Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scieżki pod kwarcem oraz pętle masy- prośba o sprawdzenie

21 Maj 2013 08:05 3447 12
  • Poziom 11  
    Witam,

projektuję pewien układ elektroniczny i jako, że jestem początkujący to chciałbym zadać kilka pytań.

1. Czy takie prowadzenie ścieżek sygnałowych pod kwarcem jak na poniższym zrzucie jest dozwolone? Wiem, że nie można prowadzić ścieżek bezpośrednio pod kwarcem, ale jak to jest z prowadzeniem ścieżek na drugiej warstwie?

2. Wiem, że zarówno ścieżki masy jak i zasilania powinno się rozgałęziać i nie powinno się ich zapętlać. Pytanie co w przypadku gdy na obu warstwach jest polygon z masy? Czy mogę go łączyć przelotkami w dowolnych miejscach na płytce? Istnieje możliwość "zapętlenia" przy dużej ilości takich przelotek?

3. Planuję połączenie dwóch płytek w "kanapkę". Płytka górna będzie nad kwarcem. Czy w miejscu bezpośrednio nad kwarcem należy zastosować jakąś osłonę w postaci np kawałka polyonu z masy?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Powinieneś tak przerobić ułożenie elementów współpracujących z kwarcem, aby masa od tych kondensatorów była połączona bezpośrednio z masą mikroprocesora, na górnej warstwie Top.

Dla pewności kondensatory, ścieżki i kwarc powinny być od spodu chronione osobną powierzchnią masy, połączoną tylko w jednym miejscu z najbliższym pinem masy mikroprocesora.

Zresztą powinieneś również zlikwidować wszystkie przelotki i ścieżki które masz pod mikroprocesorem (Top) i wylać tam jedną powierzchnię masy.
    Wtedy spokojnie pod mikroprocesorem na dolnej warstwie można prowadzić różne ścieżki.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    psicho napisał: