Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dinkstreet/Downtown - Problemy ze startem

qla07 21 Maj 2013 08:39 1260 0
  • #1
    qla07
    Poziom 1  
    Witam. Mam problem ze swoim pojazdem, jest to Kymco Dinkstreet 125i, chodzi mianowicie o problemy z zapłonem a właściwie ze startem silnika . Po przekręceniu kluczyka w stacyjce i włączeniu przełącznika zapłonu (w normalnym trybie działania) po 1 - 2 sek powinno być słychać wyraźnie pracę pompy. W przypadku mojego skutera pompa startuje losowo co kilka włączeń, zdążają mi się również przypadki gaśnięcia silnika w czasie jazdy. Zaliczyłem wizytę w serwisie głównym u importera, komputer nie pokazał żadnych błędów, sprawdzona została pompa paliwa (podpięta na krótko działa na 100%). Problem zaczął pojawiać się w zeszłym sezonie po parkingowej przewrotce jakiej uległ pojazd, być może zadziałał przechyłowy czujnik bezpieczeństwa i wyłączył zapłon w tej chwili już dokładnie nie pamiętam, nie zmienia to faktu że po postawieniu skutera do pionu i odczekaniu kilkunastu sekund (zgodnie z instrukcją) silnik powinien normalnie startować i tak tez było w moim przypadku. Po jakimś czasie stwierdziłem opisany wyżej problem i mam wrażenie ,że pojawia się on coraz częściej co robi się po prostu uciążliwe, a nawet niebezpieczne.
    Na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym po kilku włączeniach i wyłączeniach zapłonu wyświetla się ikonka silnika a obok niej w tej samej linii liczby (czasem 10, 11 13 lub ostatnio 20) niestety nie udało mi się dowiedzieć co te cyferki mają oznaczać, być może to czas jaki trzeba odczekać do kolejnego włączenia zapłonu? Panowie z serwisu importera wyglądali na kompletnie "zielonych" i zdezorientowanych więc pozostawienie im skutera uznałem za bezcelowe. Zadali mi nawet pytanie"Dlaczego skuter odpala i pracuje, przy rozłożonej bocznej podstawce?!" nie wiedzieli ,że te modele tak samo jak sprzedawany w Polsce Downtown mają fabrycznie obejście tego czujnika i wyposażone są w drugą złączkę do przepięcia wtyczki sic.!!! Dla ścisłości dodam:
    1)Akumulator , prądy, i ładowanie sprawdzone
    2)Świeca nowa
    3)Przebieg pojazdu 5000km
    4)Kiedy pompa działa skuter pali "od przysłowiowego dotknięcia" i pracuje równo
    5)Problem występuje niezależnie od temperatury otoczenia i stopnia nagrzania silnika
    6)Połączenia i wtyki instalacji elektrycznej zostały przeczyszczone i sprawdzone
    Jeśli ktoś z forumowiczów może mi pomóc lub chociażby udzielić jakichś wskazówek będę bardzo wdzięczny. Być może jest możliwość obejścia wspomnianego czujnika przechyłu, w ten sposób byłbym w stanie wyeliminować tę możliwość i ewentualnie w razie konieczności wymienić część na nową (wolałbym nie kupować jej w ciemno kosztuje bowiem ok 300zł. a może okazać się bezużyteczna)