Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wózek inwalidzki Meyra 415 - szukam schematu i instrukcji serwisowej

reddo 21 Maj 2013 09:06 13854 22
  • #1 21 Maj 2013 09:06
    reddo
    Poziom 9  

    Witam,
    Poszukuję schematu i/lub instrukcji serwisowej wózka Meyra Cityliner 415. Uszkodzeniu uległ panel, a bez schematu ani rusz. Pozdrawiam i dziękuję.

    2 22
  • #2 21 Maj 2013 22:12
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pewno "zielony" w środku.

    Wózek inwalidzki Meyra 415 - szukam schematu i instrukcji serwisowej

    Wózek inwalidzki Meyra 415 - szukam schematu i instrukcji serwisowej

    2
  • #3 22 Maj 2013 13:45
    highway1234
    Poziom 1  

    Problem jest z jednym z pięciu driverów VND 830 - "upala" nóżkę 3 - GND. Jest to układ pierwszy z prawej po odwróceniu płytki ze zdjęcia. Jak sądzę zwarte jest jego wyjście, które prowadzi do złączki gdzie dalej ginie w wiązce. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.

    0
  • #4 23 Maj 2013 16:08
    biomedyczny
    Poziom 26  

    Czyli jak widzę na schemacie sady złącze A?
    Czyli uszkodzona rączka gazu.
    Czy złącze m - uszkodzony klakson.

    Zresztą zrobił byś to na czuja nawet :)
    Podłączasz kabelki i patrzysz po podłączeniu którego upali.

    1
  • #5 06 Lip 2013 15:34
    Bejziczek
    Poziom 13  

    Panowie, mam ten sam model i co chwila wyskakuje błąd E12 i E13. Wiem, że to od potencjometru gazu. Dzisiaj już miałem problem z włączeniem skutera, nawet przy wyłączonej stacyjce błąd E12 nie znikał z panela. Musiałem odpiąć zasilanie i pomogło. Gdy przełączyłem bieg do przodu na zieloną wajchę to jakoś da się jechać, ale na żółtej co chwila E12.
    Po konsultacji z autoryzowanym serwisem wiem, że to na pewno potencjometr nawala.
    Naprawialne czy lepiej wymienić?

    1
  • #6 11 Lip 2013 19:15
    reddo
    Poziom 9  

    Bejziczek napisał:

    Po konsultacji z autoryzowanym serwisem wiem, że to na pewno potencjometr nawala.
    Naprawialne czy lepiej wymienić?


    Autoryzowany serwis chce na Tobie zarobić, bo potencjometr kosztuje kilkaset (!) złotych;)
    Istnieje jednak darmowa metoda "reanimacji" zużytego potencjometru:

    1. Wejdź w menu serwisowe (naciśnij jednocześnie OBYDWA kierunkowskazy po PRAWEJ stronie panela i przekręć kluczyk w stacyjce).

    Po menu poruszasz się za pomocą kierunkowskazów umieszczonych po prawej stronie panela. Wchodzisz w daną opcję za pomocą przycisku świateł (PS), a wychodzisz przyciskiem przełącznika kierunku jazdy (PKJ).

    2. Zjedź na "Tiller position" i naciśnij PS. Wyświetlacz powinien wskazywać wartość zero, czyli neutralne położenie wajchy prędkości. Jeśli jest inna wartość - to znaczy, że potencjometr jest zużyty i nie jest on w pozycji zerowej pomimo neutralnego położenia wajchy. W takiej sytuacji wózek jest blokowany, żeby po włączeniu stacyjki samoczynnie nie ruszył.

    3. Wyjdź z "Tiller position" naciskając PKJ, przejdź za pomocą kierunkowskazów na "Tiller zero zone" i naciśnij PS. Tu dokonasz korekcji neutralnego położenia wajchy. Za pomocą przycisków umieszczonych po lewej i prawej stronie potencjometru prędkości maksymalnej (tj. przycisków tempomatu i trybu wolnej jazdy) ustaw na wyświetlaczu wartość wyższą, niż to, co pokazywało Ci na "Tiller position". Np. jeśli wartość "Tiller position" wynosiła 8, ustaw "Tiller zero zone" na 15.

