Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 96 1.0 - Ogrzewanie tylnej szyby

20 Maj 2013 14:07 2580 5
  • Poziom 11  
    Witam. Potrzebuję informacji na temat zasady działania ogrzewania tylnej szyby.
    Od pewnego czasu przestało działać. Nie znam się bardzo na elektryce samochodowej ale wydaje mi się że to nie jest zbyt skomplikowany układ.
    Patrząc od środka po prawej stronie mam 2 przewody podłączone a po lewej jeden.
    Sprawdziłem miernikiem zasilanie (po odłączeniu od szyby) wszystkich kabli na jednym z kabli po prawej mam 12V na wyłączonym silniku i 13 na włączonym, co dziwne... gdy podłączę (gołą) spiączkę do szyby tą z napięciem 12V i chcę sprawdzić napięcie pokazuje 0V ??? po podłączeniu wszyskich kabli to samo 0V ale wystarczy że odepnę kabel napięciowy od szyby to pokazuje 12V
    Czy ktoś mi napisze o co chodzi i z kont takie zjawisko? gdzie napięcie ucieka?

    Dodam że przyglądałem się przewodom w szybie i nie zauważyłem przepalenia chyba że jest jakieś mikro lub przepaliło się gdzieś w obwodzie brzegowym który jest zalakowany na czarno i nic tam nie widać.
    Ale najbardziej zastanawia mnie dlaczego ucieka napięcie po podłączeniu...
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Nie szukaj przyczyny w szybie tylko w jej zasilaniu którys przewód masz zgnity a miernik ma za mała oporność zeby tak obciażyc układ zamiast miernika wepnij najpierw żarówke 5watowa i zobacz czy zaswieci jesli tak to później wepnij h4 i ona juz nie zaswieci szukaj po kablach ewentualnie przekaźnik lub też bezpiecznik zasniedziały
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Hmm... więc jeśli podłączę kabel do szyby obciążenie jest zbyt duże i dlatego ginie prąd... !?! Bezpieczniki w porządku, kable... hmmm może być że gdzieś zaśniedziały ale ciężko się do niego całego dobrać przy zgięciu w klapie nie widać przetarć zresztą prąd dochodzi tylko że niby jest za słabe natężenie tak? Myślę że wina może być w przełączniku choć włącza i wyłącza prawidłowo (sprawdzałem) to nie włącza się na nim kontrolka która się kiedyś zapalała jak działało podgrzewanie.
    Dzięki za odpowiedź. Spróbuję podłączyć na krótko (bez włącznika) i zobaczę co się stanie jak będzie dalej słabe natężenie to hmm... trzeba się będzie dobrać do kabli...
    Pozdrawiam moje ulubione miasto "Toruń" :-)

    Odpiszę wieczorkiem czy coś zdziałałem.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    To jest tak że jak sa przewody zasniedziałe to nie przepuszcza tyle pradu ile potrzeba do zasilenia chocby 20watowej żarówki a co dopiero grzałki na szybie a kontrolka na wyłaczniku zapali sie dopiero jak bedzie pełne obciażenie na koncu przewodów.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    piotrekwoj1 napisał:
    a kontrolka na wyłaczniku zapali sie dopiero jak bedzie pełne obciażenie na koncu przewodów.

    To akurat nie jest prawdą. Kontrolka jest "na sztywno" ze styku włącznika do masy i sygnalizuje JEDYNIE zwarcie się styku.
    Szukaj porad o niedziałaniu szyby w Golfie 3 - to jest to samo: ta sama skrzynka bezpieczników, ten sam system, też nie ma przekaźnika dla szyby itd. Tu na przykład sprawdziłbym DOKŁADNIE lub wymienił bezpiecznik 9 od lewej.
  • Poziom 11  
    Ok problem rozwiązany, jednak przełącznik do wymiany. Po zwarciu na (krtótko) w kostce przełącznika szyba zaczęła grzać. A na kablu przy szybie na wejściu i wyjściu pokazało 10v to chyba dobry wynik? Wiec kable na szczęście w porządku. Przeczyściłem błaszki we włączniłu i na razie jako tako działa, ale na zimę będę musiał założyć nowy. Najbardziej mnie cieszy że w tym aucie nie ma tyle przekaźników :-) Nie ma to jak proste instalacje.
    Dzięki wszystkim za pomoc.