkę. Trzeba ładnie wy-haczyć i ewentualnie odłączyć zapalniczkę aby jej nie urwać
    5" lewa strona wyciągamy tak samo. Przycisk START STOP delikatny ale wychodzi łatwiej.
    6" panel klimatyzacji. Po bokach dwa czarne wkręty. Odkręcić
    7" Radio przykręcone jest 4 szt wkręt-śruby. dwie pod spodem i po jednej po bokach. Uwaga jak wam spadnie śruba to jej nie wyciągniecie. (przynajmniej mi się nie udało, a kolumny nie będę rozkręcał)
    8" rozkręcenie radia to już pestka. śruby górne i zdejmujemy górną pokrywę. Jak chcemy resztę to boczne śruby, potem tylnie od radiatora, boczne blaszki po bokach. Panel przedni na zatrzaskach - schodzi gładko.




    Trzy mocujące płytę główną i już :D

    Jeśli uda mi się wytropić co nieco dam wam znać bo w sieci problem znany a rozwiązania brak ;-)

    Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810 Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810 Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810 Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810 Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810

  • #8 31 Maj 2012 19:03
    tolo
    Poziom 33  

    Z mojego doświadczenia wiem, że poprawa tych lutów tego problemu nie rozwiąże.

    I tutaj wypadało by niestety podać to rozwiązanie :arrow: bo właśnie temu ma służyć forum. A informacja wiem ale nie powiem oprócz autoreklamy nie ma wartości dla innych. [damiancz]

  • #9 12 Lip 2012 19:09
    mikser1977
    Poziom 10  

    Miałem podobny problem co użytkownik "delta107" (po naciśnięciu płytki w okolicy gniazda zasilającego gaśnie podświetlanie LCD oraz słychać trzask z głośnika) , zauważyłem zaniżanie napięcia napięcia na kolektorze tranzystora Q707 w chwili występowania usterki. W moim przypadku problem ustąpił po poprawieniu lutowania nóg tranzystora.
    Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810
    Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810 Brak głosu w radiu Toyota Corolla Verso 2005 navi W58810

  • #10 03 Maj 2013 12:50
    maryon
    Poziom 1  

    tolo napisał:
    W przypadku problemu z radiem navi w autach Toyoty zapraszam, ogarniemy temat :D

    Witam
    Mam właśnie problem z tym radiem czasem pogra 5min i wyłącza się podświetlanie i dźwięk ale na wyświetlaczy są cyferki i słychać w głośnikach ciche trzaski i tak jakby odwarzacz szukał scieżki mimo ze jest właczone radio
    Pozdrawiam i czekam na radę

  • #11 18 Maj 2013 11:26
    dariuszj
    Poziom 20  

    [quote="tolo"]Z mojego doświadczenia wiem, że poprawa tych lutów tego problemu nie rozwiąże.


    Rzeczywiście poprawa tych lutów nie pomoże, ale innych już tak. Panowie, sprawa banalna. Należy poprawić lutowanie dwóch rezystorów SMD 0om w pobliżu wspomnianego tranzystora Q707. Rezystory doprowadzaja sygnał sterujący do bazy Q707 i drugiego trazystora obok. Oznaczeń rezystorów i drugiego tranzystora nie pamiętam, ale łatwo je odszukać. Ot i cała tajemnica.

    Skorzystałem ze zdjęć kolegi Mikser1977. Rezystory mają oznaczenia R716 i R717. Drugi tranzystor to Q701. U mnie objaw był podobny, przy lekkim wyginaniu płyty głównej znikało lub pojawiało się podświetlenie wyświetlacza LCD oraz zanikał dźwięk w głośnikach. Rezystory wystarczyło lekko dotknąć sondą miernika i pojawiały się w/w symptomy. Przy próbie lutowania rezystory odpadły od płyty. Po wlutowaniu objawy ustąpiły na dobre.

  • #12 18 Maj 2013 11:57
    damiancz
    Moderator Radia Samochodowe

    Co wyczerpało ten archiwalny temat - zamykam i przenoszę do diagnozy.