Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

laguna 2.0 16V IDE - ustawienie kół na wałkach rozrządu

masa_30 18 May 2013 22:13 13728 17
  • #1
    masa_30
    Level 10  
    Witam.
    Mam nieprzyjemność zmagać się z zerwanym rozrządem w lagunie 2.0IDE ,krótka seria z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wszystko jest gotowe i poskładane problem stanowi rozrząd. Może ktoś już przerabiał ten temat? Dokładnie chodzi o ustawienie koła na wydechu. Mam blokady ale cóż mi po nich jeśli nie wiadomo jak ustawić koła. Znak jest ale nie ma punktu do którego miałby się odnosić. Może ktoś coś podpowiedzieć?
  • #3
    masa_30
    Level 10  
    Dzięki. W poniedziałek sprawdzę czy zagada.
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    masa_30 wrote:
    Mam blokady ale cóż mi po nich jeśli nie wiadomo jak ustawić koła


    Masz blokady na wałki z tyłu? No to nic więcej Ci nie potrzeba :)
  • #5
    masa_30
    Level 10  
    Blokuje wałki z tyłu, ale koła trzeba zluzować do nałożenia paska i naciągnięcia i nie wiedziałem jak ustawić znak na kole wałka wydechu tego od czujnika (tam nie ma klinów). Według rysunku wyżej po zerwaniu paska koło przestawiło się o 4 zęby.
  • Helpful post
    #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Możesz ustawić na znaki, ale nie musisz. Jak sam zauważyłeś koła są pływające, więc ważne aby wałki były dobrze ustawione a koła jak lecą.

    Koła nie zawsze trzeba luzować do napięcia paska.

    Tylko dobrze blokadę na wał załóż.
  • #7
    masa_30
    Level 10  
    Jak nie ustawię koła na wydechowym to mi się czujnik położenia wałka nie zgra.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bezpośredni wtrysk benzyny tak jak w mitsubishi GDI. Komputer odetnie wtrysk
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tam czujnik na koło patrzy? To przepraszam, zapomniałem, więc koło musi być na znaki. Wiem co to za silnik :)
  • #9
    masa_30
    Level 10  
    Porażka Renault
  • #10
    masa_30
    Level 10  
    Rozrząd poskładany według schematu. Auto odpaliło ale wyskakuje fault in fuel injection i ESP fault . Obroty falują i czasami kicha w kolektot dolotowy. Idę szukać przyczyny.
  • #11
    masa_30
    Level 10  
    Pracuje równiutko. Przy montażu kolektora wysunęła się uszczelka zaworu EGR. Niestety błędy nadal wyskakują i przechodzi w tryb awaryjny. Przekazuję auto do kumpla elektronika na kompa.
    Dzięki igorek83 za schemat.
  • #12
    krynis
    Level 11  
    Witam trochę odgrzebie problem z rozrządem. wyskakuje mi błąd cały czas czujnik położenia walka rozrządu. Został zakupiony nowy czujnik i nadal to samo blad wystepuje. Silnik na wolnych obrotach trzęsie telepie dam mu obroty wieksze na 1100 i w miare ladnie bez telpania. Wiec diagnoza padla na rozrzadą. Jezleli chodzi o cisnie sprezania wszystko w normnie. Rozbrelem chyba juz 3 razy rozrząd i zlozylem mam blokady na walki i wał. Nadal to samo trzesie jakby nie w tym momencie byl zaplon. I moje pytanie czy kolo na walku wydechowym tam gdzie jest czujnik polozenia walka musi byc ustawione na jakis znak ???? bo jak zauwazylem na tym kole na jednym z ząbków jest jakis znak, tylko u mnie ten znak jest przy poprawnym zlozeniu rozrządu gdzie indziej. Czy ten znak powinien byś równo gdzie jest umiejscowiony czujnik wałka ?? i czy napewno to ten znak co mysle ??? Bo musze te kółko jakoś zgrać ? bo wydaje mi sie ze to jest moj problem ze kolo nie zgrywa sie z czyjnikiem. Proszę o radę i pomoc bo juz mi sie nie chce 10 razy rozbierać tego nieszczęsnego rozrządu Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
  • #13
    masa_30
    Level 10  
    Trochę wyżej masz schemat wrzucony przez igorek83. Ja też 10 razy próbowałem.
  • #15
    krynis
    Level 11  
    dzieki przem27 za schemat ma taki sam. I tak wlasnie wczoraj ustawiłem pol zęba do tylu od znaku na wydechowym. Po zdjęciu blokadi przekreceniu pare razy walem, wszystkie blokady wchodzą idealnie. A bład czujnika walka nadal jest. Nie wiem ale moze juz podejrzewam ten czujnik drugi ze jest zepsuty. No chyba ze te kolo trzeba ustawic w jakis cudowny sposób. Jezli chodzi to na wtyczce czujnika jest napiecie, poprzedni czujnik byk uszkodzony na pewno bo nie wkazywał zadnych zmian zero rezystencji, tan drugi jakąś rezystencje ma zwieksza sie jak nabiera temperatury i spada jak robi sie chłodniejszy. Jeszcze jedna rzecz zauwazylem zdaza sie tak nie chce zapalic czasmi i jak mu odepne ten czujnik zaraz odpala. Jakbym mial drugi taki silnik to bym podmienil ten czujnik i zobazyl jak kolo na wydechowym patrzy, ake niestety nie mam...
  • #16
    daw2
    Level 18  
    Krynis jak rozwiązałeś probleem bo mam taki sam. Już mi nerwów brakuje.
  • #17
    krynis
    Level 11  
    Powiem Ci tak chyba ten rozrząd 100 razy rozebrałam i składałem na rożne możliwe sposoby, chodź minęło juz tyle czasu to z zamkniętymi oczami bym ten rozrząd złożył heheh. Czujnik miałem drugi i tez błąd wywalało a silnikiem jak telepalo tak telepalo. Robiłem dużo samochodów ale ten jako jedyny w moich poczynaniach mnie przerósł, juz miałem ochotę włożyć mu inny silnik 2.0 ale nie ten chory IDE. I tak zrób bo zaoszczędzisz sobie nerwów jak to ma być auto dla Ciebie do jazdy. Bo tam masz trochę rzeczy które nagminnie siadają w tym silniku chodzi o ten głupi osprzęt jak nie regulatory ciśnienia paliwa to pompy wysokiego ciśnienia itp.. Po prostu to sprzedałem bo nie chciałem na to patrzeć.
  • #18
    daw2
    Level 18  
    Wiem ,ze ten silnik to porażka. Właśnie zostały zmienione pierścienie i zregenerowana głowica. Szkoda wywalić. Złożyłem na blokady i to koło wg opisu ale objawy są takie jak u Ciebie. Podmiana czujnika nic nie daje.