Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 420 dci - Słaby pod obciążeniem na ciepłym silniku

benton 19 May 2013 09:39 7533 17
  • #1
    benton
    Level 11  
    Witam,

    Mam problem z premiumką.

    Na zimny idzie ok problem zaczyna się gdy się rozgrzeje, przy mocniejszym wciśnięciu gazu, przy zielonym zakresie obrotów na biegach szczególnie od 3-go zaczyna trząść kabiną i auto "nie idzie" (efekt jakby jazdy na wozie drabiniastym) efekt potęguje się przy cięższym ładunku.
    Odpalanie ok zimny ciepły
    Ok pół roku temu czyszczony cały układ paliwowy.
    Filtry odstojnik smok ok. Pompa wstępna wymieniona ponad pół roku temu.
    Po wizycie w serwisie stwierdzili, wtryski ok brak błędów przez moment pojawiło się coś z ciśnieniem i zasugerowali wymiane zaworu zwrotnego paliwa, nie pomogło.
    Zastanawiam się czy test kompa drogowy by pomógł bo tylko podczas jazdy problem występuje.
    Jedyny plus mało pali, wcześniej 33-40l

    Proszę o sugestje
  • Helpful post
    #2
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Problem z zacinaniem się wtryskiwacza, nie wykrywana jako usterka. Jeśli zaczyna nierównomiernie pracować silnik, to w takim stanie jakby się dało podłączyć do testera to poprzez test cylindrów dało by się ocenić który wtrysk niedomaga. Przeważnie jak się zgasi i na nowo odpali to przez jakiś czas będzie pracował poprawnie i nie da się nic zdiagnozować, trzeba to zrobić jakby na "gorąco".
  • Helpful post
    #3
    szyniu
    Level 20  
    Najprawdopodobniej pojawia się problem któregoś z wtryskiwaczy, komputerem serwisowym jest możliwość sprawdzenia charakterystyki wtrysku co obrazuje w jakim stanie jest sam wtryskiwacz. Pojawia się pewno przydymianie, spalanie wzrosło,auto jest słabe i tarakocze.
    Jedną rzeczą co też jest bardzo ważna jest separator jeżeli jest szklany to problemu nie ma, czyszczenie i git ale jak jest jak standardowy filtr separacyjny (wygląda podobnie do filtra paliwa montowanego na silniku w premium najczęściej koloru kremowego) to do kosza i dopiero sprawdzać dalej pomijając takie rzeczy jak odstojniki, filtry na silniku bo od tego oczywiście zaczynamy.
  • #4
    soltyk
    Level 21  
    Jeżeli słabnie i mało pali, może to być czujnik ciśnienia w układzie dolotowym.
  • #5
    benton
    Level 11  
    Renia ma się coraz gorzej, zle odpala na ciepłym silniku (długo kręci) i wyświetla się wtrysk, i od nich zacznę sprawdzanie.
    Jedno pytanko gdzie znajduje się separator ?

    Dziękuje za podpowiedzi.
  • #6
    szyniu
    Level 20  
    Nie zawsze jest gdyż często jest wywalany bo nie jest tani ale zwykle montowany fabrycznie obok filtra powietrza często z pompka ręczną na sobie może być szklany bądź wkład jak standardowa paliwówka z reguły w tym typie jest podgrzewacz od spodu tam jest plastikowy odstojnik przezroczysty.Ja osobiście nie spotkałem się z innym montażem ma duże znaczenie w oddzielaniu wody z paliwa bo bo system CR nie lubi wody i tyle.
  • #7
    RYSIU PASIKUROWICE
    Level 13  
    SZYNIU nigdy!!!! nie było fabrycznie montowanego takiego filtra z pompką za kabiną
  • #8
    szyniu
    Level 20  
    Z całym szacunkiem jest pan tego pewien

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pomijając łapanie za słowa jeżeli jest zamontowany to jest do sprawdzenia.
  • #9
    krucjo93
    Level 10  
    Mam pytanka odnośnie trzęsienia...
    czy wraz z obrotami nasilają się ?
    czy jak podczepisz coś pod autko szarpie przy ruszaniu ?
  • #10
    benton
    Level 11  
    krucjo93 wrote:
    mam pytanka odnośnie trzęsienia...
    czy wraz z obrotami nasilają się?
    czy jak podczepisz coś pod autko szarpie przy ruszaniu?


    Poniekąd tak ale bardziej z obciążeniem, ładunkiem i cięższym tym jest gorzej (tłumacze sobie to zwiększonym zapotrzebowanie na paliwo, które nie zostaje dostarczone z jakiegoś powodu).
    jest możliwość niedoprowadzenie do tego stanu, jeśli nie przekroczymy pewnego zakresu obrotów i biegi będziemy wrzucali na małych obrotach do "trzesiawki" nie dochodzi, ale jeśli choć raz obroty zostaną przekroczone występuje ona ciągle auto mocno kopci na czarno.

