Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wózek inwalidzki Meyra 415 - szukam schematu i instrukcji serwisowej

21 Maj 2013 09:06 15186 22
  • Poziom 9  
    Witam,
    Poszukuję schematu i/lub instrukcji serwisowej wózka Meyra Cityliner 415. Uszkodzeniu uległ panel, a bez schematu ani rusz. Pozdrawiam i dziękuję.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pewno "zielony" w środku.

    Wózek inwalidzki Meyra 415 - szukam schematu i instrukcji serwisowej

    Wózek inwalidzki Meyra 415 - szukam schematu i instrukcji serwisowej
  • Poziom 1  
    Problem jest z jednym z pięciu driverów VND 830 - "upala" nóżkę 3 - GND. Jest to układ pierwszy z prawej po odwróceniu płytki ze zdjęcia. Jak sądzę zwarte jest jego wyjście, które prowadzi do złączki gdzie dalej ginie w wiązce. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.
  • Poziom 26  
    Czyli jak widzę na schemacie sady złącze A?
    Czyli uszkodzona rączka gazu.
    Czy złącze m - uszkodzony klakson.

    Zresztą zrobił byś to na czuja nawet :)
    Podłączasz kabelki i patrzysz po podłączeniu którego upali.
  • Poziom 13  
    Panowie, mam ten sam model i co chwila wyskakuje błąd E12 i E13. Wiem, że to od potencjometru gazu. Dzisiaj już miałem problem z włączeniem skutera, nawet przy wyłączonej stacyjce błąd E12 nie znikał z panela. Musiałem odpiąć zasilanie i pomogło. Gdy przełączyłem bieg do przodu na zieloną wajchę to jakoś da się jechać, ale na żółtej co chwila E12.
    Po konsultacji z autoryzowanym serwisem wiem, że to na pewno potencjometr nawala.
    Naprawialne czy lepiej wymienić?
  • Poziom 9  
    Bejziczek napisał:

    Po konsultacji z autoryzowanym serwisem wiem, że to na pewno potencjometr nawala.
    Naprawialne czy lepiej wymienić?


    Autoryzowany serwis chce na Tobie zarobić, bo potencjometr kosztuje kilkaset (!) złotych;)
    Istnieje jednak darmowa metoda "reanimacji" zużytego potencjometru:

    1. Wejdź w menu serwisowe (naciśnij jednocześnie OBYDWA kierunkowskazy po PRAWEJ stronie panela i przekręć kluczyk w stacyjce).

    Po menu poruszasz się za pomocą kierunkowskazów umieszczonych po prawej stronie panela. Wchodzisz w daną opcję za pomocą przycisku świateł (PS), a wychodzisz przyciskiem przełącznika kierunku jazdy (PKJ).

    2. Zjedź na "Tiller position" i naciśnij PS. Wyświetlacz powinien wskazywać wartość zero, czyli neutralne położenie wajchy prędkości. Jeśli jest inna wartość - to znaczy, że potencjometr jest zużyty i nie jest on w pozycji zerowej pomimo neutralnego położenia wajchy. W takiej sytuacji wózek jest blokowany, żeby po włączeniu stacyjki samoczynnie nie ruszył.

    3. Wyjdź z "Tiller position" naciskając PKJ, przejdź za pomocą kierunkowskazów na "Tiller zero zone" i naciśnij PS. Tu dokonasz korekcji neutralnego położenia wajchy. Za pomocą przycisków umieszczonych po lewej i prawej stronie potencjometru prędkości maksymalnej (tj. przycisków tempomatu i trybu wolnej jazdy) ustaw na wyświetlaczu wartość wyższą, niż to, co pokazywało Ci na "Tiller position". Np. jeśli wartość "Tiller position" wynosiła 8, ustaw "Tiller zero zone" na 15.