    4. Wyjdź z trybu serwisowego naciskając kilkakrotnie PKJ i wyłącz stacyjkę.

    5. Włącz stacyjkę - jeśli nadal wyświetla się komunikat błędu, spróbuj ustawić "Tiller zero zone" na wyższą wartość.

    6. Napisz, czy pomogło :)

    0
  • #7 11 Lip 2013 21:51
    Bejziczek
    Poziom 13  

    Reddo, bardzo dziękuje za odpowiedź, jednakże metoda o której piszez jest mi znana; tryb serwisowy znam jak własną kieszeń. Mi nie wyskakuje E13, lecz E12. Na żółtej manetce Tiller positin mi szaleje i osiąga max ok 80, a na zielonej normalnie 127. Tiller zero zone obecnie mam ustawione obecnie bodajże na 22, a skuter da się normalnie prowadzić gdy przód i tył mam na zielonej manetce; tryb jazdy przełączam klawiszem z pionowymi kreseczkami :)

    0
  • #8 12 Lip 2013 00:40
    reddo
    Poziom 9  

    Mój potencjometr został rozebrany, wyczyszczony i przywrócony do życia przez highway1234 (patrz kilka postów wyżej) - wprawdzie nie jest "na zerze", ale wózek jeździ :)
    Napisz do Highwaya, myślę, że udzieli dobrej rady.

    0
  • #9 15 Sie 2013 20:39
    Bejziczek
    Poziom 13  

    Ok, mój potencjometr także został już rozebrany i okazało się że jedna strona jest dość mocno zniszczona, jest wytarta ścieżka grafitowa i pourywane jakieś tam blaszki; z pięciu zostały dwie.
    Da się zregenerować ?

    0
  • #10 02 Mar 2014 08:30
    jacekwachholc
    Poziom 2  

    Mam Meyra 415 wyświetla mi się E13, nie jedzie, na wyświetlaczu wskazuje pusty akumulator. Nie wiem co robić

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze jedna sprawa. Żółta dzwignia, jedzie do przodu, zielona do tyłu. Czy można to zamienić?

    2
  • #11 02 Mar 2014 09:05
    Bejziczek
    Poziom 13  

    Co do błędu E13 wysiada Ci potencjometr od dźwigien jazdy.
    Tak, można zamienić strony sterowania.
    By się uporać z Twoimi problemami musisz zapoznać się z ustawieniami menu serwisowego, który to uruchomisz następująco: kluczyk przekręcony w pozycje off, dwoma palcami wciskasz i trzymasz na panelu guziki migaczy, oba i kluczykiem włączasz skuter.
    Jeśli masz instrukcje serwisową to tam jest wszystko opisane.

    2
  • #12 02 Mar 2014 22:53
    jacekwachholc
    Poziom 2  

    Bardzo dziękuję za podpowiedź jak mam sobie poradzić z moimi problemami ze skuterem. Nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji serwisowej, czy mógłbym prosić o jakieś namiary, jakiś link? Jacek

    3
  • #13 03 Mar 2014 13:32
    Bejziczek
    Poziom 13  

    jacekwachholc napisał:
    Bardzo dziękuję za podpowiedź jak mam sobie poradzić z moimi problemami ze skuterem. Nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji serwisowej, czy mógłbym prosić o jakieś namiary, jakiś link? Jacek

    W tym wątku w 3 poście Reddo krok po kroku opisał jak sobie poradzić z E13, czytaj.

    4
  • #14 04 Mar 2014 11:10
    jacekwachholc
    Poziom 2  

    Dziękuje za pomoc ale nie wiem czy te problemy nie przerosną mnie i moją niepełnosprawność. Tak profilaktycznie i trochę na zapas zapytuje czy jest jeszcze w Polsce jakiś serwis poza autoryzowanym w Warszawie?
    Ja mam dwa skutery Meyra 415, z kolei w drugim mam kłopoty z licznikiem, raz działa, raz nie działa, pewnie jakiś styk. Drugi problem to przy cofaniu zatrzymuje się, wyświetla się E11. Co to może być?
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
    Jacek

    1
  • #15 04 Mar 2014 11:18
    Bejziczek
    Poziom 13  

    W Warszawie już nie ma, Meyra pod koniec ubiegłego roku ogłosiła upadłość, przejęła to jakaś firma, wszystko masz na www.meyra.pl.. W google wpisz serwis wózków elektrycznych, kilka wyskoczy.
    Powiedz, czy przy tym drugim skuterze E11 wyskakuje od razu jak nawet lekko wciśniesz wsteczny czy jak dociśniesz do końca ?