    Auto odpala już tylko od plaka :cry:

    Co do separatora, mocno go nie kojarzę w reni dlatego pisałem gdzie trzeba go szukać.
  • #11
    RYSIU PASIKUROWICE
    Level 13  
    Tak od 15 lat robię Renie i oryginalnego separatora nie było lub był montowany po prawej stronie taki szklany.
    Natomiast pompka zawsze była koło alternatora .Każda inna konfiguracja to inwencja warsztatu lub właściciela.
    Pozdrawiam
  • #12
    krucjo93
    Level 10  
    Pytam, bo podejrzewałem sprzęgło/koło zamachowe.
    Kuzyn tak miał w swojej ,jak przyczepkę ciągał,
    ale skoro kopci na czarno to coś z paliwem lub samym ciśnieniem.
  • #13
    szyniu
    Level 20  
    Jeżeli jest taka sytuacja że odpala tylko na samostarcie to ja bym jeszcze sprawdził pompę wstępną (montowana z tył pompy wysokiego ciśnienia) tzn. Podnieść kabinę włączyć zapłon jedna osoba pompuje pompką ręczną a druga w tym momencie startuje jak silnik odpali to jest problem z pompą zasilającą, oczywiście biorąc pod uwagę że układ niskiego ciśnienia jest sprawdzony tzn. jest szczelny i drożny.
    Może tu też występować problem z czujnikiem wału co prawda częściej to się działo w poprzednich wersjach renault ale koło zamachowe i czujnik trzeba sprawdzić, ja bym jeszcze zrobił test wtryskiwaczy.
  • #14
    benton
    Level 11  
    A więc do naprawy wszystkie wtryski, dostały po du.. od paliwa i miały ślady oleju, prawdopodobnie od pompy wstępnej która padła ok 9 m-c temu.
    Trzy zaworki na pompie wysokiego ciśnienia.

    Auto wtrakcie naprawy
  • #15
    miszagrom
    Level 21  
    Proponuje zajrzeć do zbiornika może potrzebne mu mycie, pompa przetłaczająca ssie paliwo tylko przez odstojnik wiec jeśli jest brud w zbiorniku, usterka niebawem powróci.
  • #16
    benton
    Level 11  
    miszagrom wrote:
    Proponuje zajrzeć do zbiornika może potrzebne mu mycie, pompa przetłaczająca ssie paliwo tylko przez odstojnik wiec jeśli jest brud w zbiorniku, usterka niebawem powróci.


    Cały układ był czyszczony latem ub roku ale niestety za pozno.

    Auto chodzi, tak jak pisałem wczesniej naprawione wszystkie wtryski (przekroczony przelew, zużyty zawór,rozpylacz, nalot oleju silnikowego i rdzy ze stycznością z paliwem)
    naprawa pompy wysokiego ciśnienia

    Martwi mnie nalot oleju, czy mógł powstać po uszkodzeniu pompy wstępnej w ub roku? w jaki sposób możliwe jest powstanie tego nalotu ?

    Dzięki wszystkim za pomoc i wskazówki
  • #17
    benton
    Level 11  
    Niestety witam ponownie

    Auto znowu słabe nie wchodzi na obroty szarpanie itp

    wyświetla bład EECU 00016412126

    Proszę o pomoc.

    03.07.2013
    Problem wskazywał na pompę wysokiego ciśnienia która była regenerowana Crying or Very sad wykryty przez serwis renaulta zbyt małe ciśnienie, niedomaga któryś z zaworów.
    Pompa jako że po naprawie trafiła do firmy która ja naprawiała.
    Pompa na stole okazała się sprawna, serwisanci pompy wskazują i szukają problemu w kierunku elektryki czujników ?
    Po naprawie wtrysków i pompy pojawił się problem z wyładowywaniem baterii. Jakiś związek ?
  • #18
    kwantor
    Level 38  
    benton wrote:
    Po naprawie wtrysków i pompy pojawił się problem z wyładowywaniem baterii. Jakiś związek ?

    Żaden, chyba, że długotrwałe kręcenie, odpowietrzanie, i brak konkretnego naładowania.
    Jak tam jest nalot rdzy i innego dziadostwa w paliwie, to to chodziło nie będzie- zbyt wielka precyzja nastawnika pompy, wtryskiwaczy i w ogóle.
    Trzeba wiedzieć co się tankuje, a zwłaszcza unikać wody.