    4. Wyjdź z trybu serwisowego naciskając kilkakrotnie PKJ i wyłącz stacyjkę.

    5. Włącz stacyjkę - jeśli nadal wyświetla się komunikat błędu, spróbuj ustawić "Tiller zero zone" na wyższą wartość.

    6. Napisz, czy pomogło :)
  • Poziom 13  
    Reddo, bardzo dziękuje za odpowiedź, jednakże metoda o której piszez jest mi znana; tryb serwisowy znam jak własną kieszeń. Mi nie wyskakuje E13, lecz E12. Na żółtej manetce Tiller positin mi szaleje i osiąga max ok 80, a na zielonej normalnie 127. Tiller zero zone obecnie mam ustawione obecnie bodajże na 22, a skuter da się normalnie prowadzić gdy przód i tył mam na zielonej manetce; tryb jazdy przełączam klawiszem z pionowymi kreseczkami :)
  • Poziom 9  
    Mój potencjometr został rozebrany, wyczyszczony i przywrócony do życia przez highway1234 (patrz kilka postów wyżej) - wprawdzie nie jest "na zerze", ale wózek jeździ :)
    Napisz do Highwaya, myślę, że udzieli dobrej rady.
  • Poziom 13  
    Ok, mój potencjometr także został już rozebrany i okazało się że jedna strona jest dość mocno zniszczona, jest wytarta ścieżka grafitowa i pourywane jakieś tam blaszki; z pięciu zostały dwie.
    Da się zregenerować ?
  • Poziom 2  
    Mam Meyra 415 wyświetla mi się E13, nie jedzie, na wyświetlaczu wskazuje pusty akumulator. Nie wiem co robić

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze jedna sprawa. Żółta dzwignia, jedzie do przodu, zielona do tyłu. Czy można to zamienić?
  • Poziom 13  
    Co do błędu E13 wysiada Ci potencjometr od dźwigien jazdy.
    Tak, można zamienić strony sterowania.
    By się uporać z Twoimi problemami musisz zapoznać się z ustawieniami menu serwisowego, który to uruchomisz następująco: kluczyk przekręcony w pozycje off, dwoma palcami wciskasz i trzymasz na panelu guziki migaczy, oba i kluczykiem włączasz skuter.
    Jeśli masz instrukcje serwisową to tam jest wszystko opisane.
  • Poziom 2  
    Bardzo dziękuję za podpowiedź jak mam sobie poradzić z moimi problemami ze skuterem. Nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji serwisowej, czy mógłbym prosić o jakieś namiary, jakiś link? Jacek
  • Poziom 13  
    jacekwachholc napisał:
    Bardzo dziękuję za podpowiedź jak mam sobie poradzić z moimi problemami ze skuterem. Nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji serwisowej, czy mógłbym prosić o jakieś namiary, jakiś link? Jacek

    W tym wątku w 3 poście Reddo krok po kroku opisał jak sobie poradzić z E13, czytaj.
  • Poziom 2  
    Dziękuje za pomoc ale nie wiem czy te problemy nie przerosną mnie i moją niepełnosprawność. Tak profilaktycznie i trochę na zapas zapytuje czy jest jeszcze w Polsce jakiś serwis poza autoryzowanym w Warszawie?
    Ja mam dwa skutery Meyra 415, z kolei w drugim mam kłopoty z licznikiem, raz działa, raz nie działa, pewnie jakiś styk. Drugi problem to przy cofaniu zatrzymuje się, wyświetla się E11. Co to może być?
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
    Jacek
  • Poziom 13  
    W Warszawie już nie ma, Meyra pod koniec ubiegłego roku ogłosiła upadłość, przejęła to jakaś firma, wszystko masz na www.meyra.pl. W google wpisz serwis wózków elektrycznych, kilka wyskoczy.
    Powiedz, czy przy tym drugim skuterze E11 wyskakuje od razu jak nawet lekko wciśniesz wsteczny czy jak dociśniesz do końca ?
  • Poziom 2  
    Z tym E11 jest tak, że jak cofam to niekiedy mi nic nie wyskakuje i bez problemów cofam, a niekiedy kilka razy pod rząd ukazuje mi się E11. Jak tylko naciskam dźwignię cofania od razu zapala się E11
  • Poziom 13  
    Jacku, ja chętnie bym Ci pomógł, ale w ogóle nie wiesz do czego jest menu serwisowe, ustawienia etc.
    Wiem, że w Szczecinie też jest chyba jakiś serwis, poszukaj, a ja jeszcze pomyślę.
    Jeszcze od siebie dodaje link do instrukcji serwisowej, Ciebie powinna zainteresować zawartość od strony 43 Instrukcja serwisowa skutera Cityliner 415
  • Poziom 14  
    "Autoryzowany serwis chce na Tobie zarobić, bo potencjometr kosztuje kilkaset (!) złotych;) "

