Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.0 6n 1998 - [6n] Falowanie obrotów i inne dziwne zachowanie.

20 Maj 2013 13:20 4722 4
  • Poziom 12  
    Mam pewien problem z obrotami, dotychczas był on dość niewielki dlategóż nic z tym nie robiłem.
    Wyglądało to tak, że gdy np wrzucałem sobie na luz i tak zwalniałem to obroty trzymały się tak na poziomie 1200 i dopiero po całkowitym zatrzymaniu szły niżej i tak się trzymały (może to normalne zachowanie, nie wiem).
    Nienormalnym było jednak sporadyczne (raz na kilka postojów na światłach) bujanie się obrotów na biegu jałowym podczas stania w okolicach 600-1000.

    Wczoraj jednak sytuacja uległa poniekąd zmianie, dlatego zdecydowałem się napisać.
    Zauważyłem, że podczas zmieniania biegów obroty na początku nie spadały podczas wciskania sprzęgła, a później jak włączyłem sobie luz to zachowywały się dokładnie tak jak na tym filmiku nie mego autorstwa http://www.youtube.com/watch?v=O9o_FYF5 ... r_embedded
    Później po zatrzymaniu auta i wrzuceniu na luz, zablokowały mi się jakoś na 2500... I dopiero ponowne uruchomienie auta spowodowało ich znormalizowanie do standardowego poziomu około 800/min.

    Dodam, że jakiś czas temu czyściłem przepustnicę.

    Moje pytanie w związku z tym, co to może być? Co sprawdzić?
    Nie ma żadnych innych objawów, auto nie gaśnie, nie dusi się, nie traci mocy.

    Oto moje błędy na silniku:
    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 030 906 027 E
    Component: MOTRONIC MP 9.0 2126
    Coding: 0261203932
    Shop #: 1037355854
    2 Faults Found:
    00533 - Idle Speed Regulation
    08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
    01087 - Basic Setting Not Performed
    16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

    Pierwszy błąd pojawił się po raz pierwszy, drugi zaś mam chyba za każdym razem jak się podpinam i zawsze go kasuję.
    Jak wyregulować te obroty biegu jałowego? I jak mam w zasadzie to interpretować?
    Jak wchodzę w 098 w VAGu to podaje mi, że ADP O.K.

    Jeszcze zapytam, czy pod przepustnicą powinna być jakaś uszczelka? Bo u mnie jej nie było tylko nasmarowane jakimś silikonem było. Czytałem gdzieś, że nie zawsze jest, ale jak powinno być w tym modelu?
  • Poziom 29  
    Przeprowadziłeś adaptacje?
  • Poziom 12  
    Przeprowadzałem ją po czyszczeniu przepustnicy jakiś miesiąc temu, aczkolwiek już przed samą adaptacją podane było, że ADP O.K.

    Czy przy adaptacji nie przeszkadza jak założony jest filtr powietrza?
  • Poziom 42  
    Jak czyściłeś nieumiejętnie , to mogłeś co uszkodzić , tam jest zmotoryzowana przepustnica i z objawów wychodzi ,że nie zwiera kontakt wolnych obrotów.
    Na wyłączonym zapłoni odpiętej wtyczce na przepustnicy , sprawdź przejście pomiędzy 3 i 7 pinem jej gniazda. Sprawdź też naciąg linki gazu - może być za mały luz na lince.
  • Poziom 12  
    Temat zamykam - auto sprzedałem rok temu.