Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lancia Kappa - Koszty elsploatacji 2.4 TDs w porównaniu z 2.4 JTD

Alfred_92 19 Maj 2013 17:10 2496 3
  • #1 19 Maj 2013 17:10
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Witam, chciałem się zapytać jak wygląda kwestia eksploatacji Lancii Kappy z silnikiem 2.4 TDS? Jakie są słabe punkty tego silnika, jakie są koszty eksploatacji tego auta w porównaniu chociażby z Passatem B5 1.9 tdi na pompie rotacyjnej? Czy silnik TDS w Lancii jest jednostką z bezpośrednim wtryskiem paliwa czy posiada jeszcze komory wstępne. Mam okazję kupić takie auto w cenie za 1500zł z rzekomo uszkodzoną pompą wtryskową, które stoi już od roku nie jeżdżone ale zdaję sobie sprawę że auto z nie dającym się uruchomić silnikiem to loteria, myślicie że warto się tym wgl. interesować?

    0 3
  • #2 19 Maj 2013 18:16
    wedsew
    Poziom 15  

    2.4 TD w Kappie to diesel z wtryskiem pośrednim. Dobry, trwały silnik choć na tyle rzadki, że może być problem z częściami. Jego kod to 838A7.000, zorientuj się sam w częściach i dostępności, żeby mieć rozeznanie.
    Czy warto kupić? Trudne pytanie. Jeśli to faktycznie tylko pompa, to może być to dobra koncepcja. Ale jeśli wyjdzie na jaw dużo innych rzeczy, a pewnie wyjdzie, to będzie gorzej. Oczywiście w aucie stojącym przez rok na pewno do wymiany filtry, oleje, opony, możliwe, że klocki i tarcze hamulcowe itp. Mogą być problemy z wężami układu chłodzenia i elektryką. Lepiej dobrze sprawdzić i przemysleć. Z drugiej strony 1500 to niewielka kwota.

    0
  • #3 19 Maj 2013 18:28
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Możliwe że nawet mniej niż 1500zł, bo właściciel raczej chce się pozbyć auta, dlatego kusi mnie ta cena, ale bez odpalenia silnika nie będę w stanie sprawdzić ani układu przeniesienia napędu, hamulcowego ani układu kierowniczego czy zawieszenia, o klimatyzacji nie wspominając. A czy ten silnik ma jakieś słabe punkty poza spalaniem i mocą :) ( typu pękające głowice itp.)? Z tym że trzeba będzie po zakupie zrobić to co związane z częściami eksploatacyjnymi naturalnie się liczę (mam jedynie nadzieję że zawieszenie nie będzie wymagało natychmiastowej reanimacji). Jak w kappach wygląda kwestia odporności na korozję (czy jest tak samo przeciętnie-słabo jak z większością fiatów z tamtych lat, czy raczej nie ma z tym problemów? Ta Kappa którą mam na oku jest w sedanie wiec odpada automatycznie kłopot z Nivomatem którego nie ma :D

    0
  • #4 19 Maj 2013 20:43
    wedsew
    Poziom 15  

    Kappa nie ma poważnych słabych punktów no i nie rdzewieje w ogóle. Jedyny chyba istotny punkt na jaki warto zwrócić uwagę to maglownica, jak cieknie to wymiana nie jest tania. Silnik 2.4 TD bez CR (a taki tam jest) czasami lubi cieknąć olejem, ale to nic ważnego - po prostu się trzeba przyzwyczaić a nie walczyć z tym.
    To Lancia, a nie Fiat, weź to pod uwagę. W tym aucie nie ma tandety, nic nie skrzypi, nic się nie psuje, nie ma rdzy ani niedoróbek.

    0