    2
  • #16 04 Mar 2014 11:32
    jacekwachholc
    Poziom 2  

    Z tym E11 jest tak, że jak cofam to niekiedy mi nic nie wyskakuje i bez problemów cofam, a niekiedy kilka razy pod rząd ukazuje mi się E11. Jak tylko naciskam dźwignię cofania od razu zapala się E11

    0
  • #17 04 Mar 2014 11:47
    Bejziczek
    Poziom 13  

    Jacku, ja chętnie bym Ci pomógł, ale w ogóle nie wiesz do czego jest menu serwisowe, ustawienia etc.
    Wiem, że w Szczecinie też jest chyba jakiś serwis, poszukaj, a ja jeszcze pomyślę.
    Jeszcze od siebie dodaje link do instrukcji serwisowej, Ciebie powinna zainteresować zawartość od strony 43 Instrukcja serwisowa skutera Cityliner 415

    -1
  • #18 06 Mar 2014 07:44
    Banditos
    Poziom 14  

    "Autoryzowany serwis chce na Tobie zarobić, bo potencjometr kosztuje kilkaset (!) złotych;) "

    Czy autoryzowany serwis to jest CARITAS, że działa dobroczynnie i za darmo? ;)

    0
  • #19 10 Mar 2014 12:18
    stanas
    Poziom 2  

    Jeśli chcecie to ja wam w sprawach sprzętu medycznego mogę pomóc, od kilku lat naprawiam sprzęty. A Meyre kupiło MDH .

    1
  • #20 03 Kwi 2014 22:55
    reddo
    Poziom 9  

    Banditos napisał:
    "Autoryzowany serwis chce na Tobie zarobić, bo potencjometr kosztuje kilkaset (!) złotych;) "

    Czy autoryzowany serwis to jest CARITAS, że działa dobroczynnie i za darmo? ;)


    Oczywiście, że serwis powinien zarabiać. Jednak czym innym jest pobieranie godziwej opłaty za naprawę uszkodzonego elementu (lub jego wymianę), a czym innym zmuszanie użytkownika wózka inwalidzkiego do wymiany NIENAPRAWIALNEGO - według serwisu - elementu, którego cena została ustalona na skandalicznie wysokim poziomie.
    Wymiana żarówki w serwisie ferrari może kosztować tyle, ile serwis tego auta uważa za stosowne. W przypadku sprzętu medycznego jest to po prostu złodziejstwo.
    Na szczęście nie ma obowiązku korzystania z autoryzowanych serwisów, no i w końcu jest jeszcze elektroda.pl :D

    0
  • #21 04 Kwi 2014 09:52
    zetdeel
    Poziom 38  

    reddo napisał:
    ...W przypadku sprzętu medycznego jest to po prostu złodziejstwo...

    To nie jest żadne złodziejstwo, tylko czysty kapitalizm. W kapitalizmie wszystko jest towarem, za który trzeba zapłacić. A zdrowie, jak wiadomo, jest bezcenne; dlatego należy za nie "słono" płacić. :!: Sami zresztą tego chcieliśmy, więc teraz nie ma co płakać :(

    0
  • #22 04 Kwi 2014 19:20
    Banditos
    Poziom 14  

    Dlaczego podzespoły są drogie? Jeżeli cały sprzęt jest drogi to dla mnie logiczne jest, że suma cen wszystkich podzespołów = cena zakupu.

    0
  • #23 04 Kwi 2014 22:07
    reddo
    Poziom 9  

    Banditos napisał:
    Dlaczego podzespoły są drogie? Jeżeli cały sprzęt jest drogi to dla mnie logiczne jest, że suma cen wszystkich podzespołów = cena zakupu.


    No właśnie - i tu kryje się sedno sprawy. Jeśli sprzęt składa się z nienaprawialnych podzespołów, to jedynym wyjściem jest ich wymiana. Za cenę, którą narzuci producent sprzętu. Meyra jest (a właściwie była, bo zbankrutowała) mistrzem pod tym względem. Np. panel sterujący do wózka Cityliner jest tak skonstruowany, że trzeba niezwykłego samozaparcia, żeby się do niego dostać (mozolne usunięcie trudno dostępnej żywicy, którą przyklejono płytkę z elementami do obudowy). Przy okazji łatwo uszkodzić elektronikę. Taka konstrukcja sprawia, że nawet banalna wymiana pojedynczego elementu (np. spuchniętego kondensatora) jest niezwykle trudna.
    Tę samą filozofię stosują oczywiście wszyscy producenci, których misją jest jedynie zarabianie kasy, a tzw. etyka w biznesie jest dla nich wyłącznie żartem, wymyślonym przez idealistów.
    Jednak czym innym jest bezwzględne wyciąganie kasy od właścicieli drogich aut (czy nawet nienaprawialnych iPhonów), a czym innym krojenie tych, którzy skazani są na korzystanie z wózków inwalidzkich.
    Moderowany przez fernandosucre:

    Panowie, chyba zboczyliście z tematu tego postu, dyskusja na temat kosztów części i serwisu jak i wylewanie własnych frustracji nic nie zmieni w temacie.

    1
  Szukaj w 5mln produktów