Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ltz alternator szesćiodiodowy- przekaźnik

20 Maj 2013 08:06 2934 12
  • Poziom 7  
    Dzień dobry. Mam pytanie. W alternatorze sześcio diodowym do montażu kontrolki ładowania potrzebny jest przekaźnik. W związku z tym czy jest on wbudowany w środku alternatora czy w obwodzie zewnętrznym się go podłącza?? Mam problem z ładowaniem alternatora w ciągniku LTZ więc dlatego pytam. W obwodzie jako wskaźniki mam żarówkę która cały czas się świeci oraz amperomierz który nie pokazuje aby akumulator ładował się. Natomiast jeśli włączę np. światła amperomierz pokazuje że prąd jest pobierany z akumulatora. Czy mógłby mi ktoś narysować jakiś schemacik ze stacyjką amperomierzem przekaźnikiem i żarówką do alternatora sześcio diodowego. Byłbym bardzo wdzięczny. Dodam tylko jeszcze że na wyjściu alternatora mam 12.8V więc alternator chyba jest sprawny. Dziękuje z góry za pomoc.
  • Poziom 38  
    A co z regulatorem napięcia (niektóre miały styk na lampkę)? może zdjęcie coś wyjaśni? W jaki sposób masz podłączoną ową żarówkę?
    I generalnie czy masz instalację (w tym alternator) oryginalne, czy też modyfikowane? I dalej typ alternatora, regulatora.
  • Poziom 38  
    Witam
    Mało jak na ładowanie ,przynajmniej około 14V ,przy włączonych odbiornikach.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Przekaźnik (jego cewka )jest podłączona do środka gwiazdy,oczywiście gdy jest wyprowadzona.Kontrolka może być również sterowana z regulatora napięcia.
  • Poziom 7  
    Regulatora napięcia jest prawdopodobnie gdzieś w środku a nie rozkręcałem alternatora. Na zewnątrz zaś są tylko 2 styki. Jak podłączona jest żarówka to dokładnie nie wiem ponieważ jest tam bardzo dużo przewodów i mało miejsca. Nie bardzo da się coś rozkręcić już więcej. Wszystkie obudowy co mogłem to zdjąłem. Alternator nie jest oryginalny, jest od nissana Patrola a dokładnie nie wiem jaki typ. A czy instalacja jest oryginalna to nie wiem ponieważ mam ten ciągnik niedługo i od momentu kupna coś było nie tak z tym alternatorem.
    Mierzyłem to napięcie na wyjściu alternatora i podczas gdy zmieniałem obroty silnika wartość napięcia na zaciskach alternatora nie zmieniła się(12,8V) Następnie zmierzyłem napięcie na akumulatorze (13V) Czy to napięcie na alternatorze może pochodzić z akumulatora a ( 0.2V) to spadek napięcia na przewodach?
  • Poziom 38  
    Spadek napięcia 0,2V,to spadek na instalacji,jednak ładowanie jest i tak małe.Czy te dwie końcówki są na konektor i mają oznaczenia.
  • Poziom 7  
    A czy możliwe jest to że alternator wcale nie daje napięcia tylko podczas gdy zapali się silnik pojawia się ono z akumulatora na zaciskach alternatora i dlatego nie reaguje na zmiany obrotów silnika i jest mniejsze od tego co na akumulatorze?? Jutro postaram się wstawić zdjęcie alternatora. Czy może być taka sytuacja że alternator jak nie jest oryginalny to może mieć za małe obroty i dlatego nie ładuje??
  • Poziom 38  
    Gdy silnik nie pracuje, na alternatorze a raczej na grubym jego zacisku(B+)jest napięcie takie samo jak na akumulatorze .Przełożenie silnik -alternator przez koło pasowe alternatora ,ma wpływ na wielkość ładowania,co jednak nie oznacza że to jest przyczyną.Podaj oznaczenie tych końcówek alternatora.
  • Poziom 38  
    Gruby przewód stałe zasilanie (B+)z rozrusznika lub akumulatora .Drugi przewód od kontrolki ładowania.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tam podpinasz tylko samą kontrolkę bez przekaźnika.Zasilanie kontrolki z zacisku (+15 stacyjki)po kluczyku ,drugi koniec kontrolki właśnie do zacisku na alternatorze,i powinno działać .
  • Poziom 7  
    Ltz alternator szesćiodiodowy- przekaźnik Ltz alternator szesćiodiodowy- przekaźnik

    Dodano po 16 [minuty]:

    Czy to powinno być coś takiego?? A amperomierz powinien być podłączony za stacyjką??
    Ltz alternator szesćiodiodowy- przekaźnik
  • Poziom 38  
    Chyba problem w twoich umiejętnościach mocno ograniczy możliwość naprawy. Alternator wygląda na standard 9-cio diodowy a w każdym razie z wewnętrznym zasilaniem wzbudzenia. Zdjęcie faktycznie nie jest miarodajne. Nie widać objawów diagnozowania jako, że wszystko w kurzu. Sprawdź chociaż co dzieje się z lampką kiedy ten cienki przewód połączysz z masą pojazdu. Jak wygląda napięcie na tym przewodzie.? Dalej to niestety demontaż i weryfikacja szczotek, regulatora, mostka itp.
    Co ostatniego pytania to prawie tak, ale masz amperomierz, który być przyłączony między akumulator i instalację (poza rozrusznikiem). Należy domyślać się, że amperomierz z zerem po środku (taka dobra rosyjska tradycja).
    Ale generalnie trzeba założyć, że alternator w obecnym stanie nic nie daje instalacji i oczywiście akumulatorowi.
  • Poziom 7  
    Oznaczenia na alternatorze to B+ i D+.
  • Moderator Samochody
    Normalny 9-diodowy alternator Bosch, zwykły regulator z prostopadłymi szczotkami (golf mk I-II, escort mk III-VII) w dodatku z jakiegoś diesla, bo ma napęd wakupompy na osi wirnika.
    Zacisk D+ przez kontrolkę do + po stacyjce, nie potrzebuje żadnego przekaźnika