    Czy autoryzowany serwis to jest CARITAS, że działa dobroczynnie i za darmo? ;)
  • Poziom 2  
    Jeśli chcecie to ja wam w sprawach sprzętu medycznego mogę pomóc, od kilku lat naprawiam sprzęty. A Meyre kupiło MDH .
  • Poziom 9  
    Banditos napisał:
    "Autoryzowany serwis chce na Tobie zarobić, bo potencjometr kosztuje kilkaset (!) złotych;) "

    Czy autoryzowany serwis to jest CARITAS, że działa dobroczynnie i za darmo? ;)


    Oczywiście, że serwis powinien zarabiać. Jednak czym innym jest pobieranie godziwej opłaty za naprawę uszkodzonego elementu (lub jego wymianę), a czym innym zmuszanie użytkownika wózka inwalidzkiego do wymiany NIENAPRAWIALNEGO - według serwisu - elementu, którego cena została ustalona na skandalicznie wysokim poziomie.
    Wymiana żarówki w serwisie ferrari może kosztować tyle, ile serwis tego auta uważa za stosowne. W przypadku sprzętu medycznego jest to po prostu złodziejstwo.
    Na szczęście nie ma obowiązku korzystania z autoryzowanych serwisów, no i w końcu jest jeszcze elektroda.pl :D
  • Poziom 38  
    reddo napisał:
    ...W przypadku sprzętu medycznego jest to po prostu złodziejstwo...

    To nie jest żadne złodziejstwo, tylko czysty kapitalizm. W kapitalizmie wszystko jest towarem, za który trzeba zapłacić. A zdrowie, jak wiadomo, jest bezcenne; dlatego należy za nie "słono" płacić. :!: Sami zresztą tego chcieliśmy, więc teraz nie ma co płakać :(
  • Poziom 14  
    Dlaczego podzespoły są drogie? Jeżeli cały sprzęt jest drogi to dla mnie logiczne jest, że suma cen wszystkich podzespołów = cena zakupu.
  • Poziom 9  
    Banditos napisał:
    Dlaczego podzespoły są drogie? Jeżeli cały sprzęt jest drogi to dla mnie logiczne jest, że suma cen wszystkich podzespołów = cena zakupu.


    No właśnie - i tu kryje się sedno sprawy. Jeśli sprzęt składa się z nienaprawialnych podzespołów, to jedynym wyjściem jest ich wymiana. Za cenę, którą narzuci producent sprzętu. Meyra jest (a właściwie była, bo zbankrutowała) mistrzem pod tym względem. Np. panel sterujący do wózka Cityliner jest tak skonstruowany, że trzeba niezwykłego samozaparcia, żeby się do niego dostać (mozolne usunięcie trudno dostępnej żywicy, którą przyklejono płytkę z elementami do obudowy). Przy okazji łatwo uszkodzić elektronikę. Taka konstrukcja sprawia, że nawet banalna wymiana pojedynczego elementu (np. spuchniętego kondensatora) jest niezwykle trudna.
    Tę samą filozofię stosują oczywiście wszyscy producenci, których misją jest jedynie zarabianie kasy, a tzw. etyka w biznesie jest dla nich wyłącznie żartem, wymyślonym przez idealistów.
    Jednak czym innym jest bezwzględne wyciąganie kasy od właścicieli drogich aut (czy nawet nienaprawialnych iPhonów), a czym innym krojenie tych, którzy skazani są na korzystanie z wózków inwalidzkich.
    Moderowany przez fernandosucre:

    Panowie, chyba zboczyliście z tematu tego postu, dyskusja na temat kosztów części i serwisu jak i wylewanie własnych frustracji nic nie zmieni w temacie.