Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera 2000 1.8 - Brak Iskry

18 Maj 2013 21:08 8574 16
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich!
    Posiadam w/w nissanka.
    Sytuacja wygląda a tak:
    Podczas jazdy na 5 biegu z góry bez gazu jakieś 80 na godz auto nagle zgasło.
    Próby odpalenia nie przyniosły efektu.
    Zaholowałem do domu.Dodam jeszcze że kontrolka silnika świeciła się już od kilku miesięcy ale auto jeździło normalnie więc nie zwracałem na to uwagi. Diagnoza ELM nie wykazała błędów.
    wszystkie bezpieczniki w środku i pod maską sprawdzone dokładnie.
    Immo NATS gaśnie po przekręceniu kluczyka.
    Podejrzewałem czujnik wału gdyż nie około 2 miesiące temu wymieniałem na wałku.
    czujnik zakupiłem i następnego dnia chciałem wymienić ale zauważyłem że po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka silnika a kiedy go holowałem to się paliła.
    Poszukiwania doprowadziły mnie do przekaźnika pod maska, nie załączał się a sterowany jest z ecu. załączenie ręczne podało plusa do ecu i kontrolka wróciła. Sprawdzając owe czujniki wałka i wału natrafiłem na czujniku wałka na oderwany przewód plusowy do czujnika, przylutowałem i pojawiły się impulsy na wtryskiwacze, ale auto nadal nie odpala.
    Sprawdzone zostały wszystkie plusy i masy do ecu są ok oprócz dwóch które załączane są przekaźnikiem pod maską którym steruje ecu z PIN 31.
    Zasilania do czujników wału i wałka, zasilania cewek zapłonowych i wtrysków.
    Wnioski:
    Brak załączania przekaźnika ENGINE CONTROL RELAY PIN 31, gdzieś zaginęło w ciągu jednej nocy, oraz brak impulsów na cewki zapłonowe.
    Jeśli ktoś miał z czymś takim do czynienia albo ma jakieś propozycje to proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Ten przekaźnik o którym piszesz steruje dwoma obwodami. Są dwa bezpieczniki jeden jest od obwodu zasilającego 110 pin ECU, czujnik wałka rozrządu, czujnik wału korbowego i przepływomierz, a drugi silnik krokowy, zawór recyrkulacji spalin, włącznik biegu jałowego i cewki zapłonowe. Czy ECU wystawia minus do sterowania przekaźnika ? Jeśli tak to brakuje Ci +12V dla tego przekaźnika który jest brany z bezpiecznika pierwszego obwodu który Ci opisałem. Sprawdź czy po kluczyku masz +12V na 43 pinie ECU.
  • Poziom 13  
    Na pin 110 i 112 po ręcznym załączeniu przekaźnika pojawia się plus do ecu
    Z ecu na przekaźnik nie wychodzi minus, podanie go na pin 31 przez próbówkę 12V załącza przekaźnik czyli plus to przekaźnika jest i bezpieczniki 10 i 15 A sprawne.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    A jaka ta próbówka z jaką żarówką ? Masz +12V na cewkach zapłonowych po załączeniu tego nie działającego przekaźnika ? Sprawdź czy masz +12V na czujniku wałka rozrządu ale tego dwu-pinowego.
  • Poziom 13  
    Próbówka 6-12V takie byle co za 5 zł ze stacji benzynowej hehe. mam 12V na cewkach po przekaźniku. o jakim czujniku dwu pinowym mówisz, gdzie mam go szukać?
  • Poziom 38  
    Powinien być gdzieś w okolicach za korkiem wlewu oleju, ale obstawiam że padł sterownik skoro nie wystawia na 31 masy. Przydało by się też podłączyć pod komputer.
  • Poziom 13  
    poszukam zaraz i dam znać. co do diagnostyki to mam tylko ELM a w to jak wiadomo za bardzo wierzyć nie można....

    Dodano po 6 [minuty]:

    ten czujnik dwu pinowy to taki podłużny tak? jeśli tak to na jednym pinie jest plus 12V. a co ta za czujnik jakie ma zadanie?
  • Poziom 38  
    Więc ja widzę dwie opcje jeśli są wszystkie zasilania i masy i sterownik nie wystawia masy na pin 31 to jest uszkodzony lub jednak brakuje jakiegoś zasilania lub masy. 43,67 pin ecu jest +12V ?
  • Poziom 13  
    43 po zapłonie jest i 67 stały jest
    . Wtryskiwacze chodzą pompa paliwa chodzi czuć benzyne ale na pinach
    35,36,37,38 brak impulsów na cewki oraz brak masy na pin 31...

    Dodano po 29 [sekundy]:

    dodam jeszcze ze impulsy czujników wałk i wału idą do ECU...
  • Poziom 38  
    No to chyba już tylko zostaje opcja uwalonego ECU, chyba że to jakaś przypadłość na którą jakiś magik ma sposób, nieraz się takie sytuacje zdarzają.
  • Poziom 13  
    jeśli kolega jeszcze nie idzie spać to ja raz dwa wywalę ECU, zobaczę go w środku i napisze...
  • Poziom 38  
    Dziwne w sumie jest to że po uruchomieniu przekaźnika nie ma nadal iskry mimo że ma wszystkie zasilania i sygnały.
  • Poziom 13  
    sam się zastanawiam o co tu chodzi

    Dodano po 18 [minuty]:

    Wywaliłem ECU i wygląda na to ze już ktoś tu był...
    wymieniany był tranzystor nec japan pa1556ah MOS FET widać nie orginalne luty.
    jestmożeliwe że znów padł?
  • Poziom 38  
    Wszystko jest możliwe sprawdź po ścieżkach od czego on jest może na coś Cie to naprowadzi.
  • Poziom 13  
    przejechałem po ścieżkach i rozchodzi się po całej płycie ECU i w sumie nigdzie konkretnie nie prowadzi. piny od sygnałów cewek idą do kondensatorów SMD i potem na drugą stronę płyty i chowają się pod gniazdem ECU więc na dobrą sprawę h.... widać....
  • Poziom 13  
    Witam Ponownie! Temat nadal nie rozwiązany czy może ktoś jeszcze jest w stanie mi pomóc?
    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam panowie. Mam może banalne pytanie też ma problem nie ma iskry świece nowe, podobno można sprawdzić czujnik walka zamieniając go z czujnikiem walka korbowego jeśli tak to gdzie oni się znajdują na silniku oraz gdzie schowany jest ECU przypomnę że to 1.8 2007