Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1.3 mpi - Niskie napięcia i wynikające z nich problemy

DJ_DrEw 19 May 2013 17:49 2742 13
Wago
  • #1
    DJ_DrEw
    Level 15  
    Witam!
    Posiadam Felę 1.3 mpi. Podczas jazdy na LPG (II Gen) włączenie jakiegokolwiek większego odbiornika (ogrzewanie szyby, nawiew, światła przeciwmgłowe, wycieraczki) powoduje zaprzestanie podawania gazu do silnika. Puszczenie pedału gazu i ponowne wciśnięcie pomaga ale tylko na chwilę. Po wyłączeniu odbiornika i upływie kilkunastu sekund wszystko wraca do normy. Sytuacja ta nie występuje podczas jazdy na benzynie, ale postanowiłem bliżej przyjrzeć się instalacji elektrycznej.

    Samochód ma nowy akumulator (wymieniony ze względu na wyżej wymieniony problem i problemy z odpalaniem zimą).
    Przy wyłączonym samochodzie i wszelkich odbiornikach napięcie na klemach wynosi 12,9V. Włączenie samochodu powoduje wzrost do 14,1V na wolnych obrotach (w tym wypadku wiem, że ten typ tak ma i 14,1 to i tak dobry wynik). Włączenie odbiorników powoduje spadek napięcia do 12,5V.
    Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.
    Czy takie zachowanie się samochodu jest prawidłowe? Gdzie szukać ewentualnej usterki? Regulator, mostek?
    Z góry dziękuję za pomoc i serdecznie pozdrawiam!
  • Wago
  • Helpful post
    #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    DJ_DrEw wrote:
    Włączenie odbiorników powoduje spadek napięcia do 12,5V.

    Jeśli to prawda to masz zepsuty alternator.

    Co do LPG to inna sprawa.
  • #3
    DJ_DrEw
    Level 15  
    A konkretniej mostek, czy też może uzwojenia?
  • #4
    and61
    Level 26  
    Na początek sprawdziłbym jak wygląda ładowanie na benzynie , bo może okazać sie , że problemem jest instalacja LPG , jeśli nie będzie różnicy to zacząłbym od wymiany regulatora napięcia a potem sprawdziłbym mostek
  • Wago
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Jak zwykle kolega Motronic ma rację ,jak można stawiać od razu że uszkodzony alternator,nie należy przypadkiem zrobić pomiaru na alternatorze.
  • #7
    DJ_DrEw
    Level 15  
    Nie ma różnicy pomiędzy ładowaniem na benzynie i LPG.
  • #8
    nikusert
    Level 40  
    Jakie napięcie na samym alternatorze,bo 12V masz na akumulatorze.
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Pasek może sie uślizguje lub spadek napięcia na przewodach alternator-akumulator.Od tego zacznij.
  • #10
    DJ_DrEw
    Level 15  
    Pasek się nie ślizga. Spadek napięcia na przewodach do akumulatora to ok 0,5V.
  • #11
    nikusert
    Level 40  
    Jeżeli pasek dobry,ładowanie na alternatorze sprawdzałeś(takie jak na akumulatorze),gdyby kontrola żarzyła to coś nim nie tak .Jeżeli jest oryginalny Czeski to problem z płytą diodową może być,częsta usterka tych alternatorów.
    Nie piszesz jak zachowuje się kontrolka.
  • Helpful post
    #12
    mczapski
    Level 39  
    Code: delphi
    Log in, to see the code

    A może szczotki się wyczerpują?
  • Helpful post
    #13
    nikusert
    Level 40  
    mczapski wrote:
    A może szczotki się wyczerpują?

    Może być ,lub jeszcze pierścienie.
  • Helpful post
    #14
    User removed account
    User removed account